Busy day. Morgonträning som vanligt och denna gång var det en lång armserie, nöjd tjej! Sedan hade jag fyra lektioner i rad, en halvtimmes lunch, möte med min lärare i business. Därefterdirekt vidare till en undersökning om Twitter (lite anonym info om ens följare och sånt) för min psykologiklass. När det var klart var det dags för träning. Eftermiddagspasset gick också bra. Till och med benserien gick undan haha! Hela kvällen har jag pluggat, jag ör definitivt inte van vid så här mycket läxor...
Full rulle
Languages barriers
Nu förstår jag vad Ola, min svensklärare från gymnasiet, menade när han sa att ens skrift är personlig. Att få kritik på det man skriver känns som en personlig förolämpning. Jag och Cait gick nyss till vårt writing center för att få uppsatser genomlästa och jag fick såååå mycket kommentarer. Jag är bra på att skriva och van vid att knappt få några kommentarer alls, men nu... bläää. Det var inte så mycket grammatikfel dock, mest "languages barriers".
Nu ikväll hade vi freshmen pizzakväll igen. Mums! Därefter skulle jag plugga utan ett fungerande internet. Jag var inte på bra humör kan jag ju tala om. Slutade med att jag fick gå till bibblan för att bli klar. Nu är jag äntligen tillräckligt klar för att gå och lägga mig, är så himla trött haha. Missed my bed today!!
Bon fire
Så stolt över vårt lilla freshmengäng. Lucas ville egentligen ut och campa men han insåg våra begränsningar och föreslog en bon fire istället. Vi (freshmen alltså) försökte få med de äldre också men fick nada respons. Men, men vi tänkte inte sitta på campus och göra ingenting så jag, Lucas, Laura och Vika gick till food lion och köpte en massa grillbart och annat. Sendan lånade vi kundvagnen och knallade bort till sjön en bit härifrån. Väl på väg började den ena efter den andra av de äldre smsa och säga att de nog kommer trots allt. Kändes så bra att vi inte gav upp vår plan bara för att de andra inte kände för att hänga med. Nu slutade det med att nästan hela teamet var vid sjön och eldade. Jag och Vika grillade pizza. Ingen trodde det skulle funka, men JOHO! Alla andra åt med glädje upp vår pizza. Och våra corn dogs. Och våra hot dogs. När det var dags att dra radade alla killarna upp sig framför glöden som var kvar och gjorde sitt bästa för att släcka den... Kundvagnen fick skjuts hem bak på Reeds truck tillsammans oss freshmen, därefter blev det filmkväll hos sophomorekillarna.
Sexy in Nike
Vika la ut den här bilden igår på någon rysk motsvarighet till facebook. Nike hittar den och repostar den på sin sida där. Morgonen efter, över 7000 likes. DAMN!
Photo day!
Idag hade vi ingen eftermiddags träning, istället ägnade vi tre timmar åt att filmas och fotas. Först var det "video shots" i våra lagkläder. Där skulle vi presentera oss med namn, år, distans, ar man kom ifrån och en intressant fakta eller coach-citat. Sedan var det individuella bilder och gruppbilder där alla skulle vara uppklädda. Vi avslutade med bilder i bassängen. Lägger upp några bilder från idag!
![]() |
| Jess, me and Cait! |
![]() |
| Me and Laura! |
![]() |
| The freshmen! |
![]() |
| Just look at us! This is my team and our coaches. Love them all! |
Addicted
Vaknade 04:50 imorse av att min näsa var helt genomtäppt. Alla som känner mig vet hur jag hatar att inte kunna andas genom näsan (Hej, mitt namn är Erika och jag missbrukar nässpray). Problemet var bara det att jag inte kunde hitta min nässpray någonstans. För att inte väcka Vika försökte jag så tyst som möjligt krypa runt på golvet och lysa med telefonen för att hitta den. Det tog mig 15 minuter, och då var det inte längre lönt att försöka somna om.
Klockan 6 var det träning. 40 minuter cardio (där av dem sköna bilden) och sedan styrka. Jag och Alex jobbar alltid tillsammans, och hon är en bra gympartner. Efter träning och frukost, skypeade jag med Emma och sedan gick jag till Ashley, simlagets trainer, för min rehab, iklädd klänning denna gång... Kände att jag inte riktigt passade in där haha. Normalt sätt har man träningskläder eller nåt men jag hade ett lyceum direkt efteråt så var tvungen att vara uppklädd.
Nu ska jag strax ha ett praktiskt prov i AT!
Tdap shot
Sleep in Wednesday! Sov riktigt bra inatt, vaknade inte ens när Vika gick till sin träning. Ändå har jag varit trött hela dagen, tror det beror på att jag har en ganska rejäl förkylning... Efter skolan ffick jag skjuts av Elissa till Health Department fär att få en vaccination som jag missat. Hade tid där halv två så det var gott om tid till träningen. Tjoballe att jag hann. Vi satt där i en och en halv timme, bara för att jag var ny och allt skulle föras in i systemet. Så jag blev ungefär tio minuter sen till träningen, men det är bara till att simma insimmet efter avsimmet så man får alla yards gjorda.
Passet var bättre idag. Mest frisim och det var skönt. Är fortfarande slut i varenda muskel och har dessutom ont efter vaccinet haha. Nu ikväll har jag skrivit uppsats. Har ett research paper i engelskan att göra till nästa vecka. Kämpakämpakämpa.
Ready for lyceum
Mitt sjätte lyceum idag, bara 34 kvar!
Tog i jättejättemycket på gymmet idag så är heeelt slut. Har träningsvärk sen igår också haha. Igår kunde jag slå pannan i golvet när jag satt ner med raka ben, nu kan jag knappt nudda tårna ens.
Annars är det en skön dag idag. Ett lyceum och en lektion. Kommer dessutom hinna äta en tidigare lunch, så idag kan det bli mer matigt än annars. Normalt sätt har jag två timmar mellan lunch och träning vilket innebär att lunchen får bli ganska lätt men idag kommer jag kunna äta massor haha!
Fått våra grejer!
So tired. So much kicking. Idag var det inte kul, vi simmade så fruktansvärt mycket ben. Jag kände mig så ivägen haha. Efter morgonens landträning och allt det här kickandet är mina ben helt slut. Men som plåster på såren fick vi våra Wingate-grejer. En jätte-bag, en ryggsäck, byxor, jacka, tävlingsdräkt, baddräkt, badmössa och simglasögon. Allt är Nike, och inget säger Wingate... Laget är tvugna att ha Nike vilket är tre gånger så dyrt som det vi haftcinnan, men vi får inte mer pengar. Därför är allt utan tryck och the upperclassmen fick inget. Vi kommer vara omatchande och ingen kommer veta var vi är ifrån. Go Bulldogs!
6 AM
"There's something wrong with the chemicals in the pool. Run until we say you're done". Well, that gave us two hours of dry land while watching the sun rise (everything was not running though).
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...



