Proud of our team!



Riktigt bra kämpat laget! Vi simmade vårt 4*200 idag med mig på första sträckan, Natalie på andra, sedan Emma och sist Rebecca. Jag tror de flesta hade hoppats på lite mer, men alla gjorde ändå allt det kunde. Vi putsade det gamla klubbrekordet med fem hundradelar, och det är ju kanongött! Bra jobbat tjejer! :)

Min 800ing!



Vi har experimenterat med lite olika simstilar. Den senaste tiden har jag jobbat mer med armtempo än armtagslängd. Det verkar funka rätt bra för mig!

800!

Min 800ing avklarad. Det blev ett riktigt bra lopp. Jag följde min planering och det kändes jättebra. Kom i mål med tre sekunders pers, och sex sekunder snabbare än jag gjorde förra sommaren. Dock blev jag omsimmad sista femtio av nån med bättre spurt. Igen. Men jag är ändå nöjd. Som Jens uttryckte det: det är mitt 17e år och jag persar, det är inte alla som lyckas med det. Film kommer imorrn!

Nu taggar vi 4*200 lag!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Min 400ing igår! älskar kommentarerna på filmningen ;)

Vilodag!

Inga lopp idag, i stället kunde jag chilla och simma lite lugnt. Var inne och kollade på både försök och finaler, där jag kunde sitta och njuta av solen (det har verkligen stekt idag!), och jag kan passa på att gratta Balice till sitt JSM-kval på 50 fritt! You go girl! :D 
Nu sitter jag och kollar på Tyskland-Italienmatchen och taggar satan inför 800 imorgon. Är pepp till 1000! :D

Tummen upp för frisim, tummen ner för fjäril!

Dag ett av fem avklarade, två lopp av fem avklarade. Öppnade med 400fr, en halv sekunds pers och jag klättrade 8 placeringar. Loppet kändes riktigt bra och jag kunde trycka på efter halva. Ungefär en timme senare simmade jag 200fj, och det sket sig. Jag blir  rädd innan, och jag är rädd under loppet. Antar att det beror på att jag inte tränar nåt fjäril längre. Jag menar, simmar jag 1500 vet jag vad jag ska göra när jag blir trött, hur jag ska hantera det, men simmar jag fjäril vet jag inte det. Jag vet hur ont det kommer göra men har ingen aning om hur jag ska hantera det... Jag och Jens kom i alla fall överens om att jag ska börja träna mer fjäril nu för det är så kul att simma, men inte när det känns så här.

SM på gång!

Sitter på Scandic i Norrköping och chillar. Har varit på badet och simmat in lite och träffat en massa kompisar som det var evigheter sedan jag såg sist. Nu taggar jag inför morgondagens lopp! Då blir det 400fr och 200fj. På torsdag är jag ledig, fredag 800fr, lördag 4*200 och på söndag 1500fr. Ni kan följa tävlingen här: http://livetiming.se/program.php?cid=831&session=1
Peace out!

Mot Norrköping nurrå!!!

Alice och Erika i städartagen. Nu ska vi bort från Ortvägen. Jag saknar redan mitt rum! Har tömt typ allt och flyttat in sakerna i den låsbara klädkammaren (även sängen, vill ju inte att nåt äckel ska sova i min säng haha).
Om några timmar drar vi till Norrköping och årets SM. Nu var det ett år sedan sist och jag har tränat, slitit och kämpat. Det har varit blod, svett och tårar och nu är det dags. Detta har varit det klart tuffaste året träningsmässigt hittills. Precis som alla varnat mig för har mitt 17e år varit svårt. Ibland har det känts som man gått mer bakåt än framåt, och jag har varit mer sjuk det gångna året än jag varit någonsin tidigare. Ändå tror jag har haft det ovanligt lätt, om man jämför med andra...
Men allt det jobbiga, alla motgångar, är som bortblåsta nu. Nu är jag toppad och allt känns bra och jag ska kötta jävel i Norrköping! Jag är taggad och inställd på att detta ska bli mitt bästa mästerskap hittills! KÖTT! :D

Sista kvällen på Ortvägen!


Simmade asbra på träningen i morse! 15*100 progressivt och jag prickade alla tider jag skulle! Efter det har jag väl inte gjort så värst mycket. Kom ju hem igår, efter att ha ätit middag hos Anna - krabbor som Annas bror med kompisar fångat. Nu delar jag lägenhet med Alice lite tillfälligt. Har packat och fixat lite idag, för imorgon flyttar vi ut. Kommer då vara på resande fot i två och en halv vecka. Först bär det av till Norrköping och SM (taggad till 1000!), sedan hem till Anna och bo där ett par dagar, därefter blir det Vansbro, sedan Skara och efter det åker jag hem till Skåne. Så ser mitt liv ut!

Grattis Lassehatten!

Ska bara börja med att säga GRATTIS VÄRLDENS BÄSTA PAPPA på födelsedagen!!! Hoppas du hade en toppenbra dag (trots att jag inte ringde först)!

Min dag var i alla fall riktigt bra. Den började med att vi tog motorbåten in till Strömstad för träning och träningen gick finfint. En 1500ing broken och det gick snabbare än pers. När vi kom tillbaka och hade ätit lunch tog vi oss en simtur bland maneterna i våtdräkterna. Så himla härligt var det, och inte ett dugg kallt! Annars har vi kört motorbåt, vandrat till andra sidan av ön, grillat, spelat alfapet (jag vann ;)) och tittat på fotboll. Jag hade lätt kunnat stanna flera dagar till, men så blir det inte. Hemfärd imorgon...

Eftersom vi glömde plocka blommor att sova på igår, gjorde videt idag i stället. Så nu får jag hoppas jag drömmer sött, haha! Godnatt!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...