SCAD

Två utav tre dagar är avklarade och hela laget flyger fram! Jag simmade 500 på pers-tid igår, samt en fin 200ing i laget. Det känns helt fantastiskt att få på tävlingsdräkterna igen, det blir ett helt annat flyt i vattnet. Idag simmade jag 100 fjäril och persade med tre sekunder, sedan kapade jag ytterligare en sekund på eftermiddagen. Hela laget har simmat riktigt bra hittills, så det är hur kul som helst.
Vi bor på ett Marriott-hotell och jag delar rum med Olga. Luncherna äter vi på valfri restaurang i ett köpcenters food court och det har varit jättebra. Åt chicken teriyaki med pasta igår, och en råg-sub idag. Middagarna levereras från Olive Garden.
Nu är jag förhoppningsvis redo för milen och 200 fjäril imorgon!

Business Strategy

Nu när det börjar närma sig slutet på terminen, avslutas alla våra projekt. Vi spelade sista rundan av vår businessimulation i förgår och vi vann överlägset. Vi ligger i top-10 procent världen över, och vår lärare vare mäkta imponerad. I samma kurs hade vi vår presentation av vår businessplan igår. Mi Constructorio är vårt företag, som är en online plattform med målet att formalisera byggbranschen i Colombia genom att anknyta byggarbetare med husägare på ett smidigt sätt. Presentationen gick jättebra, den var professionell och vi fick bra feedback.
Nu är vi allihopa på väg till Savannah för att tävla, så håll tummarna!

Early Christmas

Mehdi har varit så taggad på hans julklapp till mig att han inte kunde vänta längre. Han ansåg att jag kan tänkas ha nytta av min julklapp i helgen, så vi bestämde oss för att byta presenter ikväll. Den killen hade minsann köpt Beats hörlurar åt mig!!! Känner mig allt lite bortskämd haha. Rätt hade han i alla fall, de kommer användas flitigt under helgens tävling i Savannah!

Ut med thanksgiving, in med jul!

Då var det tillbaka till skola, jobb och träning. Det känns att det närmar sig slutet på terminen nu! Träningen gick förträffligt, inte många dagar kvar till SCAD där jag förhoppningsvis ska simma 500, milen, 100fj och 200fj.
Efter träningen hade vi terminens sista staff meeting med Reslife och vi hade ovanligt roligt tillsammans, förutom att Hollie, min CA-partner, meddelade att hon inte kommer fortsätta nästa termin.
Nu ikväll julpyntade Mehdi och jag hela hans rum och lyssnade på julmusik. Det ser så mysigt och hemtrevligt ut! Åh vad jag gillar jul!!!

Louisiana, it's been real!

Igår tog vi det lite lugnare. Vi simmade på morgonen och jag har faktiskt blivit lite solbränd!!! Simningen Känns helt okej, och jag börjar bli redo för vår toppningstävling nästa vecka.
Vi fortsatte vårt shoppande innan vi tog med vårt plugg till ett franskt café där vi spenderade eftermiddagen. På kvällen städade vi hela Kirklands hus innan vi packade och förberedde mat för hemfärden. Resan hem började alldeles för tidigt imorse (halv fem... Inte min idé kan jag ju tala om) och nu är vi halvvägs till Wingate. Det har varit ett riktigt bra lov, skönt att komma iväg och spännande att upptäcka nya miljöer, nu är jag redo för terminens sista dagar!

Happy Thanksgiving!

Och en happy sådan har vi haft! Trots att vi var utan båten kalkon och potatismos så hade vi det bra. Vi åt frukost med Kirkland innan han åkte till Chicago och vi åkte till New Orleans. Sist jag var där far jag väldigt fascinerad av atmosfären; nu under thanksgiving var det dock rätt tomt och inte lika livat. Men vi hade kul ändå! Vi åt beignets som är nån slags fransk doughnut, crêpes, alligator och kebab. Vi tittade på thanksgivingparaden och lyssnade på alla musikanter.
På kvällen åkte jag och Mehdi och shoppade. Black Friday tjuvstartade och alla affärer öppnade igår eftermiddags. Det blev en massa produkter från Bath and Body Works.
Idag var vi och tränade imorse. Vi hittade en utomhus-pool och det var så skönt att få lite sol och värme! Efteråt tog vi oss an Black Friday. Timme efter timme shoppade vi runt... Jag hittade en del bra saker, men nöjdast var nog Mehdi som hittade en superdeal på ett kostym-sett. Shout out till Haggars service! Riktigt trevligt ställe att handla på! Customer-servicen har varit på topp idag på flera ställen.

Enjoy the journey

Det har varit vårt motto hela dagen, och dagen har varit lång som bara den. Alla fyra vaknade 04:30 imorse och gick och tränade innan vi lämnade Wingate 20 över 6. Även om det har varit en väldigt lång körsträcka så har vi ändå haft det väldigt kul tillsammans. Vi stannade och åt en förfärligt frukost på Burger King, vi stannade i dikeskanten och kissade, och vi har sett fantastiska vyer.
Vi kom fram till Kirkland, som vi ska bo hos, strax innan 7 och han tog oss runt Baton Rouge och visade alla coola ställen. Det mesta var restauranger. Vi åt på ett seafood-ställe som hette Parrains, och det var helt magiskt gott. Det är som att kroppen har glömt hur det känns att få vällagad mat. Vi åt musslor till förrätt och fisk med räkor och broccoli till huvudrätt.
Därefter tog Kirkland oss till LSU och visade oss runt. Rätt imponerande skola!

Pre-thanksgiving

Igår kväll hade coach Katie ordnat en thanksgivingmiddag åt hela tjejlaget, så vi samlades hos henne hela gänget och åt och hade det supermysigt. Min favorit är definitivt green bean casserole! Det var riktigt trevligt att umgås med alla.
Nu har äntligen ledigheten börjat, och jag, Mehdi, Lucas och Mariona har packat och är redo att ge oss av imorgon.

LAST FALL FRENZY EVERRRR

Det var en tuff helg för Wingate Swimming. Vi var i princip det enda laget som inte var toppade och iklädda tävlingsdräkter, och alla simmade massor. Det gick rätt kasst för mig de två första dagarna, men igår gick det lite bättre. Jag började med 500 i fredags, 200fr och 4x200-lag i lördags, och 200fj och milen igår. Med endast 25 minuter emellan... Det var inte lätt kan  jag tala om. Att det var svinkallt i vattnet gjorde inte saken bättre.
Överlag hade vi en bra tävling. Alla gjorde bra ifrån sig och vi hade kul!

The Winter is Coming

Eller det hoppas jag i alla fall! Nu har jag köpt en riktigt varm vinterjacka, so BRING IT ON CANADA! Jag har även ansvarat för inköpet av vår lagmaskot. Tjejlaget har nämligen startat en "veckans nominering"  och den som vinner får ansvaret för bulldogen. Halvtoppade, och med en ny maskot är vi nu redo för årets Fall Frenzy! Det börjar med 500 för mig imorgon!
Nu ikväll höll jag i ett event med Reslife som vi kallade Thanksgiving Fest, och det blev en riktig succé! Karaoke, pizza, och kalkonkastning stod på schemat, och folk uppskattade det verkligen! Som grädde på moset fick vi Thanksgivingmiddag i caf!

RA Erika

Nu när RA-rekryteringen börjar, har Reslife satt igång med att göra reklam, och jag poserar glatt! Bilden skickades till varenda elev på Wingate!
Idag hade vi ett extra-creditprov som i princip täckte alla businesskurser. Alla skolor är erbjudna att ta testet, så det visar kvalitén på utbildningen. Det var dock jättesvårt haha.
Nu ikväll hade vi lite marockansk/belgisk fika. Mehdis familj hade skickat tekoppar, våfflor och nåt annat bakverk. Yummy!

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...