Pubgolf

Som någon kanske kommer ihåg hade vi i simlaget på Wingate en tradition att spela pubgolf varje off-season. Det gick ut på att man klädde upp sig i golfarkläder och delades in i lag för att gå runt till olika lägenheter och genomföra olika dryckesutmaningar. De som hade mer vett i skallen var "caddies" och deltog inte i själva utmaningarna. Hur som helst, detta var liksom lagets julafton - vår icke-simrelaterade höjdpunkt på året, och eftersom den som allt annat blivit inställd bestämde sig två kreativa alumns för att anordna en virtuell version. Så i lördags satt minst 30 före detta Wingate-simmare på nån online plattform där vi delades in i olika "rum" för att umgås och genomföra utmaningar. Det var hur kul som helst!!
De äldsta som var med hade tagit examen året innan jag började och de yngsta är för tillfället juniorer, och alla hade lika kul ändå. I princip hela min årgång var med och det var så roligt att prata med alla. De som arrangerat det hela var så kreativa och plattformen var väldigt snyggt designad. Så där satt jag och Mehdi i varsitt rum och pratade fram till tre på morgonen. Det enda som saknades var söndagsbrunchen dagen efter, men Lenni och Lauren ringde en kort stund när de åt frukost för old time's sake.

En liten del av oss saknar allt Wingate och livet vi hade där, så det var trevligt med en dos av WUSwim. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...