Haha ;D
Jag gick ut till min cykel, efter näst sista lektionen en skoldag. Det regnade. Jag sa lite för mig själv att det är dags att skaffa en plastpåse att ha på sadeln när det har regnat. Därefter cyklade jag till Tessin för att ha min sista lektion, och när jag går ut till cykeln efter den lektionen sitter det en plastpåse på min pakethållare!
Filbyter cup!
Har precis kommit hem från en supermysig helg i Linköping med Anna. Vi åkte dit igår eftermiddag. Jag för att tävla, hon för att coacha. Jag har aldrig tidigare simmat 1500 i långbana, men det kändes så bra! Det var så lätt och jag hade ett sånt flyt! Jag gick i mål på tredje plats med tiden 18.10.89, vilket var både NSG-, klubb-, och åldersrekord plus SM-kval. Jag kan ju inte annat än att vara nöjd ;)
Imorse var det prisutedelning vid nio, så vi gick till badet då. Sedan gick vi tillbaka till hotellet och åt frukost. Därefter gick vi omkring i stan och hade det bra. Det blev en hel del shoppande och ätande! Tack för en toppenhelg Anna! :)
Imorse var det prisutedelning vid nio, så vi gick till badet då. Sedan gick vi tillbaka till hotellet och åt frukost. Därefter gick vi omkring i stan och hade det bra. Det blev en hel del shoppande och ätande! Tack för en toppenhelg Anna! :)
Lite orättvist ;)
Man blir så glad när man kommer hem från morgonträningen (09:30) och möts av ett:
"Slutat skolan nu?"
"Nej träningen?"
"Vad trevligt, jag har slutat skolan!"
Hahaha... Själv fick man gå nästan till halv fem, men det var ändå en hyfsad dag. Vi hade en rätt skojig gruppdiskussion på samhällen idag. Vi skulle gemensamt komma fram till alternativa lösningar på Libyen-konflikten, och lite sånt.
Imorgon drar jag och Anna till Linköping för mitt livs första 1500-lopp i långbana!
"Slutat skolan nu?"
"Nej träningen?"
"Vad trevligt, jag har slutat skolan!"
Hahaha... Själv fick man gå nästan till halv fem, men det var ändå en hyfsad dag. Vi hade en rätt skojig gruppdiskussion på samhällen idag. Vi skulle gemensamt komma fram till alternativa lösningar på Libyen-konflikten, och lite sånt.
Imorgon drar jag och Anna till Linköping för mitt livs första 1500-lopp i långbana!
Vill snabbspola närmsta veckorna...
Jag ska bli en björn. Då kan jag gå i ide precis när som. Nu till exempel, och sova de närmsta två veckorna... Det har varit en fruktansvärd dag. Jag har gått som i en bubbla hela dagen, trött och okoncentrerad. Träningarna gick dåligt för jag har så himla mycket i skolan just nu att jag inte kan fokusera, jag till och med drömmer om skolarbeten (dessutom var jag tvungen att ta den tidiga morgonträningen idag). I skolan hade jag sammanlagt fem timmar prov, fyra matte och en spanska. Där emellan hade jag en kemilektion. Båda proven gick åt pipsvängen. Men jag antar att det bara är att bryta ihop och komma igen.
Btw så är min mamma världens absolut bästa!
Btw så är min mamma världens absolut bästa!
Fåglar :(
Då var helgen slut igen. Veckan som kommer innehåller tre prov och många läxor, men bara 50 000 metrar. Igår kväll var jag hos Filippa och vi gav oss ut på tidernas mest misslyckade äventyr... Problem nummer ett var familjen Gås. Jag kan glädja pappa med att hönsen förtillfälligt inte ligger överst på min ogilla-lista ;) Idag har jag pluggat och varit nere på stan en runda. Till kvällsmat blev det pannkakor! :D
Kolmården :)
| Detta är Enzo, apan vi stalkade, visst är han charmig? |
| Ganska biffiga och imponerade djur, detta är hanen |
| Den här damen fick utbrott på oss (vem hade inte fått det om det satt en halv klass och stirrade på en, med pennan i högsta hug, i en timme?) och slängde en hel näve sten över oss |
| Perfekt avslutning på dagen med glass! |
Efter vår "etologiska studie" fick vi se delfinshowen. Det är nästan så man är tillbaka till gamla flickdrömmen - att bli delfintränare ;) Det är imponerande att man lyckas lära upp djur på det viset. Jag menar jag kan inte ens fånga bollar med händerna, medan delifinerna kunde fånga dem med munnen. Därefter fick vi åka inbana över safariparken. Det var också en skojig upplevelse. Vi åkte ungefär tre meter över huvudena på lejonen ;D
TV-tips: Glee och Grey's
Onsdagar är lika med Glee och Grey's. Så är det bara. Precis som tisdagar är lika med House. I skolan idag spelade vi upp låtar för musikläraren. Det gick ju jättebra. Han frågade hur länge jag spelat. De senaste lektionerna, sa jag. Jaha så du brukar inte spela? Helt okej beröm tycker jag ;)
På träningen ikväll simmade jag 10*800. Ganska jobbigt eftresom jag var rätt trött innan passet ens började. Men det gick helt okej. Nu har jag precis tvättat mina badankor, som stått och samlat damm :)
På träningen ikväll simmade jag 10*800. Ganska jobbigt eftresom jag var rätt trött innan passet ens började. Men det gick helt okej. Nu har jag precis tvättat mina badankor, som stått och samlat damm :)
Nationella i Eng
Nationella i engelska idag. Jag tror det gick hyfsat, men hörförståelsen var inte så lätt. Jag missade en uppgift och då satt jag och funderade på den lite för länge så jag missade nästa också. Så kan det gå. Efter det hade vi en timmes rast som tillbringades ute i solen. Skoldagen avslutades med en spansklektion. Det är jättejobbigt att sova när man vaknar av att man rycker till hela tiden. Nu tittar jag på eusovision song contest, jag har nog hört bättre låtar ;)
Jaarrrå! :D
Är man glad eller är man glad!?!? Skulle knappt åka hem i helgen eftersom jag inte fick tag på några vettiga tåg. Men så åkte jag hem i alla fall och kvalar till JSM på 400 frisim (guld) och till sumsim på 400 medley (silver). Medleyn har jag kämpat så länge med! I somras missade jag med 16 100-delar och förra helgen var jag 5 100-delar ifrån. Men nu satt den! Med fyra sekunders marginal dessutom. Det har varit en toppendag i Burlöv. Jag har haft så himla kul och det har gått så bra :D Det enda minuset var 200 fjäril som inte fungerade nu heller.
Engelska på skånska!
Kul att man får en massa rättmarkeringar i sin engelska uppsatts för att man skriver på skånska. Tydligen säger man inte "här är fint" eller "här finns mycket att göra" om till exempel ett land utan "det är fint här" och "det finns mycket att göra här". Detsamma gäller för engelskan. Min lärare kom fram till att det berodde på min skånska, men jag vet inte? Ganska komiskt att man misslyckas med engelska för att man snackar skånska!
Luxemburg :)
Efter 14 timmar av försök att sova i en obekväm buss kom vi hem imorse. Det har verkligen varit en toppenhelg. Båtresan mellan Trelleborg och Travemünde gick bra. Vi sov på båten och på kvällen ville alla titta på fotboll. Intresserad som man är hängde man ju på… Det tog ungefär halva matchen innan jag fattade vem som spelade och vem vi hejade på. Rätt lag vann i alla fall!
Bussresan genom Tyskland var lång och dryg och vi stod still i ungefär en och en halv timme på grund av förseningar. Men toaletterna på rastplatserna längs vägen var coola! De hade en självrengörande, snurrade sits. Till sist kom vi fram och fick supergod spaghetti och köttfärssås. Tro det eller ej, men till och med jag blev skrämd av portionens storlek!
På fredagen åkte vi till ”Luxembourg American Cemetery and Memorial”, en gravplats för amerikanska soldater från andra världskriget. Ganska mäktig känsla att gå bland de 5076 gravstenarna. Efter det blev det shopping och efter vi blev släppta, rusar alla in på… HM. En typisk Luxembugisk affär… På eftermiddagen drog tävlingen igång, men 200 fjäril. Det gick åt pipsvängen. Annars gick tävlingen bra. Ett brons på 400 frisim och fem hundradelar från sumsim på 400 medley.
Söndag kväll åkte vi hem igen, och att tillbringa en natt på buss är ingen höjdare kan jag tala om. Jag hann vara hemma ett par timmar innan jag tog tåget till Nyköping.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...
