Överraskningsfest för Hannes

För ett par veckor sedan bestämde sig Emma för att ordna en överraskningsfest åt Hannes som fyllt 25 och självklart ställde jag upp som assisterande arrangör. Helt traditionsenligt hade hon bokat klubbstugan i Kungshult och hur många lyckade tillställningar har vi inte haft där?
Mehdi och jag cyklade ut på morgonen och hjälpte sedan till att dekorera och pyssla runt hela eftermiddagen. Det blev jättefint! När alla gästerna var samlade, gömde vi oss i buskarna för att invänta själva huvudpersonen som Emma kom körandes med. Hannes verkad glatt överraskad! Kvällen bjöd sedan på smörgåstårta, kladdkaka, kubb, snappsvisor och en massa trevligt sällskap så klart.

Efter denna helgen hade jag endast en jobbhelg kvar. Det har varit en intensiv sommar med allt jobb och jag har väl mer eller mindre kommit fram till att jag trivs bäst med mer regelbundna tider. Dock har jag verkligen kommit till att uppskatta mitt jobb. När man väl börjar lära känna de boende bättre så man kan skapa sig rutiner med dem, då är det faktiskt riktigt givande. Norrdala äldreboende har 5 avdelningar, varav 3 är demensboende. Jag har för det mesta jobbat på Heimdal, en demensavdelning som jag i början tyckte var väldigt svår. Efterhand blev jag dock väldigt fäst vid just denna avdelning och nu när det var dags att gå på semester så var det riktigt tråkigt att säga hejdå.
De sista 2 veckorna spenderade jag med rätt mycket ”administrativt” så som att skapa och organisera tipsrundor, baka för att fylla frysarna och att städa allmänna ytor. Jag fick även hålla i sittgympa och bingo. Det har varit en trevlig sommar och tanken är att jag ska fortsätta att jobba extra där i höst. Men först semester!
Semestern började med ett mini-Eid-firande med äpplekaka :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...