Back in town!
Nu är jag hemma i Nyköping igen. Resan gick helt okej, fram tills jag var framme och skulle ta stadsbussen hem. Jag lyckas missa två bussar med ungefär 20 meter, så då ringde jag Helena så fick hon komma och hämta mig. Mina resväskor är värdelösa... Någonstans mella Norrköping och Nyköping försvann det ena hjulet på väskan. Då blev det liiite jobbigare att rulla den. Aja, det är skönt att vara tillbaka i alla fall. Nu ska jag till träningen :)
Paniken som uppstår...
...när man tio miuter innan sitt lopp blir extremt toanödig och man ska hinna få av och på sin baddräkt. Men det gick bra ändå! Pers på 200 fjäril efter ett år av fruktansvärt tunga fjärilslopp. Mitt fjäril har över huvud taget inte fungerat det senaste året, så det var himla skönt att det släppte nu. Tjugo minuter efter fjärilen var det dags för 400 frisim. Otroligt nog simmade jag nästan på pers även där! Det var oväntat ;)
Imorse simmade jag 400 medley, och det gick också riktigt bra. Jag persade på 100íngen fjäril, ryggsimmet var inget större problem sen dog jag på bröstsim, hehe. Persade med en dryg sekund :) Vi simmade en lagkapp idag också, och den gick helt okej. Jag är riktigt nöjd med helgen.
Imorgon åker jag tillbaka till Nyköping, sen drar skolan igång igen. Nästa Skåne-visit blir till jul :)
Imorse simmade jag 400 medley, och det gick också riktigt bra. Jag persade på 100íngen fjäril, ryggsimmet var inget större problem sen dog jag på bröstsim, hehe. Persade med en dryg sekund :) Vi simmade en lagkapp idag också, och den gick helt okej. Jag är riktigt nöjd med helgen.
Imorgon åker jag tillbaka till Nyköping, sen drar skolan igång igen. Nästa Skåne-visit blir till jul :)
Äääääntligen!
Då var det gjort. Under 30 på 50 fritt! Det har jag banne mig kämpat med alldeles för länge. Som de flesta vet är sprint inte direkt min starka sida, faktum är att jag nästan aldrig simmar sträckor kortare än 200. Men nu så! Jag var riktigt taggad och fokuserad innan loppet. Jag kommer knappt ihåg hur jag simmade, förrän den sista metern då jag "vaknade". Kul var det, och det räckte till en tredjeplats.
På eftermiddagen simmade jag 800 och det gick helt okej. Tre sekunder över pers, men den snabbaste tiden på nästan ett år, så jag är nöjd. Extra nöjd är jag med första 100 som kändes riktigt bra. Tjugo minuter efter 800 var det dags för lagkapp. Det är verkligen inte ofta Eslöv har lag (som även vi äldre kan vara med i) så det var roligt! Gick lite sådär eftersom alla var trötta efter 800, men det var skoj :)
Nu blir det till att vila så man orkar tävla imorgon också :)
På eftermiddagen simmade jag 800 och det gick helt okej. Tre sekunder över pers, men den snabbaste tiden på nästan ett år, så jag är nöjd. Extra nöjd är jag med första 100 som kändes riktigt bra. Tjugo minuter efter 800 var det dags för lagkapp. Det är verkligen inte ofta Eslöv har lag (som även vi äldre kan vara med i) så det var roligt! Gick lite sådär eftersom alla var trötta efter 800, men det var skoj :)
Nu blir det till att vila så man orkar tävla imorgon också :)
Tagga tävling! ;)
Idol och en halv melon, helt okej fredag kväll. Nu är alla i idol så bra så man vet inte riktigt vem man vill ska åka. Coolast är nog Moa för tillfället tycker jag ;)
Det blev en ganska kort träning idag, så vi ska vara pigga inför helgens tävlingar. Imorgon bitti ska jag simma 50 frisim på Eslövs novembersim. Därefter åker jag till Kristianstad för att simma bland annat 800 på DM. Det ska bli himla kul att tävla! :) Nu är det dags att gå och sova!
Det blev en ganska kort träning idag, så vi ska vara pigga inför helgens tävlingar. Imorgon bitti ska jag simma 50 frisim på Eslövs novembersim. Därefter åker jag till Kristianstad för att simma bland annat 800 på DM. Det ska bli himla kul att tävla! :) Nu är det dags att gå och sova!
Löv-krattning! ;D
Finns det något höstigare än att gå omkring bland gul/röda lövhögar och försöka kratta ihop dem innan de blåser iväg? Det gör det kanske, men ändå! Det är i alla fall precis vad jag och Emma har sysslat med de senaste timmarna, så nu är det lövfritt där ute. Ett tag åtminstone...
No more banankräm!
Trevlig fredagmorgon det blev. Efter mitt tandläkarbesök (jag slapp banankräm! efter tio års tjat om att slippa denna äckliga smörja vann jag äntligen kampen mot tandläkarna och deras banankräm) fick jag en bulle. Sedan var jag tvungen att sitta på parkeringsplatser i flera halvtimmar och vänta på att typ apoteket och öb skulle öppna... När jag kom hem hade Emma inte ens vaknat!
Jag körde hela vägen hem. Det gick finemang, jag körde till och med på en 100-väg. Mitt största problem är för tillfället att jag glömmer bromsa, eller jag glömmer att bromsa i tid så jag får tvärnita innan varje korsning...
Nu är farfar och Ethel här och hälsar på, trevligt värre! :)
Jag körde hela vägen hem. Det gick finemang, jag körde till och med på en 100-väg. Mitt största problem är för tillfället att jag glömmer bromsa, eller jag glömmer att bromsa i tid så jag får tvärnita innan varje korsning...
Nu är farfar och Ethel här och hälsar på, trevligt värre! :)
Tandläkare...
Min morgondag är totalförstörd! Jag ska tydligen till tandläkaren kvart över åtta på morgonen. Inte nog med att det är tidigt på morgonen, det är dessutom TANDLÄKAREN... Har nog inte varit där på ett par år, somliga säger att det då är på tiden medan jag säger att i så fall klarar jag mig ett tag till. Jag ska banne mig tigga till mig en bulle efteråt, precis som Emil fick efter att han varit hos doktorn i Mariannelund ;)
Bortsett från detta så är allt bra. Träningen gick finfint, det var ett riktigt kul pass idag med en massa farter. Nu sitter jag hemma och nördar wordfeud så lägg gärna till errikaka, hehe ;D
Bortsett från detta så är allt bra. Träningen gick finfint, det var ett riktigt kul pass idag med en massa farter. Nu sitter jag hemma och nördar wordfeud så lägg gärna till errikaka, hehe ;D
Smoothie! :D
Idag har jag bara chillat och kollat på en massa filmer. Jag gjorde en alldeles egen smoothie av bär jag hittade i frysen. Mums! Var faktiskt ute med hunden en runda också. Nu väntar jag på middag och sedan ska jag till träningen. Tjohej!
Dreads...?
Var hos frisören idag. Håret känns alltid så fruktansvärt kort efter man klippt sig. Jobbigt... Min frisör supportar min idé om att skaffa dreads till hundra. Det känns skönt att veta att även om jag inte får nån mat av husmor så har jag i alla fall frisören på min sida om jag skulle skaffa dreads. Då återstår bara problemet hur jag skulle få in allt i badmössan.
Jag körde till Eslöv idag. Jag har ju inte glömt allt, men lite ringrostig var jag ju. I stort sätt gick det väl bra, eller åtminstone okej, tills jag kom fram till stan. Sedan fick jag ungefär fem motorstopp i samma rondell... Inte nån höjdare det! När vi körde hem från träningen (då var det pappa som körde!) var vi ungefär en halvmeter ifrån att köra på ett vildsvin. Mitt på Plässevägen. Emmas kommentar var "aaaaaaaaaahhhhhhh en gris!".
Nu ikväll kom Elvira ner en sväng. Alltid lika kul att träffas! Sedan käkade vi fondue med familjen plus Natalie, och det var så himla gott. Åt dock liiite för mycket så nu är jag proppmätt..
Jag körde till Eslöv idag. Jag har ju inte glömt allt, men lite ringrostig var jag ju. I stort sätt gick det väl bra, eller åtminstone okej, tills jag kom fram till stan. Sedan fick jag ungefär fem motorstopp i samma rondell... Inte nån höjdare det! När vi körde hem från träningen (då var det pappa som körde!) var vi ungefär en halvmeter ifrån att köra på ett vildsvin. Mitt på Plässevägen. Emmas kommentar var "aaaaaaaaaahhhhhhh en gris!".
Nu ikväll kom Elvira ner en sväng. Alltid lika kul att träffas! Sedan käkade vi fondue med familjen plus Natalie, och det var så himla gott. Åt dock liiite för mycket så nu är jag proppmätt..
Kaos!
Man har onekligen blivit bortskämd. Jag är van att vara ensam eller möjligtvis ha en till på banan under träningar, nu skulle vi vara sju på en bana. Kaos! Men kreativ som man är gick jag upp och frågade badvakten, väääldigt snällt, om vi kunde få ta en bana till. Nemas problemas! Sedan var det inga problem att simma :)
När vi kom hem hade mamma gjort fläskpannkaka (utan fläsk/bacon för min del dock), och det var mums! Nu är det dags för House :)
När vi kom hem hade mamma gjort fläskpannkaka (utan fläsk/bacon för min del dock), och det var mums! Nu är det dags för House :)
God morgon!
Gick upp i morse och sprang en runda runt byn. Inte en kotte var ute, det var seriöst helt öde. När jag kom hem vaknade Emma och vi käkade frukost. Frukost blir verkligen så himla mycket godare efter man har tränat tycker jag. Sedan vaknade resten av familjen och det blev ett himla liv för att ingen varit ute med hunden.. Nu ska vi strax in till stan :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...


