Getting involved

Så var ytterligare en vecka till enda. Fredagar är bra dagar. Med ett långt hål mellan mina två lektioner passade jag och Jade på att gå på ett möte med en av de som jobbar inom Student Involvement.  Hon ska hjälpa oss att arrangera ett lyceum om ett par veckor. Livet som CA är så himla lärorikt och givande!
Något annat som är himla spännande är min GPS-klass. Det är en litteraturkurs och nu läser vi Gilgamesh som har en massa likheter med Bibeln. Därför uppstår det hela tiden religiösa diskussioner och djupa frågor, vilket jag älskar. Som enda icke-troende i klassen får jag en del märkliga blickar. Typ som när jag jämförde guds översvämning av jorden med hur vi blir av med råttor...
Annars så tränar vi på ordentligt nu. Tre timmar varje eftermiddag i stekande sol. Jag tycker faktiskt att det känns riktigt bra! Imorgon ska jag på mitt livs första riktiga bröllop. Det kommer bli ett hejdundrandes firande med runt 200 gäster.

Italien vs Wingate

Det är inte var dag det italienska ungdomslandslaget i volleyboll kommer till Wingate. Läktarna var proppfulla! Wingate fick (inte helt oväntat) storstryk. Men det var supercoolt att se!
Förutom det hade jag mitt första one on one meeting med min RD. Vi pratade lite om förväntningar och hur jag allmänt hade det, kort och koncist.
Träningen var lång idag. Landträningsbiten var inte så jobbig, men det blev mycket simmande. Nu ikväll har jag varit on duty och haft min första "brott". Fick dokumentera och skicka in rapport. Lite spännande faktiskt!

Jag med italienarna i bakgrunden #unintentionalphotobomb 

Jurassic World

Jag har helt seriöst tackat nej till att se denna film under sommaren så vi skulle kunna se den tillsammans som en avslutning på vårt något utdragna maraton. Vi fick dock en extra, Lauren, med oss. Jag tyckte om filmen, men den var lite för olik de tidigare filmerna. Lite för lite dinosaurier och lite för mycket människodrama, men överlag gillade jag den! Det trevliga sällskapet gjorde det ju inte värre!

Då är vi igång igen!

Första officiella träningen avklarad! Vi började med en timmes gym ute i solen. Våra coacher har fått för sig att det ska göra om "terrassen" utanför poolen till ett gym. Så det lär bli svettigt och skönt.
Efter det simmade vi. Ärligt talat var jag lite rädd för att börja träna igen men det här var ingen fara. Riktigt skön start!
Förutom det har jag lifeguardat, haft ett quiz och haft några möten med mina residents. Det har varit en bra dag och nu ska Jurassic Park-gänget iväg och se Jurassic World!

Lägenhetsvisning

Äntligen har det blivit undanplockat och städat nog för att fota lägenheten. Så här kommer lite bilder på hur jag bor i år!

Lever livet

Sea salted caramel och graham central station visade sig vara en perfekt glasskombination när jag, Vika, Rita och Briecen åkte till Brusters.  
Wingate Involvement anordnade en WU Fest nere vid sjön. En massa gratis mat och liveband som spelade. 
Sista lördagen innan allvaret drar igång. Fantastisk kväll! 
Bakery Bynum har nu blivit Bakery Beam sedan killarna flyttat. Idag bjöds det på hemmagjord  bruschetta! 

Weekend

Första veckan avklarad. Det firades i torsdags med en fenomenal utgång. Label hade college night, så halva North Carolina var där. Det var superkul och jag fick köpt min första lagliga drink i det här landet.
I fredags blev det lite lugnare. Jag och Mehdi åkte till Arby's och åt, innan vi drack Marockanskt te och kollade på film. Nu imorse samlades större delen av laget för lite köttigt ultimate frisbee, och nu är det poolhäng som gäller!

Nytt husdjur?

Livet som CA innebär ett ständigt flängande. Har fullt upp med att försöka få alla mina residents att skriva under på ett papper så att vi vet att de flyttat in, så jag springer upp och ner och fram och tillbaka, men vissa verkar aldrig vara hemma.
Förutom det har jag gjort läxor och fixat andra nödvändiga grejer hela dagen. Nu ikväll har vi varit på ett lyceum. Det var två komiker, en hörselskadad och en med tix. Hur roligt som helst! Definitivt ett bra lyceum. När jag kom tillbaka krälade en liten orm omkring utanför min lägenhet, och helt plötsligt kröp den under dörren. Great. Just great. En orm i mitt kök. Fick hjälp av ett par tjejer att möblera om för att försöka hitta den. Tillsist lyckades jag få tag på den med hjälp av en stekspade och en kartong...
Efter det lilla äventyret sprang jag en runda, och nu ska jag gå och lägga mig med vetskapen av att ormar kan ta sig in här.

Bilder från hypnosen

Dag två

Och jag är redan superstressad. Idag hade jag business statistics, graphic design och GPS i litteratur. Jag tror att dessa kurser blir helt okej.
Rent allmänt är helt slut. Sov dåligt, massor med läxor tills imorgon, böcker som ska beställas, möten att gå på och jag måste samla in underskrifter från alla som bor i min byggnad, och allt jag vill göra är att sova. Känns som en bra start på terminen.

First day of class

Så nu är vi igång igen. Jag började gårdagen med marketing med en superbra lärare. Det följdes av en annan marketingklass med en superläskig lärare. Jag var lite smått förstörd efter den lektionen men måste ta den så det är bara att bita ihop. Sista lektionen var ekonomi med både Mehdi, Lenni och Sofi. Det kommer bli en väldigt chill kurs.
På eftermiddagen tränade alla tjejerna tillsammans so det var kul att komma igång lite. Efteråt hade vi ett lagmöte så för att presentera oss och byta nummer.
Dagens höjdpunkt var att den årliga hypnositören kom på kvällen. Jag gick till den första och lyckades hamna på scen. Så tillsammans med 20 andra blev vi hypnotiserade framför alla. Det var jättemärkligt! Jag är medveten om vad som hände men jag kunde inte påverka något alls. Sa han till mig att sträcka upp armen hade jag liksom inget val. Jag kom tillbaka till fullt medvetande och kontroll, mitt i publiken med min tröja fylld av ballonger...

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...