Ganska stekigt att gå till träningen på morgonen. Varmt och soligt, nu är det dock heltäckande moln... Träningen var tung, jag tror inte riktigt jag får i mig tillräckligt med energi även om jag verkligen kämpar. Men nu har jag i alla fall bara 10 000 meter kvar den här veckan :)
Projektarbetesplaner!
Vill tillbaka!!!!!!!!!
Idag har det varit lång pass. I morse var det tungt som bara den men ikväll gick det bra. I skolan hade jag mitt fördömda kemiprov och det kändes okej, så nu är det bara att hoppas att det var tillräckligt okej. Jag hade i alla fall mitt förhoppningsvis livs sista kemilabb idag och det är såååååå skönt att vara klar med den biten.
Jag, Anna och Fanny har bestämt oss för att göra nästa års projektarbete tillsammans, så vi satt och planerade lite ikväll. Vi går alla i olika klasser och på två olika skolor men det löser sig, haha. Vi har haft många intressanta idéer, och förtillfället lutar det åt att åka runt på skolor och hålla föredrag om något spännande eller följa McDonalds produktion av en hamburgare från grunden. Alla dissade min idé om att stalka en katt i fyra dygn och analysera dens beteende...
Liiiiite mycket..
No pain no gain
Hade en mycket intressant natt. Jag vaknade vid ett och hostade som en galning. Jag hostade så mycket att jag inte kunde somna om. Då tänkte jag att det kamske beror på att här är dammigt och problemfixare som man är går man upp och städar rummet. Klockan ett på natten. Vad är det för fel på mig?????
Upp fem och träna. Nu har jag äntligen en riktig köttavecka! Dock kör jag den tämligen ensam eftersom alla är skadade eller sjuka, men jag börjar vänja mig vid att simma mina pass själv. Eftermiddagspasset var det jobbigaste jag gjort på evigheter men jag är så himla nöjd! När jag såg det först såg jag bara en massa blå hundringar och femtior och tänkte att det här blir chill. Men icke! Starttiderna var brutala. Bland annat en massa femtior med fenor start 35... Drygt två timmar och 8400 meter och den längsta vila jag hade i sträck (förutom efter insimmet) var 30 sekunder, och det inträffade tre gånger under passet. Ont i armarna är bara förnamnet. Dessutom körde jag styrka idag också.
Nu ikväll har jag pluggat kemi. Jag har verkligen försökt hålla mig lugn men nu gick det inte längre. Ringde pappa och bröt ihop totalt. Men nu känns det bättre i alla fall.
Baseboll!
Pannkakor! :D
Detta har varit en riktig pannkakasvecka. Jag tror detta var femte gången sedan i tisdags som jag åt pannkakor. Mumsfilibaba! Tror dock jag får hitta på något annat till middag ;)
Party rock is in the house tonight!
Hej tjena vilken toppenkvälk det blev! Grillmys på högsta nivå. Gott som bara den och med en ännu godare pannkakstårta efteråt (med bär och glass och choklad och marräng och grädde), mums! Alla vi simmare var med plus en massa annat trevligt folk. Efter maten blev det kubb och jag tillhörde så klart ( ;) ) det vinnande laget. Skoj, skoj! Sedan fick vi för oss att göra en extrem face make over på mig och tjo vad spacklad jag var. Kände inte igen mig haha.
Ajaj
Jag är skillad. Skulle öppna en burk creme fraich igår och lyckas skära ett gigantiskt jack över pekfingret. Det svider som bara den och värre blir det när man råkar dra ett hårstrå längs jacket när man duschar... Men jag hade en trevlig kväll i alla fall, var iväg på 18-årsfest och sånt är ju alltid kul.
Idag har det varit dubbla träningar. Jag är rätt sliten men det har varit roliga pass. Den här helgen har vi besök av Jenny som flyttade hem i julas, så nu ska det grillas ocv mysas här på borgen! :)
Pollution!
Skrivit nationella i engelska B nu och det var en allt annat en positiv uppgift. Grundmeningen: vi är dömda, vi kommer dö och barnarbete är hemskt. Kom osökt att tänka på den här trevliga låten ;)
Lab i köket!
I morse till frukosten började Jens snacka om att man kunde få bort det vita ur mjölk genom att tillsätta ättika, något han tydligen gjort när han gick i skolan. Naturare som man är (host) var man ju tvungen att testa. Så jag frågade Helena efter ättika och sedan stod vi och labbade. Precis som det skulle skiktade det sig och proteinerna var separerade från resten. Detta berättade jag för några i skolan vi lunchen.
Min klass hade kemiprov i skolan idag, jag fick lov att skjuta fram det till nästa vecka eftersom jag missat så mycket i skolan. Jag satt och pluggade i stället. När de andra var klara med provet kom de ut i chock. En av frågorna på provet hade varit om vad som händer när man blandar mjölk med ättika... Jag kan ju tala om att jag gjorde några i klassens dag idag med min berättelse vid lunch! :D
Valborg:)
Klockan 07;20 dagen efter valborg, godmorgon! Dags att dra till träningen. Det blev en ganska oplanerad kväll igår som naturligtvis började med tågförsening. När jag väl kom fram drog jag till Anna och träffade en massa folk. Där käkades det pizza och vi hade det mysigt. Efter det drog vi mest runt innan vi tillsist hamnade hos Alice kompisar. Självklart var jag en stund och tittade på en eld också, eller ja, resterna av en eld i alla fall. Det blev allt en rolig valborg! :D
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...



