Lärorikt!

Igår kväll blev det mycket nytt för Erika. Efter två finals (som gick fint som snus) satt jag och Vika och åt middag tillsammans med två andra tjejer. Av någon anledning började vi diskutera tidagre skolgång, och får reda på att den ena tjejen är hemskolad. Finns det överhuvudtaget i Sverige? College är första gången hon någonsin har haft lektioner i klassrum, med en klass. Det var superfascinerande att höra hur hon pluggat hela livet.
Middagen följdes av ännu en ny upplevelse. Vuxendop. FCA, Fellowship of Christian Athletes, hade en ceremoni i utomhuspoolen, där bland annat Cheyanne och en av mina lägenhetskompisar blev döpta. Det är också fascinerande att se hur folk helt plötsligt är med om något som får dem att bli troende.

Finals week!

Då är vi igång! I tisdags var det reading day, men vi hade fullt upp med paperplate awards och physicals inför nästa år. Awardsen gick bra, det är en tradition som pågått i flera år, där sophomoreklassen ger ut awards för dumma/dramatiska/ogenomtänkta saker alla i laget har gjort, på ett humoristiskt vis. Vissa var kanske lite för elaka men de flesta var roliga. Förutom det så fick vi care packages med lite snacks och sånt inför pluggandet.
Jag har redan klarat av psykologin, engelskan och matten, och är på väg mot ekonomin nu och sen är det bara två kvar!

Wuspys

Vår årliga idrottsbanquet! Lika lång och tråkig som förra året, men det var roligt att klä upp sig! Den började klockan 5 med middag, som följdes av utdelning av awards. Simlaget gjorde riktigt bra ifrån sig med Olga och Armony som vinnare av diverse individuella priser. Tjejlaget vann Team of the Year.
Bästa delen av kvällen var en liten video kallad "Watch What You Tweet", där coacherna läste upp ett par av sina idrottares tweets. Jag hat varit extremt inaktiv på Twitter på sistone, men ändå lyckades Kirk hitta mig...

Fyra timmar senare var vi äntligen klara, och åkte tillbaka föt att färdigställa våra paperplates.

Och så börjas det...

Der har varit full rulle hela helgen. I lördags deltog jag, Vika, Griffin, Mehdi, Rita och Armony i Bulldog Olympics, en stafett bestående av olika övningar. Därefter åkte vi och åt glass. Det var nämligen riktigt soligt och varmt, så det var behövligt.
Igår började jag pluggandet inför finals. Satt från 11 på morgonen till halv elva på kvällen, med endast en 40-minuters paus för att simma och en annan 30-minuters paus för middag. Det var något av det mest brutala jag gjort. Dessutom vaknade jag klockan åtta imorse för att fortsätta plugga. Nu är det snart dags för final nummer 1: psychology.

Spring Gate

Igår hade vi den årliga Spring Gate! Jag tyckte det var betydligt bättre än förra året, även om jag inte hade en aning om vem artisterna var. I alla fall, Mike Stud, en rappare, öppnade upp. Vi var där lite sent, men vi lyckades kämpa oss fram till nästan första raden.
Efter honom kom en countrysångare, Craig Campbell. Även om jag aldrig hört hans sånger förr, bjöd de på en bra show. Mot slutet kastades tshirts ut i publiken så jag är numera stolt ägare av en XXL-tröja haha. Det bästa av allt var att det visade sig att jag "kände" artisterna!

Mike Stud
Bassist 1: aka min lifting partner. Imorse när jag var och gymmade mötes jag av den här killen. Han hälsade, gav mig ett creepy smile och när jag var färdigtränad frågade han hur det gick osv. Jag var väldigt brydd, då jag inte hade den blekaste aning om vem han var. Förstå chocken när han klampar ut på scenen... Han kände dock igen mig, pekade på mig och spände bicepsen haha.
Craig. Körde abs-träning brevid honom igår. Zero clue vem det var. 
Bassist 2 (ej på bild): delade bänk och skivstång med honom. Lika chockad när dessa två visar sig vara inhyrda artister. 

Bulldog Challenge

Då var det dags för årets Bulldog Challenge. Med samma lag som förra året tog vi hem tredjeplatsen! Tävlingen går ut på att hela laget springer en runda på campus, med 16 olika stationer utplacerade. Det var volleybollserve, basketkast, äta oreo, sjunga vår Alma Mater, hoppa säck och så vidare. Som belöning fick alla varsin oranget linne och en vattenflaska.
När vi var klara var det dags med avslutning för special olympics. Det innebar simtävling med pizza efteråt. Mina ladies var så duktiga så!

The Bomb Squad

5500 yards imorse för sex av oss tappra morgontränare. Har nog inte simmat så långt sedna januari om jag ska vara helt ärlig... Det kändes kan jag lova! Förutom det så har jag gymmat och skrivit klart en uppsats i min litteraturklass. Den handlar om Eliza Haywoods Fanotomina och 1700-talets könsroller. Det är faktiskt en ganska bra story.
På psykologin hade vi avslutning, och priser delades ut för bästa "team spirit". Gissa vem som vann?!?! That's right, THE BOMB SQUAD.
Nu ikväll var vi och kollade på killarnas intramural-final i soccer, och de vann!!! Bra jobbat där!

Grattis mamma!

Ytterligare en födelsedag som jag inte kan vara med och fira... Men jag hoppas att du haft en bra dag i alla fall för det förtjänar du verkligen! ♡

Nu är sista hela skolveckan påbörjad och det är inte långt kvar till finals. Förutom morgonträning, lektioner och gym så har det inte hänt så mycket.
Som alla andra kvällar (sedan Brendan köpte en mixer) gjorde vi smoothies. Det har blivit något av en grej hos killarna, att dricka smoothies som kvällsmål.

Weekend

Det har varit en välbehövd och väldigt bra helg. I fredags åkte vi och såg Age of Adeline på bio. Den var inte bra. Jättehändelselös och långtråkig tyckte jag, men popcornen var goda.
Igår fick vi av någon anledning träningsledigt, så jag sov och gjorde lite läxor, innan jag, Mehdi, Lenni och Jerome åkte till South Park och shoppade. De har ett nyöppnat H&M!!! På kvällen golfades det med hela laget, och snabbt som vinden blev det söndag igen.

Blog break is over - catch up

Long time, no see bloggen! Så vad har hänt sedan sist? Jo först och främst har det varit väldigt tomt här utan Emma. Annars så har jag haft ett par prov som har gått finfint, träningarna rullar på med mer och mer simning och vädret har blivit lite bättre.
I måndags hade jag möte med först Kirk, angående säsongen och vad jag ska göra framöver. Efter det hade jag ett möte med reslife och alla inblandade för att gå igenom stängningsproceduren av alla dorms och lägenheter inför terminsavslutet. Det är sånt jag får vara med om som CA (även om jag officiellt inte har börjat än).
Idag hade Victoria sitt senior exhibition med alla målningar hon gjort. Så himla imponerande!!! Är så stolt över att få vara med bland hennes verk. Vill någon köpa mitt ansikte, så är det till salu för $800!
Annars så har vi haft special olympics idag. Bara en gång kvar nu! Förutom detta så skulle jag kunna skriva ett helt inlägg om hur frustrerande vår accountinglärare är men det skulle bli för negativ stämning här, så jag håller det för migsjälv.

Water balloon FIGHT

Nu är Emma på väg hem igen.. Vi åkte och lämnade henne på flygplatsen igår kväll så hon bör vara hemma snart. Vi har verkligen haft en supervecka!
I lördags morse följde hon med mig till träningen. Vi spelade ultimate frisbee innan vi startade vårt vattenkrig. Vi var fem lag och vi hade typ 400 ballonger var, plus min vattempistol. Det var hur kul som helst. Efter det gick Emma och jag och solade lite innan jag tog med henne till hennes livs första footballmatch. Efter så många timmar i sol var det två kräftor som sedan åkte till Concord Mills för att shoppa. Vi tog med oss Mehdi och Lenni och spenderade hela eftermiddagen på köpcentret.
Det har varit en typisk collegevecka för Emma, vilket är den bästa upplevelsen jag kan ge här :)

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...