Vår mattelärare är nog rätt trött på vår klass. Hela gänget har suttit med handen uppe konstant under två lektioner. Idag sa han med lättnad i rösten att vi slutade, tio minuter för tidigt. Det var någon som påpekade att vi hade tio minuter kvar (så illa är det alltså, vi ber om mer matte..) och man kunde riktigt se bitterheten i ansiktet på honom. Haha!
Innan träningen idag sprang jag i en halvtimme. Ska jag nu lära mig använda benen så skadar det ju inte om man har lite benstyrka :) Imorgon är det sovmorgon ända till nio! Tjohoo ;)
Om till och med läraren ger upp hoppet...?
Julmys :)
Nytt hatämne: matte. Vad gör jag på natur?? Träningsfri eftermiddag idag, väldigt ovanligt men ganska skönt. Ja, bortsett från att jag var tvungen att plugga en massa inför matteC-provet då. När jag gav upp pluggandet gick jag en trappa ner och hängde med en massa trevligt folk. Vi åt Jills hemmagjorda pepparkakor och hade allmänt skoj. Myspys!
Nu sitter jag med glögg och ännu mer pepparkakor och kollar på film och en massa tända ljus. Älska julen! :)
Ben ;)
Jag fortsätter med min bensattsning. Kämpar som bara den med det sammansatta frisimet och jag har bytt ut dolmen mot fenor när vi kör valfritt redskap. Det är väldigt jobbigt, men bara att kämpa på! Simmade i slutet av passet en hundring med fenor och paddlar ett par sekunder under pers, så det är jag väldigt nöjd med :)
Kvällen har tillbringats tillsammans med engelskboken, en bulle och två clementiner. Bortsett från engelskan är det väl helt okej ;) Nu ska jag gå och lägga mig, första morgonträningen på ett bra tag imorgon!
Ibland gillar man nog ändå kemin ;)

Jag är typ död idag. Vet inte vad det är med mig men jag känner mig som en zombie och jag har ändå sovit hyfsar :( Som tur är har skolan varit rätt chill. Hål på engelskan och på kemin fick vi bygga molekyler av godis. Dessa hängdes upp i julgranen här på skolan sen, en äkta natur-julgran, haha. Jag och Filippa byggde en propanolmolekyl :)
Nu ska vi ha redovisning om Napoleon på historian, så dags att vakna Erika!
Glad första advent!
Jag mår prima..
Jepp jag hade rätt, jag har ont överallt. Det här med att måla var nog inte riktigt min grej. Men jag måste erkänna att rummet blir snyggare för var gång jag går in där. Sedan har man sovit i vardagsrummet, precis som på den tiden när man var en ovälkommen praoelev... Den här gången trivdes jag bättre ;)
Det blev en rolig kväll igår med några från klassen. Det är inte ofta vi hänger bara klasskompisar, men trevligt var det. Och lika trevligt är det att komma hem till en syn som bilden ovan! Nu väntar jag på Cajsas extremt snälla föräldrar som ska komma och hämta New Body lådorna och ta med dem ner till Skåne. Tack så jättemycket! :D Så nu får ni snart era saker, ber om ursäkt att det dröjt..
Målat och fint :D
Åh herregud vad jobbigt det är att måla! Jag är helt slut. Men nu är det vitt i alla fall, och jag med. De gröna tepeterna lyser igenom lite. Fast allt är bättre än hur det såg ut innan. Jag resonerar som så att jag ska bo här tillräckligt länge för att stå ut med hur det såg ut, men inte tillräckligt länge för att göra ett perfekt jobb. Här ska ändå renoveras när vi flyttar.
Filippa kom hit strax efter lunch och sen dess har vi målat. Med ett undantag för en glögg- och pepparkakpause. Alla mina möbler står i vardagsrummet för tillfället så jag lär få sova där i natt. Imorgon ska det julpyntas och fixas i ordning på rummet.
SM 2011
Då var SM över för min del för den här gången. Jag måste säga att jag inte är helt nöjd. Uppladdningen var bra, jag hade sovit bra och jag hade ätit rätt men ändå räckte inte orken. Målet med den här terminen var visserlgen att öka farten och försöka pressa tiderna på de kortare distanserna. Det har jag lyckats med men istället verkar uthålligheten tagit stryk. Eller jag har inte hunnit träna upp den så som jag brukar.
Tiden på 800 idag var en halv sekund över pers, så det var väl inte jätteilla. Däremot var andra 400 inte okej. Jag gjorde den snabbaste öppningen nånsin. En sekund över mitt hundrapers (det säger nog i och för sig mer om hundraperset än om detta lopp...) och pers på både första 200 och 400. Sedan tog orken slut och jag tappade sex sekunder på andra 400.
Det är bara att bryta ihop och komma igen. Nu är det JSM som gäller! Ska bland annat jobba stenhårt med benen för att på så sätt orka med en tidigare spurt.
Stockholm
Ligger på rummet i Stockholm nu efter en härlig dag. Jag tror kemiprovet gick hyfsat och efter det åkte jag hem och käkade och packade. Väskan kändes väldigt lätt så jag oroar mig lite för att ha glömt nåt, men än så länge saknar jag inget. När jag kom till badet simmade jag in lite och sedan kollade vi på finalpasset. Invigningen var ingen höjdare, det hände inget och man hörde inte vad speakern sa.
Ikväll var vi in på Hemköp en runda, sedan åkte vi hit och lagade mat. Nu ska jag strax sova och imorgon gäller det! :D
Godmorgon!
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...







