Rita

Min big fish, lagkompis, och vän Rita har diagnostiserats med Hodgkins Lymfom. Hon fick beskedet för två veckor sedan men det var först nu i fredags vi andra fick reda på det. Detta känns fruktansvärt, men det vi har sett simvärlden göra på så få dagar är helt fantastiskt. Kirk och Lizzie (som är assisterande tränare på Wingate nu) startade en GoFundMe-sida å Ritas vägnar i Fredags och den har fullkomligt exploderat sedan dess. 

Att USAs välfärdssystem lämnar mycket övrigt att önska är allmänt känt, men ingen annanstans går folket och ens ”community” ihop när det väl gäller som där. Det värmer mitt hjärta när jag ser hur engagerade alla blir när det kommer till att hjälpa en vän, en bekant, eller till och med en man bara har ”hört om”. 

Rita är en fantastisk tjej. Hon har varit där för mig otaliga gånger och hon finns alltid där med en hjälpande hand när det behövdes. Hon är otroligt stark och tuff, tar sig an alla utmaningar och har alltid varit en av de som kämpat mest, vare sig det gällde simträning, skola eller andra aktiviteter. Jag är övertygad om att hennes kämparanda kommer vara henne till fördel mitt i allt detta och mina tankar är hos henne. Jag delar länken här ifall någon vill bidra och så håller vi alla tummar vi har att hon ska kunna få den vård hon behöver för att kunna vinna den här kampen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...