Födelsedagskalas

Jag älskar kalas! Jag uppskattar verkligen att se hela släkten samlad (eller i alla fall så många som möjligt) och det kändes lite extra kul att vara hemma hos oss! Idag firade vi nämligen mig och pappa. Och vilket firande! Finfina presenter, smörgåstårta, jordgubbstårta och tiramisu. Dessutom blev det en massa lek med face swap appen, så jag bjuder på en bild på kusin och sysslingar haha :) Tack för en trevlig kväll!





Jobb

I måndags tränade jag och Anna tillsammans innan jag begav mig hem till Kungshult igen. Det har verkligen varit en toppenvecka! Lite trött vaknade jag tidig på tisdagen för att kunna fira min älskade pappas födelsedag. Vi hade köpt en del träningskläder till honom,  bland annat en buff! Efter lite firande åkte jag mot Malmö och min första dag som säljare för Oxfam!
Det är ett underbart team jag jobbar med! Alla är fulla av humor och är härliga att ha omkring sig. Eftersom jag är nyast hjälper de mer vana mig och ger mig råd. Arbetet är kämpigt men jag känner (och hoppas) att jag kan utvecklas. När jag var färdigjobbad åkte vi till kusinen som också fyllde år! En dag fylld av firande och trevliga stunder!
Fina pappsen <3

Upptäcktsfärd

Efter en utsökt frukost gav jag och systrarna Jonsson/Lindblad oss iväg på vandring. Vi skulle runda hela ön. Sydlångö är en klippö, med väldigt ojämna klippor så  år vandring blev till en två timmar lång klättring. Ett snabbt och kallt havsbad blev också inkluderat, det första för mig i Sverige för i år!
Hela eftermiddagen rodde, stretchade och solade vi. En helt underbar dag som vi avslutade med korvgrillning över öppen eld.
Imorgon bär det av tillbaka till Stockholm igen!




Glad midsommar!

Vill man ha en äkta, typisk svensk midsommar, då är Sydlångö platsen man ska vara på! Jag började dagen med en löptur runt ön med Annas mamma och deras amerikanska vän. Hur fint som helst, trots att jag vurpade och fick årets första sommarknä. Det följdes av en härlig frukost med risgrynsgröt och hembakat bröd med mera.
Sedan har det gjorts kransar, plockats blommor, klätt midsommarstången och så småningom sjungit och dansats. På eftermiddagen blev det jordgubbstårta innan middagen, som följdes med kortspel. Klockan åtta var det äntligen dags för dagens höjdpunkt: räkfesten. Räkor till det oändliga! Och korv med bröd haha... Det var en massa allsång, sköna klassiker och tal innan det hela avslutades för att festen skulle ta sig till stranden för ett kvällsdopp. Jag var åskådare haha. Nu ligger jag med huvudet på en kudde med sju blommor under! Vilken underbar dag :)





3



Sydlångö

Vi var uppe och tränade tidigt imorse, innan vi med packad lunch begav oss mot västkusten. Anna var tvungen att skriva uppsats så jag fick köra Porsche i fyra timmar innan vi bytte.
I Strömstad blev vi upplockade med båt och reda till ön. Jag var här för tre år sedan, och det är kul att vara tillbaka. Nu har vi nyss ätit soppa, pannkakor och olivbröd till middag och nu väntar vi på att en brännbollsmatch ska börja!




Stockholm

Igår eftermiddag åkte jag äntligen till Stockholm och Anna. Ska följa med henne och hennes familj till Sydlångö imorgon för att fira midsommar, och det ska bli jättekul! Imorse var vi och tränade med Väsby, därefter har vi knallat runt i stan hela dagen. Vi hittade lunch på en fräsch salladsbar, innan vi gick till Annas simkompisar på fika. Oj vilken dunderfika det var! Massor med cheesecakes, chokladbollar, brownies och mera.
Förutom att gå så har vi använt tunnelbanan till höger och vänster. Smidigt att de går så ofta när en hinner på medan den andra står kvar på perrongen...
Nu ikväll har vi (som alltid) lagat en gudomlig middag bestående av en massa frukt och grönsaker tillsammans med pasta och kyckling. 



Lite hit och dit

Mysdag med syster stod på schemat idag. Vi tog oss en tur till Nova så jag kunde köpa hörlurar (mina gamla hittades i tre delar i torktumlaren häromdagen...) och fixa min nya armbandsklocka så den blev i rätt storlek. När vi körde hem åkte vi inom Eslöv och körde ett superköttigt pass.
Emma och jag har börjat på en ny TV-serie, Outlander. Jag läste alla böckerna när jag var yngre, och tyckte det var jättebra. Det blev en hel del avsnitt avverkade ikväll. Dessutom har jag hunnit skypat med Game of Thrones-killarna!

Överraskning för mig!

Idag var det dags för den utlovade födelsedagsutflykten! Vi var alla redo att åka klockan 10, och jag var den enda som inte visste destinationen. En och en halv timme på färd, innan vi kom till Glimmingehus där de idag hade 10 000 Riddares dag. Vi såg svärdfäktning, turnéspel, vi dansade medeltida danser och vi åt en mumsig lunch.
Som om inte det var nog, gick äventyret vidare mot Stenshuvud och Café Annorlunda. Vi åt gott och gick sedan runt i naturreservatet bland kor och växtligheter.
Det har varit en alldeles underbar dag! Älskar min familj så mycket för att de alltid ordnar så mycket bra för mig!

Studentfirande

Alldeles på tok för mätt efter gårdagens ugnspannkaka, sov jag bedrövligt. Det var ingen pigg Erika som gick upp strax efter åtta imorse för att gymma. Men som alltid piggade träningen upp mig.
I eftermiddags var jag på utbildning inför mitt sommarjobb, så nu vet jag vad Oxfam sysslar med! Efteråt så åkte hela familjen till kusinens student. Jättetrevligt och supergod mat. Bästa Irene skickade dessutom med mig en påse med mina favoritbullar hem!

Lite svensk sommar

Då kom solen och värmen till Kungshult! Låg ute och solade med Mattis hela förmiddagen och när Emma kom hem åkte vi till gymmet. Det blev ett riktigt bra armpass, och det avslutades med sommarens första kulglass. Hallon-saltlakris och brownie! Så gott.

Game of Thrones

För ett drygt år sedan försökte jag hoppa in i fjärde säsongen. Alla pratade ju om hur bra serien var, men jag hade inte lyst att börja från början. Tror jag såg två hela avsnitt innan jag gav upp. Men sedan började jag från början, nu i våras, tillsammans med Öystein, Lenni och Mehdi. När vi skiljdes åt hade vi precis börjat på säsong två, och jag planerade inte att fortsätta. Men så helt plötsligt blev jag helt besatt av serien. Har nu sträcktittat i ett par veckor, kollat ifatt de andra och kommit ifatt själva serien. Nu väntar jag med spänning på tionde avsnittet på måndag!!! Sedan får jag väl gråta tills i vår när nästa säsong släpps...

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...