Glad Påsk!

Då var mina första tre veckor av praktik avklarade och det firades med lite påskledigt! Det har varit väldigt givande veckor, trots omständigheterna. Kirurgavdelningen var rätt lugn och min handledare letade inte direkt efter extra uppgifter att göra, så rätt tidigt lärde jag mig att ta över för att få mer gjort själv. Jag fick även möjlighet att göra ett par avstickare och spenderade tre dagar på ortopeden, en dag på neuro/stroke och kortare stunder på både hjärta och lungan. Ortopeden var definitivt favoriten och om jag i framtiden ska jobba på sjukhus, då är det där jag vill vara. 
Efter min något förkortade arbetsdag i torsdag, kom Mehdi till Helsingborg. Det var så soligt och fint, och havsutsikten från sjukhusets balkong gjorde en helt enkelt så inspirerad till att hitta på något. Så vi åkte till Väla och provade ringar. Jag hade träffat på Lyxxa på bröllopsmässan i februari och tyckte de verkade väldigt bra. Vi fick provat massor och vi båda hittade precis vad vi ville ha!!! Alltså så fina ringar! Egentligen hade vi ju tänkt åka till Antwerpen och köpa ringar där, men i dessa tider vet vi ju inte när det skulle vara möjligt… 
Sen blev det påskhelg! Med en massa inställda tillställningar tog vi istället tillfället i akt att träna och vila. Påskharen dök upp i lördags med ett påskägg till Mehdi och självklart hade jag dekorerat lägenheten så mycket som möjligt. Idag åkte vi till Malmö och Elysée för att äta middag – det var så varmt och så soligt, en helt perfekt eftermiddag. Elysée kommer för alltid betyda lite extra för oss sedan Mehdi friade där. Han var betydligt mindre stressad den här gången och kunde faktiskt njuta av maten haha. Jag åt rödtunga i hummersås och Mehdi åt någon form av lax. Vi hade tänk testa deras friterade camembert med hjortronsylt till efterrätt, men vi var alldeles för mätta, så det får bli nästa gång. 

Glad påsk på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...