Det har varit en helt vanlig onsdag idag. Träningen gick segt idag också, det börjar bli lite tjatigt tycker jag.. Hela kvällen har jag pluggat kemi, vi har prov imorgon, och det visade sig vara mycket svårare än jag trodde. Känner mig ganska körd, men vi får se hur det går.
Min nya favoritfrukt är nog päron, har ätit hur många som helst den här veckan ;D
JAG är inte sur...
Vaknade på fel sida idag känner jag. Morgonträningen var så tung och jag var på så dåligt humör. Alla andra blev rätt förvirrade för det är inte ofta jag är deppig. Men det gick över under dagen. Kvällsträningen blev ett riktigt långt kötta-pass. Ganska mycket medley men det var kul. Mindre kul var det att komma tillbaka till middagen och upptäcka att alla tjocka hockeykillar ätit upp all mat! Här kommer ett helt gäng hungriga simmare och så är middagen slut. Inte okej! Det blev till att ställa sig och värma gårdagens ris och koka pasta för att vi skulle bli mätta…
Här får vi leva på vatten och bröd ;)
Kom ner till samlingsrummet efter morgonens landträning och upptäckte att där inte fanns någon mat. Helt tomt i kylen och jag kunde inte hitta nyckeln till det andra köket (där det finns mat men som Helena låser in för att vi inte ska sno den) någonstans. Ingen kunde hitta den. Vi både ringde och messade vår kära husmor, men icke att hon svarade! Det blev en ganska torftig frukost bestående av vatten och bröd (och lite gammal filmjölk som vi hittade). Så kan det gå!
Träningen kändes tung idag, det har den gjort lite för länge nu känns det som, men det gick hyfsat snabbt i alla fall. Vi simmade vår klassiska serie bestående av sju 200ingar, snabbare och snabbare. Det är en rolig serie, men den kunde gått bättre. Efter träningen hade vi teammöte. Vi blev tillsagda att gå och lägga oss vid halv nio-nio varje kväll de två närmsta veckorna (det kommer bli de hårdaste träningsveckorna på terminen), minska datatiden och äta ofantligt mycket. Dessutom sa Jens att vi måste hinna umgås med trevliga människor. Det blir svårt att hinna allt detta inklusive skola och prov innan halv nio på kvällarna... Hehe ;)
Träningen kändes tung idag, det har den gjort lite för länge nu känns det som, men det gick hyfsat snabbt i alla fall. Vi simmade vår klassiska serie bestående av sju 200ingar, snabbare och snabbare. Det är en rolig serie, men den kunde gått bättre. Efter träningen hade vi teammöte. Vi blev tillsagda att gå och lägga oss vid halv nio-nio varje kväll de två närmsta veckorna (det kommer bli de hårdaste träningsveckorna på terminen), minska datatiden och äta ofantligt mycket. Dessutom sa Jens att vi måste hinna umgås med trevliga människor. Det blir svårt att hinna allt detta inklusive skola och prov innan halv nio på kvällarna... Hehe ;)
Så gick det med den planen.. ;)
Sov lite längre idag eftersom jag kände att jag inte behövde simma in klockan åtta när jag inte skulle få tävla förrän vid ett. Det fanns så bra avsimsmöjligheter på badet så jag utnyttjade dem till ett något senare insim. Dagens distans: 800 frisim. Det gick käpprakt åt skogen. Jag hade jättesvårt att fokusera och ladda, men jag vet inte varför. Inte så kul det…
Att åka helt ensam till en tävling, utan att känna en enda människa, var svårare än jag trodde det skulle vara. Jag kände mig något ensam… Men det var så klart spännande ändå! J
Efter tävlingen var min plan att åka till T-centralen, låsa in mina väskor i en sån där box, och sedan gå och shoppa. Som alltid med mina planer blev det vissa förändringar: Först var alla boxar upptagna, när det sedan blev någon ledig upptäckte jag att jag inte hade några mynt, eller kontanter över huvud taget. Då började jag leta efter en bankomat, hittade ingen och fick fråga mig fram. När jag tillsist hittade en tog jag ut en 100-lapp, gick till mynt-växel-maskinen för att upptäcka att den inte växlar större lappar än femtiolappar.. Jag ska tillägga att hela denna tur görs med två mördande tunga väskor. Vi det här laget var jag trött, sur, varm och väääldigt irriterad på allt sliskigt folk som stirrade hela tiden. Nu var alla boxar upptagna igen och det var fullt folk över allt.
Jag gav upp alla shoppingplaner och gick för att boka en tågbiljett istället. Sedan gick jag och satte mig på en bänk med en milkshake (som för övrigt inte var god) och tjurade, och där satt jag i en och en halv timme och väntade på mitt tåg.
På äventyr i huvudstaden!
Jag är obeskrivligt stolt över hur bra jag klarat mig helt ensam i Stockholm. Att ta tåget dit var inga problem, och jag hittade till rätt utgång också, där Nina hämtade upp mig. Jag får bo hos henne hela helgen, och det är superbra! Annars hade jag nog varit tämligen lost hela tiden.
Imorse tog jag tunnelbanan till badet (med ett byte vi T-centralen som jag för den delen också klarade felfritt). Jag tillbringade hela dagen på och i närheten av badet. Hittade ett litet mysigt ställe på lunchen där jag käkade en sallad. Själva tävlingen gick lite sådär. 200 fjäril och 400 medley gick bättre än i Örebro, men sämre än de gjorde vid samma tid förra året. 400 frisim gick absolut inte bra. Men det är trevligt att vara i Stockholm i alla fall.
Chips till lunch...
Kort skoldag idag, bara två lektioner. Vi jobbar stenhårt med vår labbrapport på de undersökningar vi gjorde på Sävö. Vi fick seriöst världens sämsta lunch i skolan, köttfärssås och chips... Hallå, var är kolhydraterna? Ja inte chipskolhydrater då, för det är varken gott eller nyttigt.
Nu är jag hemma och har precis packat för helgens äventyr i Stockholm. Ska åka tåg dit om ungefär två timmar. Tjohej! :)
Nu är jag hemma och har precis packat för helgens äventyr i Stockholm. Ska åka tåg dit om ungefär två timmar. Tjohej! :)
Engelskprov
Hade engelskprov idag om östersjön och miljöförstöring. Den engelska biten klarade jag nog bra, men vette sjutton hur biologibiten gick. Annars har det varit en vanlig dag. Väldigt mycket medley på kvällsträningen, men det gick okej.
Jag har definitivt hittat en ny favoriträtt. Jag åt rester av ostkakan från igår både till frukost och mellanmål… Mums! Imorgon bär det av mot Stockholm och UGP. Det ska bli roligt J
Vad ska man göra?
Jag blir så trött. Hur kan det bli så jävla mycket liv för ingenting? Jag blir frustrerad och besviken. Den svenska, heliga avundsjukan är ett gift som skadar både en själv och alla runt omkring. Människor man trodde var ens vänner, och så beter de sig så här... Man får ingenting gratis, man gör sig förtjänt av det man får. Man tjänar på att kämpa hårt och det finns INGA genvägar. Kan folk inte förstå och acceptera det, då tycker jag nästan synd om de personerna... Jag blir ledsen av att höra så mycket skit baserat på avundsjuka och orimliga argument. "Vi lever i den bästa av världar" sa Leibniz, men gör vi verkligen det? Jag gör mitt bästa för att min värld ska bli så bra som möjligt, men jag strävar inte efter att uppnå det genom att göra andra illa.
Vad ska man göra?
Vad ska man göra?
Roooligt pass! :D
Säsongens första 40*100 start 1.20 idag. Normalt sett borde vi vara förvarnade om att den serien skulle komma, men icke! Lite chockad blev man allt. Men det gick kanonbra, jag klarade den utan problem och jag behövde inte ens gå högre än fart två = en väldigt nöjd Erika.
Inte helt fel att komma tillbaka till borgen sen och äta Helena-gjord ostkaka med sylt och grädde. Det är nog något av det godaste jag vet :D
Att jag inte är så flitig med mina blogginlägg längre beror på att internetet fortfarande inte är tillbaka, så nu surfar jag på mobilt bredband och det är inte så snabbt... Liiite besvärligt.
Inte helt fel att komma tillbaka till borgen sen och äta Helena-gjord ostkaka med sylt och grädde. Det är nog något av det godaste jag vet :D
Att jag inte är så flitig med mina blogginlägg längre beror på att internetet fortfarande inte är tillbaka, så nu surfar jag på mobilt bredband och det är inte så snabbt... Liiite besvärligt.
Glad kanelbullens-dag! :D
Det är inte var dag det är kanelbullens dag, men var gång det är det blir man lika glad! Skollunchen blev en promenix till Statoil med delar av klassen för att köpa bullar. Helena hade bakat till oss fast vi inte förtjänade det... Hon var ju inte lite arg igår, hon till och med sa att hon inte tänkte baka (den här gången hade vi faktiskt gjort oss förtjänta av straff). Men som tur var vaknade hon på rätt sida idag :)
Träningen i morse gick okej, träningen på kvällen gick super! Terminens första 10*800 och det gick som tåget. Kom i mål efter två timmar med värkande armar och största flinet, och talade om för Jens att detta var hur kul som helst. Han garvade och gav mig en high five, hehe..
Nu ikväll blev det ytterligare en kanelbulle tillsammans med en kompis! Mums :D
Nörd ;D
Det har varit en väldigt rolig helg det här. Har hängt med kompisar i stort sett hela tiden, och jag har lärt mig spela COD. Jag är riktigt imponerad över mig själv, och jag tyckte faktiskt det var kul. Förutom tv-spel så har jag också spelat både lite fotboll och basket.
Igår var jag och Anna nere på stan och åt sushi till lunch. Jag har alltid tyckt det ser så gott ut, men har aldrig smakat innan. Tyckte det smakade helt okej. Det var roligt att äta och jag tror jag kan lära mig att tycka om det. Nu drar en ny vecka igång, full med träningar, prov och tävligar :)
Igår var jag och Anna nere på stan och åt sushi till lunch. Jag har alltid tyckt det ser så gott ut, men har aldrig smakat innan. Tyckte det smakade helt okej. Det var roligt att äta och jag tror jag kan lära mig att tycka om det. Nu drar en ny vecka igång, full med träningar, prov och tävligar :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...