Lucior och Tomtar

Årets Luciatåg på LSG var en SUCCÉ! Cirka 90% av tjejerna har någon form av musikalisk bakgrund och alla hade ett fantastiskt engagemang. Våning tre stod för frukostfrallor och våning två hade bakat lussekatter, sedan samlades alla i salongen strax innan 7 på morgonen för att fira Lucia tillsammans. Tåget kom sjungandes i hur många stämmor som helst och de hade en halv orkester på plats också. Det var riktigt mäktigt faktiskt! De överraskade oss även med en ny text till Tipp-tapp som handlade om det gånga året. Den gick något i stil med

”ByggOm råder, män i korridoren
Korridoren
På med kläder, måste skyla låren
Skyla låren
//
Ner i källarn vilse springer katten
Lille katten
I Khilboms satt den, Kaspersson fick fatt den
Vilken rapp en”

Och så vidare i flera verser till. Så himla roliga! Efter all skönsång blev det lussefrukost 😊 På kvällen var jag på fysioterapeuternas julsittning och dansade loss, med jul tema så klart! 
Följande söndag var det tomtetema då årets upplaga av Tomteloppet gick av stapeln i Malmö. Alltså vilken festlig idé! 100+ tomtar, inklusive mig och Johanna, samlades vid kusten och sprang sedan 18km runt hela Malmö för att sprida glädje och (relativt o-)skön sång. In på centralen, längs gågatan, in på Triangeln, bort till Hyllie och in på Emporia, genom Limhamn och tillbaka till kusten. Vi fick en liten pepparkakspaus vid stadion efter ungefär hälften. Trots oväder var det inget annat än glada miner, skratt och julmusik hela vägen, både från deltagare och överraskade julklappsshoppare. Mycket stämningsfullt!
Det vår dock två frusna tomtar, iklädda Clas Ohlson-dräkter, som sedan till allas blickfång gick och åt lunch tillsammans efteråt. En väldigt varm dusch senare så var vi redo att hänga med Cajsa till Far i Hattens julmarknad i Folkets Park. En perfekt tredje advent skulle jag vilja påstå.

Idag fick jag min Secret Santa-present på jobb. Normalt sätt får man något från någon som knappt känner en och det brukar bli godis och annat halvtrist (godis är nämligen lite småtråkigt om man inte ätit sånt på 16 år), men den här gången fick jag tidernas present! Min (not so) secret Santa känner frusna mig allt för väl, och gav mig 4 (!!!) par fuzzy socks, ett paket julte, teblommor och ingefärskakor. Vet inte hur hon fick till det under 150kr, men oj vad glad jag blev! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...