Godaste chipsen?!
Vi använde oss av vår lärares andra två klasser och lät eleverna prova chipsen. Första gruppen fick en av varje och var tillfrågade att förklara vilken som var vilken och varför de trodde så.. Nästa grupp fick bara Lays, men var tillsagd att de fick en av varje. Vi bad dessa att säga vilken som var godast och vilken som var vilken. Tredje gruppen fick en av varje, men kungen information om vad det var för chips. De var bara tillfrågade vilken som var godast.
De som visste vilka alternativ de hade gissade alltid på att den som de tyckte var godast var Lays, medan de flesta av dem som inte hade några alternativ tyckte bättre om Food Lions. Vi hade väldigt kul och det var ett väldigt intressant experiment!
Satan's Sipper
Här är ett litet tillägg till gårdagens inlägg. Ellen Degeneres är fantastisk i sin humor!
Julen är förstörd
Starbucks lanserade nyligen årets julmugg, och nu är julen förstörd. Christ is taken out of Christmas. Kristna över hela landet bojkottar kaffejätten sedan det bestämdes att årets muggar ska vara röda. That's it. Helt röda, utan krusiduller. Tydligen är det ett anti-religiöst åtagande att ta bort tidigare års renar och snöflingor från muggarna, för alla vet ju hur dyrkade renarna är i den kristna tron... Starbucks försvarar sig med att säga att nu kan man leverera sitt eget juliga budskap, istället för att ha det färdigprintat på sin mugg.
Quad meet
Då var vi färdigtävlade. Det var en fruktansvärt jobbig helg och inte gick det snabbt, men så kan det vara ibland. Vi kom iväg alldeles för sent igår på grund av strul med bilarna, sedan kom vi hem supersent och var tvungna att gå och simma 6:30 imorse. Sedan åkte vi till Gaffney för dag två av tävlande. Jag fick i alla fall träffat svenskarna från Limestone så det var kul!
Ett annat plus var maten den här helgen. Normalt sett är den ingen höjdare, men igår fick vi riktigt god pasta och idag fick vi INTE Subway, utan Firehouse subs. Der sju resor godare än Subways. Dessutom fick vi ett överflöd av frukt.
Väl hemma igen blev det en lugn kväll till Good Will Hunting. Bra film enligt mig!
Tävling!
Då var det tävlingsdags igen! Imorgon åker vi till Hickory för att simma och för min del blir det 500. På lördag blir det lite tuffare med både 1000, 200 och 4x100 frisim. Ska bli rätt kul!
Äkta distanssimning
1000 arm + 10x100 1:25
800 arm + 8x100 1:20
600 arm + 6x100 1:15
400 arm + 4x100 1:10
200 arm + 2x100 1:05
Äntligen ett riktigt distanspass. Jag har saknat den här typen av gnetande. Det var egentligen inte ett jättehårt pass, men det var långt. Armsimmet var en mix av frisim och ryggsim och 100ingarna blev rätt tuffa mot slutet. Det var bara jag, Laura och Eric som simmade detta, alla andra körde nåt annat och var klara ungefär en halvtimme innan oss.
Ovanstående plus insim blev 7500, vilket i sig är rätt långt och tröttsamt för armarna, så de 8x100 pace som kom efteråt var extremt jobbiga. Men jag höll en bra mile-pace och jag var väldigt nöjd med migsjälv efter träningen. Dock kändes det ordentligt i kroppen imorse på träningen...
Halloween for REAL
Vilken lyckad Halloween! Jag har haft min outfit planerad i över ett halvår, ungefär sedan jag började till på Game of Thrones. Jag vet inte om det är endast hårfärgen som gör det, men under de senaste åren har så många kommit fram till mig (folk jag knappt känner) och sagt att jag ser ut precis som Khaleese. Vad kunde då passa bättre än att klä ut Mehdi till Dorgo? Hans utklädnad blev fantastisk! Vi fick en massa beröm!
Alla hade lagt mer massor med energi på sina utklädnader. Där var Shrek och Fiona, Frodo och Sam, Legolas och Gandalf, tvillingarna från the Shining, Grinchen, Mimmi Pig och en massa andra! Jätteroligt att se :)
Artistiska Erika
Jag är det typen som svarar först och tänker sen. Så när jag blev tillfrågad att jobba på footballsmatchen som ansiktsmålare svarade jag ja på en gång. Sedan tänkte jag efter och kom ihåg att jag inte kan måla, men då var det försent. Som tur var hade jag Olga med mig, som är en riktig konstnär, så hon fick ta alla svåra fall. Nu har jag i alla fall målat katter, skelett, Ninja Turtles, hjärtan och regnbågar,och barnen verkade nöjda. Det enda jag fick säga nej till var att måla ett barn till Darth Vader...
Vid halvtid i matchen hade skolan arrangerat en ceremoni för en tjej med pancreatic (?) cancer som vunnit en kryssning från Make a Wish. Alla sportslagen var där för att fira och ge gåvor. Dessutom blev hon erbjuden 4 års betald collegeutbildning på Wingate. Vilken dag för tjejen!
Halloween parade
Vi hade vår årliga halloweenparad idag. Istället för träning klädde vi alla ut oss och sprang runt i kontorslokalerna. Vi var väldigt uppskattade! Här kommer lite bilder!
Det följdes av en massa knäppa lagkapper. Vi var indelade i 6 lag och vi körde baklängesfrisim, kick på pilatesboll och torktumlarsim. Hur kul som helst! Nu är det dags för skräckfilm med laget. Är det halloween så är det!
Pumpa!
Då har jag börjat träna igen och det var inte det minsta bekvämt. Bihålorna trycker så mycket nu att till och med tänderna gör ont. Kunde inte ens tugga min middag på vänstra sidan... Men jag lyckades simma hyfsat i alla fall.
Dagens höjdpunkt blev min nya halloweendekoration, en egenmålad pumpa! Är han inte söt?!?!
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...