Den här natten var den märkligaste på länge. Igår fick vi email om tornado- och åskrisk. Som ni vet så älskar jag oväder, så innan vi gick och la oss sa jag till Vika att om hon vaknar mitt i natten och det är åska eller storm så måste hon väcka mig. Hon svarar att det inte finns en chans i världen att hon vaknar, men skulle det hända så absolut!
Innan jag fortsätter berättelsen bör ni veta att Vika är grym på att hålla vad hon lovar. Exempelvis, om jag ber henne påminna mig om något, så kommer hon alltid ihåg det.
I alla fall, vi somnar men helt plötsligt vaknar jag av att Vika ropar mitt namn. Sätter mig upp, klarvaken, och är bombsäker på att vi försovit oss och missat träningen klockan 6. Försöker få kontakt med Vika men hon sover. Ingen reaktion alls, trots att hon pratat med mig för ett par minuter sedan. Så jag kollar på klockan och det visar sig att den bara är 01:30. Back to sleep.
Efter ett tag vaknar jag av att Vika säger "Erika, wake up, wake up! Erika!". Ny panikattack eftersom jag tror jag missat träningen. Så jag svarar henne, men hon sover som en stock. Igen. Kollar på klockan och denna gång är den 04:30. Back to sleep.
Nästa gång jag vaknar är det utan panik, så jag kollar på klockan. Den är 06:20. Hm.. jag var ganska säker på att jag skulle vara någonstans vid det tillfället. Varför sov Vika fortfarande? Var det verkligen onsdag morgon? Någonting var fel... Efter en hel del funderande insåg jag att vi borde vara i gymmet nu. Den här gången var det min tur att ropa på Vika. Ingen av oss hade någon som helst aning om vad som hänt. Hon hade ingen aning om att hon väckt mig flera gånger under natten men jag tror att det var hennes undermedvetna som pratade eftersom hon lovat att väcka mig. Det blev dock varken åska eller storm. Förövrigt så var det inge kul att knalla in i gymmet en halvtimme försent kan jag tala om...
The story of my night
Sista skoltisdagen!
Började dagen med matteprov, gick sådär... därefter har jag försökt plugga inför spanskaprovet som jag har om en timme. Förstår inte poängen med att ha delprov veckan innan finals, men men så kan det va.
Den här veckan är det spring gate week. Vi har en massa event hela veckan och det avslutas med en konsert. Igår, till exempel, kom en glassvagn och bjöd på gratis glass. Sedan på kvällen deltog jag i Bulldog challenge. Det gick ut på att man skulle springa en bana så fort man kunde. Rundan innehöll 16 stationer med olika övningar såsom basket, lacrossecatch, tennis, kakätning, säckhoppning, sång och så vidare. Jag, Vika, Leif och Issam var i ett lag. Vi tog oss tyvärr inte till top tre, men det gjorde inget lag som innehöll tjejer. Kul hade vi i alla fall, och så fick jag en gratis tshirt.
Championship dinner
Igår kväll hade vi middag med alla lag på skolan som vunnit conference. Simlaget gick all in, med klänning för tjejerna och slips och hela köret för killarna. Alla var så fina! Det är rätt kul att klä upp sig ibland. Innan middagen fick alla coacherna prata lite om sina lag, därefter åt vi. Det blev en trevlig kväll!
Nu påbörjas sista veckan med lektioner!
Grattis älskade mamma!
Idag fyller den bästa mamma man kan tänka sig år, och som vanligt kan jag inte vara med och fira. Önskar så mycket att jag kunde varit med min familj den här helgen och överraskat mamma. Men eftersom det inte går så får jag skicka ett jättegrattis och en bamsekram härifrån. Älskar dig massor mamma, utan dig hade jag inte varit där jag är nu! Ses om tre veckor!
Pool party
Vår filmkväll igår blev supermysig! Jag, Vika, Cait, Lucas och Mehdi släpade ut filtar och popcorn till dammen på campus, och så satt vi där och tittade på the Proposal.
Imorse hade vi träning. Vi började med en timme hot yoga och sedan simmade vi. Genom att välja vissa nummer "lottades" de serier vi skulle simma ut. Till min glädje blev det en lång armserie.
Efter träningen gick vi till poolen. Där var en arrangerad cook out och gratis solbrillor och t-shirts. Jag åt massor av mango! Älskar det här vädret. Så eftermiddagen blev toppen med fullt med sköna människor.
Det rullar på
Det här har varit en kort vecka, den bara flög förbi. I onsdags hade vi avslutning på special olympics med simtävling för kidsen och därefter pizza party. Alla var så lyckliga, superhärligt att se!
Annars har vi tränat på. Vi simmar dock inte mycket alls, så snabbt går det inte men stark har jag blivit haha. Idag fick Ossian, en av svenskarna i laget 350 armhävningar i bestraffning för att han öppmade en dörr, som vi egentligen inte får gå in genom, för att släppa in oss. Men schyssta som vi är delade vi på bördan och jorde 15 var.
Nu ikväll planerar vi filmkväll!
Housing sign up
Äntligen klart! Nu har vi signat upp för Byrum 932, vilket är den nyaste bygnade i Beamområdet. På våningen under kommer vi ha de blivande sophomorekillarna plus några juniorer. Är supertaggad för nästa år nu!
Det har varit en lugn förstadag efter lovet. Enkla klasser och härlig träning. Nu ikväll har jag och Lucas jobbat med vår business, därefter kollade vi och Mehdi på Games of Thrones tills Viktoria ringde och behövde modeller till sitt fotoprojekt. Självklart ställer man upp!
Easter break
Nu är tidernas bästa påsklov över. Hade det helt underbart i Myrtle. Vi var ett tight gäng som hängde ihop konstant i fyra dagar. Det blev shopping, spel och chillande. På kvällarna umgicks vi även med de andra freshmentjejerna, juniorkillarna och några lacrossespelare. Vi hade sammanlagt tre lägenheter där som vi delade på och det funkade bra. Utanför hotellet hade vi bubbelpooler så mitt i natten gick vi dit och badade, det följdes av bad i havet för att sedan återgå till värmen i bubbelpoolen. Vågorna i havet var enorma! Så himla kul!
Vi gick ut och åt ett par gånger bland annat på outback (australiensisk steakhouse), pannkaksställe och pizza. Annars så lagade vi en hel del mat, jag och Alex var ett bra matlag! Efter Outback sista kvällen tog jag, Alex, Vika och killarna oss till ett jättepariserhjul. Det var sååå fint att se ut över stranden!
Men nu är vi tillbaka till verkligheten på Wingate och försöker motivera oss för de två sista veckorna!
Good Friday
Vaknade imorse och drog ut på stranden och sprang med Val och hennes 12-åriga kusin. Kusinen var hästlängder före... Men det var en skön runda! När vi kom tillbaka hade Alex börjat förbereda pannkakor till frukost. Lyx! Vädret är ingen höjdare så istället för stranden blev det bubbelpoolen en liten stund innan vi åkte till ett köpcenter. Jag köpte skor och glass.
Nu är vi hemma igen och vilar inför middagen!
Myrtle Beach
Äntligen lite påskledigt! Anlände till Myrtle Beach igår kväll och checkade in. Supermysigt ställe! Alla var väldigt trötta och hungriga när vi kom fram så vi tog oss till nätmsta pizzaställe. Det följdes av mat- och dryckshopping på food lion, så nu har vi laddat upp med mat för hela helgen. Resten av kvällen blev lugn. Jag, Alex, Val med kusin, Lucas och Leif chillade och spelade spel.
Organizer #1
Igår blev det utgång igen. Helt klart bästa gången hittills! I söndags frågade en av tjejerna om jag kunde fixa en partybuss för onsdagen, eftersom jag har kontakter som ordnar sånt. Jag har aldrig åkt dessa omtalade bussar förr så jag hade ingen aning om hur det skulle funka. Men eftersom jag gillar att organisera saker så tog jag på mig det! Och lyckat blev det!
Partybuss innebär helt enkelt att en buss kommer till skolan och plockar upp alla som vill till klubben, skjutsar oss dit och sedan hämtar upp oss. Vi hade så himla kul! Bussen var proppfull av både simmare, soccerspelare, lacrossespelare och annat folk. Väl framme på Suite träffade vi en massa Catawbafolk som också hade en buss. Vi såg även Lochte och company. Jag hängde mest brittiska soccerspelare, efter att vi kommit fram till ingen av oss riktigt gillade amerikanernas sätt att dansa, så vi körde våra egna moves istället. Efter en galet bra kväll käkade vi pizza och tog bussen hem.
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...