Peace out Myrtle

Då var det lovet över! I både lördags var vädret lite sämre så vi tog det mest lugnt hela dagen. På morgonen var jag ute och sprang på stranden och på kvällen var jag och Mehdi ute och gick i över en timme för att köpa lök. Vi hittade aldrig någon lök. Efter att ha vunnit ett vad om rätta vägen tillbaka slapp jag laga middag.
Eftersom 13 pers inte kan komma överens delade vi upp oss i små matlagningspar, och jag måste medge att Mehdi blivit rätt duktig på att laga mat!
På kvällen kom Rita och Chris och hängde med oss, innan några av oss drog på äventyr med ett gäng folk som plockat upp Lenni och Leif på McDonalds dagen innan. Mina favorittillfällen här i livet är den här typen av spontana äventyren!

Project X

Efter en heldag på stranden anlände de tre sista i vår grupp, så nu är vi full styrka! Det var underbart varmt hela dagen vilket innebar sol och bad och glass och en massa bilder (kommer senare). Färdiggrillade tog vi oss tillbaka till huset och lagade middag, innan partyt tog fart. Full rulle hela natten! Vid midnatt gick vi en tur, och via yikyak och snapchat hittade vi två New Yorkare som vi umgicks med. Det bästa med att ha galna vänner, är alla galna äventyr vi hamnar i!

Påsklov!

Igår bar det av mot stranden och påsklov! Tre timmars roadtrip och vi nådde Myrtle. Vi har hyrt ett helt tvåvåningshus, med flertal sovrum och balkonger, två minuter från srranden, helt underbart! När vi kom fram åkte vi och handlade mat, och resten av kvällen bondade vi både i huset och på stranden :)

Produktiv

Ibland är man bara på topp! Igår var jag och fixade amerikans bank, kände att det var på tiden. På kvällen såg jag till att mitt schema för nästa termin var iordning, för morgonens registrering. Vi vaknade strax innan sex imorse och var redo när portalen öppnades prick kl 06.00. I år gick allt smidigt och vi var klara på tio minuter, så därefter gick vi och tränade.
Jag planerar att ta 19 credits för nästa termin, vilket är en timme mer än vad som är tillåtet. Därför var jag och fyllde i papper för att få det godkänt idag. Jag gick också och pratade en massa med en marketinglärare, om bland annat schemat. Nu kan man säga att jag är redo att bli junior!

Myrtle Beach

Det är bokat, betalt och klart! På torsdag åker i allihopa till stranden för att fira påsk! Det ska bli så himla kul!!! Vi har bokat ett hus för 13 pers. Det kommer bli galet.
Igår kom Vika tillbaka från New York och med sig hade hon en liten present! Ett litet förkylningskit, vilket passar utmärkt eftersom jag börjar bli förkyld.
Idag har vi, förutom att planera påsken, spelat volleyball. Det är imponerande hur dåliga vi var! Men så mycket skratt!

Söndag

Nu är ännu en helg över. I fredags var vi ett helg gäng som åkte till en ishall för att åka skridskor. Har inte gjort det på evigheter, men efter ett tag gick det bra! Blev bara en rejäl vurpa haha.
Jag har barit väldigt trött hela helgen så igår sov jag ett par timmar innan jag och Mehdi åkte till en Chinabuffé. Det var supergott! Massa wook och sushi och annat jag gillar.
Det har varit en lugn helg, och nu försöker jag få lite skolarbete avklarat.

Glaset är halvfullt

Vår i luften! Det börjar bli så grönt och vackert häromkring nu. Blommor poppar upp lite överallt och det känns som att värmen är här för att stanna. Man kan ju inte annat än att njuta!
Jag har för tillfället ett projekt i sportpsykologi, där jag ska analysera positiva och negativa tankar och händelser. Det är faktiskt väldigt intressant, och idag har det varit mycket positivt. Ett lätt matteprov - check. Ett till lyceum - check. Fotbollsmatch som träning - check. Det har varit en bra dag :)

Våffeldagen!

Jag det blev ju inga tunna, frasiga, svenska våfflor, men åt banne mig en tjock caf-våffla med blåbär och grädde!
Hela dagen har vi försökt få till planer för påsk. Vi vill till stranden, men ingen vill hyra ut boende till folk under 25... Efter flera timmar av telefonsamtal lyckades Kelsee hitta ett hus med pool och hela köret, så nu blir det Myrtle Beach nästa helg!!!

My biceps are bigger than yours... #matchy

Swift

Efter att Vika klagat på att jag inte bloggat på ett par dagar, känner jag att det är dags! Så vad har hänt i mitt liv sen sist? Jo, jag har fördjupat mig i Jonathan Swifts liv. Skulle skrivit uppsats i lördags men solen var för lockande. Skulle skrivit uppsats i söndags men... ja.. Så jag skrev uppsats hela måndagskvällen och hela tisdagkvällen och idag tog jag med mig min jämförelse av A Modest Proposal och Gulliver's Travels till vårt writing center för att få det genomläst, så nu kan jag strax lägga det på hyllan.
Förutom det så har jag tränat en massa (såklart) och haft möte med min adviser. Snart dags att registrera för nästa termins klasser! 
I måndags rakdes huvudet på Bailey eftersom han förlorat ett vad angående om killarna skulle slå lagrekordet på 4×200. Ser bra ut där coach!

Vilken höjdarkväll!

Kan knappt beskriva hur lyckade kvällen blev igår! Limestone och Catawba dök upp vid 6-tiden, långt innan Wingate-simmarna var redo, men med närmre 30 pers fick vi festligheterna startade ändå. Temat var yoga hoes och workout bros, bekvämt som bara den! Efter ett tag dök Queens och Wingate upp, det var packat här!!! Säkert närmre 80 personer. Alla våra lag hade haft hemmamatcher idag och vädret var toppen, vilket resulterade i hela campus var ute.
Höjdpunkten var att vi var massor med svenskar, åtminstone en tio-tolv stycken. Helt underbart! Till och med divisionens snabbaste simmare dök upp. Jag var runt överallt och träffa så mycket människor. Jag spelade football och FIFA, jag tappade min telefon,  och jag återfick den, och självklart åt jag pizza. Summa summarum, kvällen var super.
Idag har jag inte gjort mycket.. Jag och Öystein gjorde semlor, but that's about it!

Insurgent

Fredagsbio är ju inte helt fel! Halva laget åkte och såg på Insurgent ikväll. Den var inte alls lika bra som Divergent, alldeles för mycket gulligull och för lite action. Men det var trevligt. Innan bion gjorde vi pannkakor. Riktiga pannkakor haha!
Förutom det så jag tränat en massa, tillbaka i stadiumstairsen!

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...