Snygga mössor!

Jag älskar mössor, eller allt man kan ha på huvudet egentligen. De här mössorna har jag blivigt väldigt förälskad i ;D

Det är så mysigt att träna till julmusik. Då piggnar man till mycket snabbare. Dock ledde det till att jag hade jullåtar på huvudet hela dagen sen. I skolan fick vi lasagne till lunch. Huh! Middagen här var inte heller god. Trist läge.


Published with Blogger-droid v2.0.1

Inte långt kvar :)

Träningen gick finfint idag. Det är så kul att få kötta ordentligt igen. Körde först landträning sedan simning. Är helt slut nu, hehe ;) Idag hade Helena lagat maten, vi fick älggryta! Det var så himla gott :D


Published with Blogger-droid v2.0.1

Det gick ju hyfsat ändå :)

Det blev ändå ett vg på fysikprovet. Jag antar att jag kan tacka Filippas ambition på lektionerna för det, för bara för det har man kämpat på lektionerna. Nu har vi precis haft historieprov på hela klassen redovisningar. Ganska imponerande att klämma in både amerikanska och franska revolutionen, Napolionkrigen, industriella revolutionen, Amerikanska inbördeskriget och politiska ideologier i ett och samma prov. Men det gick väl bra :)
Nu är jag hungrig och det är massor med lektioner kvar till lunch...

Glad igen :)

Idag är jag på bättre humör. Dubbla pass som båda gick rätt bra. Det var långt och jobbigt, men sånt gillas. Har varit ganska trött idag, och en trött Erikas humor är inte begriplig för omvärlden. Men jag har haft roligt i alla fall. Fysikprovet då? Jag tog mig igenom det och jag var nog inte helt ute och cyklade, men får se hur det går. Hela kvällen har jag hängt här och chillat med kompisar :)


Published with Blogger-droid v2.0.1

Lite trött idag verkar det som..

Ibland blir det lite för mycket. Utan att det egentligen är mer än det brukar vara så känns det som man kvävs av allt man ska göra och av pressen på att göra det bra. För mig blir pressen större ju bättre det går och vid vissa tillfällen blir jag så stressad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Kvällen innan prov brukar vara sådana tillfällen. Då sitter jag där på golvet, omringad av skolböcker och med en prestationsångest som är enorm. Dessa stunder är jag så glad att jag har mamma och pappa. Jag är jättetacksam för att ni stöttar mig och står ut med mina utbrott. Framförallt pappa har fått ta emot en hel del när jag stortjutande ringer och behöver hjälp att förstå saker och låter ilskan gå ut över honom för att han inte kommer ihåg till exempel kemin från gymnasiet. Hoppas ni vet att det betyder!

Idag klarade jag inte av att plugga, jag kom inte ens så långt att jag ringde och bad om hjälp. Jag såg bara suddigt när jag öppnade min fysikbok, så provet imorgon lär inte bli nån höjdare.


Published with Blogger-droid v2.0.1

Dreads :)

När jag var på stan innan idag köpte jag även hårvax. Ni kan se resultatet ovan! Jag vet att de flesta tycker dreads är riktigt fult, men jag gillar det. Tror gock inte mitt hår mår tillräckligt bar för att göra riktiga. Men endags-dreads funkar ju ;) Jag är jättnöjd, så nu får jag bara hoppas att det håller att sova med till imorgon.
Ha en trevlig andra advent!

En bra helg :)

Man har varit piggare kan jag ju lugnt konstatera. Blev ganska sent igår och ändå vaknar jag vid nio. Inte okej! Men kvällen var grym! Jag och Jill hade väldigt trevligt och lärde känna flera nya människor. Nu tror jag minnsann jag besökt McDonalds vid alla dygnets tidpunkter, det var nämligen dit vi drog när vi blev hungriga runt tolv inatt. En dryg timme senare hamnade vi på kebabhouse. Älska mat! ;)

Även om jag vaknade tidigt idag så tog det ett antal timmar innan jag orkade göra nåt vettigt. När jag tillsist fick tummarna loss drog jag ner på stan för lite julklappsshopping. Köpte även en lampa till cykeln. Sedan träffade jag en kompis som jag gick och fikade med, nu är jag hemma igen och har återgått till slappandet :)


Published with Blogger-droid v2.0.1

Jag lever!

Även om det är knappt ;) Jag måste erkänna att jag har kännt mig coolare än när jag i ett långsamt och vingligt tempo stakade mig fram, iklädd min cykelhjälm. Folk som tittade och smålog efter mig måste undrat vad det där var för misslyckad ammatör. Jag ramlade två gånger. Första gången vid ett rödljus mitt bland en massa bilar och folk. Där låg jag platt på mage och visste knappt vad som var upp och ner. Sedan ramlade jag en gång till men då var det ingen som såg, fast den gången gjorde det så jäkla ont i knäet (det gör fortfarande ont och är något missfärgat...). Men jag kämpade på. Var ute i en och en halv timme!
Efter en lång dusch la jag mig och kollade på julkalendern och åt lussebullar. Nu har jag precis, med lite hjälp från Sophie, gjort en köttgryta och den blev god! Jag fortsätter att imponeras över mina matlagnings skills. Om ett tag ska jag och Jill iväg på roligheter! Ha det bra :)

Går mot säker död...

Upptäcker klockan nio imorse att jag glömt stänga av mitt alarm. Härligt värre, fram för allt med tanke på att jag gick och la mig rätt sent i natt. Gick väl upp en stund innan tio och käkade och nu ska jag ut och åka rullskidor...!

Jag kommer dö. Jag har aldrig ens stått på ett par vanliga skidor, och nu ska jag åka rullskidor utan bromsar och med för långa stavar. Det har varit trevligt att lära känna er. Tack för mig!


Published with Blogger-droid v2.0.1

HLR

Fördelen med att sluta sent en fredag och ha sitt skåp vid kafeterian är att man får äta rester. Helt okej men socker- och vaniljkrämbulle innan man cyklar till träningen. Sista lektionen idag var biologilab och vi skulle se hur evolutionen påverkar våra pappersfåglar. Man hade en standard som fick tre ungar med olika egenskaper (slumpade fram med tärning) sedan fick den som kunde flyga längst "föröka" sig och bli den nya standarden. Rätt kul att stå i korridoren och kasta pappersfåglar.

På idrottslektionen hade vi HLR så nu kan jag rädda liv. Vi räddade bland annat dockor till "Staying Alive", fast jag är så stark så dockan blev lite knäckt... Men den gick att laga :) Jag kan också göra Heimlich manöver!


Published with Blogger-droid v2.0.1

Tjuvarnas jul

24 dagar kvar till jul! Nu börjar årets bästa månad :D Min sovmorgon gick åt pipsvängen för en gubbe från Nyköpingshem ringde på dörren och skulle fixa vårt trasiga lås. Det är inget kul sätt att vakna på, sen skulle jag dessutom behöva vara social, haha. Han måste ha tyck jag var rätt otrevlig. Somna om sen? Inte jag inte. Jag tände lite ljus och satte mig och kollade på årets första avsnitt av julkalendern, tjuvarnas jul :D Myyyys! Lite för tidigt att säga vad jag tycker om den, men det finns en chans att den blir okej. Nu funderar jag på att gå och äta frukost :)


Published with Blogger-droid v2.0.1

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...