Strasburg

Vi skulle flyga till Kroatien från Basel-Mulhouse, vilket är en flygplats på gränsen mellan Schweiz och Frankrike, så efter grottorna åkte halva gänget till Strasbourg där Mehdi har en faster och kusiner. När vi kom fram bjöds Mehdi och jag, helt överraskade, på dadlar och mjölk för att fira vårt bröllop. Så himla fint! Jag har träffat kusinerna tidigare men inte fastern, och de är alla super!
Strasbourg är en jättesöt liten stad med massor med gammal och fin arkitektur! Vi besökte Little France, en stadsdel längs kanalen med en massa restauranger och affärer. Mehdi och jag tog även en liten guidad båttur längs kanalen för att hinna se så mycket som möjligt under den dagen vi var där. Även här hittade vi glass, denna gång formad som en blomma. Staden är känd för sin pizzaliknande tarte flambée, så vi var så klart tvungna att testa den också.
Vi avslutade vistelsen med att beundra katedralen som lystes upp av ljus som blinkade till musiken, innan vi följande dag åkte till flygplatsen. Med till Kroatien åkte hela Mehdis familj, jag och en av hans kusiner, Dounia, från Strasbourg. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...