Grattis mamma! :)

Idag grattar vi den här coolingen! Hoppas du haft en jättebra dag mamma. Puss på dig!
Idag har vi firat mamma, med frukost på sängen och paket. Sedan åkte vi till Nova Lund och köpte skor och strumpor och hade supermysigt. Snart ska vi grilla :)
Nu är jag nervösare än någonsin. Återigen ska jag ge mig ut mot ett okänt land med tämligen okända människor. Ni får en redogörelse av helgen på måndag när jag är tillbaka på svensk mark ;)

Den färgglada delen av Brandkärr ;)

Less på att känna mig ovälkommen och ignorerad, inge kul längre! Är så färdig med det här nu.
Annars är allt bra. Termometern var uppe i 27 grader och det gillas starkt. Imorgon bär det av till Luxemburg och jag är så taggad! Ska bli riktigt spännande. Eftersom det inte finns 800 frisim där fick jag dra till med 50 fjäril i stället så det är bara att hoppas att jag inte gör bort mig totalt ;)

Ingen skola imorgon ;D

Sista dagen på lovet, för de flesta. Själv ska man ju inte tillbaka till skolan förrän tisdag i nästa vecka. Helt okej att ligga och sova imorgon bitti och veta att Emma ska upp till skolan ;) Idag har jag legat ute i solen och tittat på film med Emma och i kväll var jag och tränade. Vi har grillat idag också! Det är en av de absolut bästa sakerna med sommarvärme - att man kan grilla. Att man blir så brun och blond av solen är så klart också toppen ;)

Mamma och Emma tillbaka!

Långfredagen var inte mycket längre än andra dagar tyckte jag. Morgonträningen var lite längre än vanligt, åtminstone tidsmässigt, men annars tror jag fredagen tog ganska så exakt 24 timmar igår också. På kvällen var vi hos mormor och morfar och åt grillat (så himla gott!) och lekte kurragömma med Lyra :)
Idag var sista träningen med Triton, lite tråkigt faktiskt, men jag lär väl träffa dem igen. När vi kom hem från träningen var det städning som gällde. Man måste ju bevisa att vi klarar att hålla snyggt fast mamma inte är hemma. Sedan cyklade jag upp till skogen och plockade vitsippor, och därefter åkte vi och hämtade mamma och Emma på stationen. De verkar ha haft det toppen i Spanien och jag fick jättefina souvenirer (bland annat världens coolaste tröja!) :D

Steeek i april!


25 grader varmt och stekande sol. Det är en svensk april vi pratar om, kan det bli bättre? Det är synd att jag inte hade med det här vädret i mina beräkningar när jag packade, för jag har varken shorts eller bikini med och Emma har tagit mina solbrillor. Men det går bra ändå :)
Idag har jag tränat, "hjälpt" pappa att byta däck på bilen och käkat annanas. Nu ska jag snart iväg och träna igen. Det går riktigt bra att simma, och det är roligt att träna med tritonarna.

Röd

Det är så vårigt så jag blir helt glad! :D Idag grillade vi för första gången i år, korv med bröd. Jag satt utomhus i bara linne och tänkte inte alls på att solen tar så här tidigt på året. Men det gör den. Jag är illröd på armar, axlar och i halva ansiktet. Se, man behöver inte åka till Spanien för att bli grillad ;)
Hittills har jag hunnit träna tre gånger med Triton (eftersom min kära klubb har åkt utomlands utan mig) och det har gått helt okej. Lite för mycket fenor för min smak, och mycket för lite arm. Ganska nervöst att träna med en helt annan klubb, där man inte känner nån, men det går som sagt bra.

Påsklov

Nu är jag hemma i skåne igen och det kommer jag vara i tio dagar till, där efter blir det Luxemburg. Igår åkte halva familjen till Spanien, tyvärr så var jag inte med i den halvan. Jag och pappa fick stanna hemma. Som tröst käkade vi pizza och såg på tv hela lördagkvällen. På dagen hade vi varit i Eslöv och lagat lunch till Poseidonsimmarna som varit på läger här. I förmiddags var jag och tränade. Det gick riktigt bra! Nytt pers på 200 ben: 3,15 och det är väldigt fort för att vara mig :)

Grattis Emma!


Idag blir den här snyggingen 14 år! Jag hoppas du haft en toppendag och fått fina presenter, för det är du värd! Shiii vad lillasyster plötsligt blivit stor :) Så grattisgrattisgrattis på dig Emma! :D

Brandövning


Vår destilering av sprit, är det inte en cool skyddsutrustning
vi använder? Kul när vi får riktiga labbrockar i Tvåan!



Alice och jag bakade pinnbröd i måndags, dock utan både eld och pinnar...
  När biologilektionen slutade idag säger läraren att hon tänker hålla oss kvar ett par minuter eftersom vi ska ha brandövning. Det var väl illa nog när men gick i tvåan och lärarna lugnt gick ut till samlingsplatsen, medan elerverna sprang för glatta livet. Nu förvarnar lärarna oss till och med. Vadå förstöra spänningen?! ;) Larmet går och alla går till sina skåp och hämtar jackor...

Varmt och sol vs. kallt och inte sol

Härlig dag igår. På morgonen cyklade jag till Tessin, hade spanska till 20 i tio, cyklade hem och tog det lugnt. Klockan elva hade jag cyklat till Rosvalla för att bowla med klassen. Jag var hur grym som helst! 199 poäng på två serier (utan staket), och det för en som lyckats få ner klotet i rännan även när vi kört med staket. Jag måste erkänna att jag gjort stora framsteg innom bowlingen. Efter det cyklade jag hem igen och åt lunch ute på balkongen i solen. Det var hur varmt som helst! Sedan cyklade jag till Gripen för att ha mina två sista lektioner.
Idag var det svinkallt! Typiskt aprilväder :( Men träningen gick enormt bra. Jag simmade 30*300 med minskande startid, oj vad jag fick kämpa. Efter 15 kom Jens med en päronmer till mig för lite ny energi. Jag klarade allihopa och nu är jag typ död, men väldigt nöjd med mig själv :)

Helgen

Händelserik helg det här. I fredags destilerade vi sprit i skolan, så nu vet jag hur man gör det ;) På kvällen skulle jag ta mig hem till Skåne (jag vet att ni vet vad jag kommer skriva nu), det gick åt pipsvängen. Jag kan börja med att säga att förseningar i tågtrafiken skapar en väldig gemenskap bland arga resenärer, och det är ju faktiskt roligt. Men tre timmar på stationen i Norrköping är ingen vidare. Denna gången berodde det på någon nedfallen ledare och jag var hemma klockan två, lördag morgon. Jag tycker det är rätt orättvist att SJ får ta all skit, för Veolia är inte ett dugg bättre ;)
På lördag kväll firade vi Emma och mamma. Det var riktigt kul att träffa hela släkten igen, det var ju ett tag sedan nu. Idag har jag varit i Höganäs och tävlat. Pers blev det på både 100 bröstsim och 100 ryggsim. De lite yngre tjejerna kvalade till sum-sim på 4*200, verkligen jättekul! :D Tyvärr belv det inget kval i lagkapp till JSM...

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...