Tränade i Eslöv i morse, det var kallt igen. Bortsett från att jag inte hade nån känsel i benen så gick det väl bra. Bredvid badet bygger scouterna ett tivoli nu, som ska öppna nästa helg. Ganska coolt att göra det med hjälp av bara slanor och rep.
Nu i kväll var jag på bio med Uffe, EmE, ED, Niklas och Markus, en reunion av alla möjliga grupper ;) Vi såg "The hangover 2". Jag tyckte den var ganska löjlig men rätt rolig på vissa ställen. På bion skaffade jag ett klubbkort och köpte ett Panda meal ;D
Hejdå Nyköping, hej Skåne!
Då har man lämnat Nyköping. Jag har varit uppe sen tidig morgon och städat och packat, och nu äntligen är jag hemma. Jag tror jag tog med mig alldeles för mycket saker hit... Det var en lång resa och jag satt med Hector mellan fötterna hela vägen, han stack mig på benen varje gång vi svängde. Nu taggar jag inför ett lång, härligt sommarlov :)
För de har tagit studenten!
Det har legat studentstämning över hela stan idag, och dagen har varit lång. Vi gick upp strax efter sex i morse och gjorde oss jättefina. Klockan sju var det tårtfrukost, fotografering och presentutdelning. Även priser delades ut (för säsongens bästa prestation) och jag fick ett! Ett presentkort på Intersport. Sedan följde en lång dags väntan. Jag och Anna bestämde oss för att tömma min frys, så vi gjorde en lunch bestående av hemmagjorda köttbullar, bacon, chicken nuggets, pasta och ris. Mums, mums!
Strax innan två var jag på Gripen för att se när Anton och Gabriel sprang ut. Sedan följde jag marschen till stadshuset och Nico-skolan där kortegen skulle gå ifrån. Man blir så glad av att se alla lyckliga studenter. Alla var så fina! Efter det var det studentmottagning på Borgen med dundergod mat. När vi ätit tårta åkte vi till Frida för lite mer tårta ;)
Det har varit en lång men rolig och glad dag!
En toppentorsdag!
Sista träningen i Nyköping för den här terminen. Egentligen blev det inte så mycket träning, inte simning i alla fall, utan vi fick leka :D Vi hoppade i hoppborgar och åkte rutschkana ner i vattnet. Jag tror vi sorgligt nog råkade hoppa sönder en hoppborg :( Efter hoppandet tränade vi simhopp och andra akrobatiska konster. Vi hade jättekul och det var faktiskt jobbigt, så det får räknas som träning ;)
Ikväll har jag gått fram och tillbaka genom nästan hela Nyköping. Så går det när klassen inte kan bestämma vart man ska gå. Men det var kul det också i alla fall :)
Ikväll har jag gått fram och tillbaka genom nästan hela Nyköping. Så går det när klassen inte kan bestämma vart man ska gå. Men det var kul det också i alla fall :)
SOMMARLOV! :D
Då är det sommarlov och mer än två månader kvar tills man behöver öppna en bok igen! Det var en trevlig avslutning med folk som sjöng och dansade. Efter showen i aulan bjöd lärarna oss på tårta (på en TORSDAG!). Därefter åkte delar av klassen ner till hamnen och åt glass, sedan gick jag på stan med Alice. Eftersom det började spöregna och jag inte ville förstöra mina skor, gick jag barfota. Vad är mer somrigt än det? ;D
Sista riktiga skoldagen för det här läsåret
Sista skoldagen för det här läsåret idag, nu är det bara avslutningen kvar. Det är inte klokt hur fort det har gått! Jag kommer fortfarande ihåg första dagen, hur vi samlades i aulan. Hur nervös jag var, jag kände ingen alls. Nu har det gått ett år och mycket har hunnit hända. Jag har cyklat till och från skolan under blå sommarhimmel och i kallt, blåsigt höstregn. Jag har cyklat i alldeles för mycket snö kalla vinterdagar och i vårsolen till doften av syrener. Jag har pluggat, tränat och slöat. Jag har varit glad, förbannad och lycklig. Nu är plötsligt ettan slut och vi går inför ett långt härligt sommarlov.
Mysig eftermiddag hos Helena!
JAG FÅR MVG I KEMI A!!!!!!!!!!!!!! Vette sjutton hur det gick till, men jag är så himla lycklig. Idag åkte jag till skolan, hade tio minuters kemilektion där läraren bjöd på glass och pratade betyg. Sedan åkte jag hem igen.
Hela eftermiddagen har vi simmare varit hos Helena och fått riktigt god mat och spelat både krocket och kubb. Jag tillhörde det vinnande laget i alla kubbmatcher, blev dock överlägset sist på krocket. Det har varit riktigt trevligt. Hon bor i ett jättestort hus i skogen, och jag gick barfota hela tiden precis som under min barndoms somrar (ja, fram till vi skaffade höns vill säga… ;) ).
Kungligt besök i ESLÖV!!!
Okej, kungen och drottningen i Eslöv. Det är inte varje dag det händer, inte ens varje år. Skulle tippa på att det händer ungefär var 100 år ;) Det var en bra ”show” i Trollsjön idag med akrobater och sångare och barnkörer. Några föreningar fick gå med fanor fram till scenen, däribland Eslövs scoutkår. Jag saknar verkligen scouterna, det var rätt kul. I år ska det dessutom vara världsjamboree i Sverige, men eftersom jag varit tvungen att sluta kan jag inte följa med.
Nu har jag precis kommit fram till Nyköping för de sista dagarna innan sommarlov. Årets varmaste dag, och jag tillbringade den på ett tåg… Just my luck!
Eslöv 100 år!
Firade min fördelsedag med släkten igår, vilket var väldigt trevligt. Tack för att ni kom och för allt fint jag fick! Igår förmiddag var jag i Landskrona och simmade 800, mest för att få ett 800 lopp i kroppen innan SM. Det gick helt okej, lite snabbare än öppningen på 1500 och jag blev tvåa.
Idag har vi varit i Eslöv och tittat på flyguppvisningen. Det är så roligt att det för en gångs skull händer nåt kul i Eslöv. Det är festligheter i stan hela helgen, igår var Danny och Tove med flera och uppträdde och imorgon kommer kungen. Grattis Eslöv 100 år!
Idag har vi varit i Eslöv och tittat på flyguppvisningen. Det är så roligt att det för en gångs skull händer nåt kul i Eslöv. Det är festligheter i stan hela helgen, igår var Danny och Tove med flera och uppträdde och imorgon kommer kungen. Grattis Eslöv 100 år!
Nu är det klippt!
Jahapp, nu är det inte min födelsedag längre, och det dröjer 365 dagar till nästa gång. Men men jag är inte bitter! ;D Jag var hos frisören imorse så nu har mitt hår blivit något kortare. Ur mitt stackars hårs synvinkel har jag definitivt valt fel sport. Det blir så fruktansvärt slitet av allt klor. Egentligen skulle det vara rätt härligt att bara raka av allt, det känns dock lite okvinligt ;)
Ikväll har jag varit och tränat. Den graden de har höjt temperaturen gör en otrolig skillnad. Nu var det inga problem alls att simma två timmar ute. Imorgon ska man upp och iväg till Landskrona för Citadellsim.
Ikväll har jag varit och tränat. Den graden de har höjt temperaturen gör en otrolig skillnad. Nu var det inga problem alls att simma två timmar ute. Imorgon ska man upp och iväg till Landskrona för Citadellsim.
Det är ingen vanlig dag, för det är Erikas FÖDELSEDAG :D
Då är man helt plötsligt 17! Bara sådär! Jag kom ner till Skåne igår, därefter åkte vi till Eslöv för att fira studenterna. Det var väldigt trevligt. Senare på kvällen åkte jag, Åsa och Daniel till jägers, vilket också var väldigt skoj. Det var jättekul att träffa så många gamla kompisar, som man inte har sett på evigheter. Jag var hemma vid tre i morse ungefär, sen blev man väckt strax efter nio med frukost och presenter. Jag fick bland annat lite kläder, en snorkel och en hemmagjord rulltårta, tack tack! ;D Sedan bar det av till Burlöv för träning. Till lunch idag fick jag pannkakstårta. Tack för en toppendag!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...


