Julgran! :D

Herre gud vad det är skönt att träna ordentligt igen! Passen efter en tävling man toppat till är de bästa på hela året för det finns så mycket att jobba med. Jag har ont i hela kroppen men jag älskar det, haha! Så himla gött. Körde dessutom basket idag!

Nu ikväll var vi och hämtade/lånade/högg gran i närmsta skog. Väldigt fin måste jag säga. Nu är den pyntad och klar så när som på fungerande ljus haha..


Published with Blogger-droid v2.0.4

Godmorgon!

Jag var fortfarande mätt efter semlorna när.jag vaknade i morse, men jag tror det var bra uppladdningskost inför ett löppass. Jag, Anna och Alce var ute och sprang i ungefär 50 minuter i ösregn. Det var kul men köttigt! Vi sprang till hamnen och ut längs piren, jag trodde på riktigt att vi skulle blåsa ner i vattnet haha.

Till frukosten sen lyssnade vi på radio och tydligen ska det komma in ett rejält lågtryck från tre olika håll. Så vi har 15 minus och snö att vänta till helgen... Tror dock att sånt här alltid överdrivs, men ändå!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Semlor! :D

Har jag sagt att vår husmor är bäst eller? Lasagne idag till middag. Jag kan äta det mesta men det här går verkligen inte ner. Detta vet Helena om så när jag kom in i sammlingsrummet idag stod hon och gjorde korvstroganoff med bandspagetti till mig! Så himla gulligt av henne!

Efter maten bakade jag och Anna. Hon hade hämtat mig efter skolan och följt med hit. Förra veckan blev vi jättesugna på semlor, och då sa vi att det skulle vi göra efter SM. Jag lovar att godare semlor kan man inte hitta! Helt sinnes vad gott!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Hemma!

Tillbaka i Nyköping, skönt. Har suttit hela kvällen och snackat med Fanny och lekt med snapchat. Haha, helt stört kul! Man tar en bild och skickar den, och mottagaren kan se bilden i fem sekunder sedan försvinner den. Alltså kan man skicka brutalt fula bilder och efter fem sekunder är de borta. Humor på hög nivå! Nu är det strax dags att sova, är rätt sliten efter helgen.. :)

På väg hem!

Då var SM och årets sista tävling avslutad för min del. Jag simmade 400 frisim i förmiddags. Tiden blev inte bra, till och med långsammare än min öppning på 800, men jag klättrade ett par placeringar. Rent allmänt har det varit en bra tävling, och jag har haft jättekul med örebroarna. Självklart hade jag hoppats på bättre resultat, men det är bara att bita ihop och kämpa vidare nu när vi går in i en ny cykel.

Nu sitter vi i bilen på väg hem. Ska bli skönt att komma hem, även om det varit gött att bo på hotell. Jag har en lugn vecka framför mig sedan ska det börjas kötta igen!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Dags för en SM-uppdatering

Igår simmade jag 800 och jag är väl inte riktigt nöjd. Jag gjorde min snabbaste öppning någonsin och första 150 gick som tåget. Men sen var det ju 650 meter kvar... Genomkollaps, borttappad räkning och huvudvärk. Det var ingen glad Erika som gick till avsimsbassängen. Först var jag arg, ledsen och besviken, mest på mig själv. Men efter ett tag, när jag kunde tänka rationellt igen, insåg jag att med den bakgrund och de förutsättningar jag haft gick det ungefär som det borde. Jag har inte mått jättebra den här terminen och jag har inte kunnat träna som jag velat. Dessutom har jag inte känt mig trygg med vårt upplägg och det har varit mer fokus på fart än uthållighet. Tråkigt, men inte mycket att göra åt det än att ta lärdom av det hela. Och det har jag gjort.
Efter Lunchen idag hade jag planeringsmöte med Jens. Det kändes väldigt givande och jag känner mig hoppfull igen. Jag ska få gå tillbaka till 7-dagarscykler och träningen kommer bli mer uthållighetsbaserad. Dessutom gjorde vi ett speciellt styrkeprogram som ska passa min profil bättre. Hittills har jag jobbat med att simma så energimässigt sparsamt som möjligt och nu har jag nog lyckats bli för "snål". Jag får helt enkelt inte ut tillräckligt med energi. Vi tror vi kan lösa det genom att bygga på muskelstyrkan lite. Så nu har jag nya hopp och mål när jag taggar inför 400 imorgon och därefter nästa del av träningssäsongen!

Kortbane-SM!

På plats i Helsingborg! En spännande bilresa tog oss till Clarion där vi checkade in innan vi drog till badet. Eftersom jag är tämligen ensam från Eslöv bor jag med Örebroarna. Jag, Anna och Hanna bor i ett "De Luxe"-rum. Helt okej!
Insimmet kändes gött och efteråt åkte pappa och jag till stan och åt. Supermyyyys! Nu taggar vi SM! :D

Krig på borgen!

Sista träningen på hemmaplan i morse, imorgon bär det av mot Helsingborg och årets kortbane-SM. Taggad till TUSEN!!! :D 

Idag har jag bokat både sminkning och håruppsättning inför studentbalen! Jag gillade reaktionen när jag kom in på frisörsalongen och sa att jag ville boka en tid. Till 16 juni. Men det var inga problem, så nu är det klart. Jag var på polisstationen också idag, och hämtade ut mitt nya pass. Vacker som en dag haha! Annars har det inte hänt så mycket. Fick utbrott på en halv byggklass i skolan och hade krig med Roma och Jill här ikväll. Väggarna i våra lägenheter är inte tjocka, och de håller definitivt inte för Romas mördarbas-högtalare. Ju högre musik han spelade desto mer höjde vi vår. Det var kaos här.
Nu ska jag sova och ladda inför en lång bilresa imorgon! :)

Riktigt härlig kväll!

Hatar toppning haha! Åt pannkakor till lunch och därefter fruktsallad. Efter det hade jag så brutalt mycket energi och var jättespeedad. Tur man har träning nu då, tänke jag, så man kan bli av med lite energi. Passet var 1200 meter långt. Det räckte inte på långa vägar kan jag tala om...

När vi tränat klart åkte jag, Anna, Fanny och Cajsa till Ica och sedan vidare hem till Anna. Där gjorde vi en hur god middag som helst bestående av bakad potatis med skagenröra och kött till. Dessutom drack vi årets första glögg! Efter middagen drog vi till bion och såg Breaking Dawn. Jag är verkligen inget Twilight-fan men den här var faktiskt bra! Det blev till och med en hel del skratt. Riktigt lyckad kväll! :D


Published with Blogger-droid v2.0.4

I Believe

Banan...

...det är förknippat med ansträngning. Att äta en banan efter ett träningspass är något av det godaste som finns. Dock är det aldrig lika gott att bara äta en banan mitt på dagen utan att ha gjort något. Man har liksom inte förtjänat bananen då. 
Träningen gick rätt bra idag! En massa 50or i 800-fart. Det kändes gött och efteråt blev det bubbelpoolen. När vi kom hem gjorde jag, Alice och Fanny värsta dundermiddagen, bestående av fläskfilé, klyftpotatis och kantarellsås (den var det dock husmor som gjort, men vi värmde den!). Riktigt gott!

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...