Ny jacka! :D

Idag har jag simmat 15 000 meter! Gick ganska trögt i morse, men nu på kvällen gick det bättre. Jag simmade bland annat 500 m fjäril. Det är riktigt skönt att simma fjäril.
Jag hade terminens första prov idag, i engelska, och jag tror/hoppas det gick bra. Jag har också hunnit köpa en ny vinterjacka. Den är svart och jättegosig, så nu gör det inget om det blir kallt :) Köpte även en rosa mössa (så, nu när jag har berättat om min shopping känner jag mig som en riktig bloggare xD)

Vadslagning på hög nivå

Min klass är härlig. Idag kom nästan alla killarna klädda i kostym till skolan, bara för att jag slagit vad med en av dem. Han skulle få en coca cola om han gick till skolan i kostym, men han var lite feg och vågade inte göra detta själv så han drog med sig halva klassen... Men jag antar att jag får ge honom en cola i alla fall, även om han fuskade.
Idag simmade vi en hård serie bestående av 7 stycken 200ingar varav de två sista brutna (målet är att komma ner på 200 pers). Det var jobbigt, men gick väl nästan hyfsat :)

Örebro

OBS! bilden ej från denna tävling!
Nu har jag simmat första tävlingen för sässongen. Den gick i Örebro. Är rätt nöjd med både prestation och tider. 800 simmade jag på 9.27, 200 fj på 2.32, 100 fj (med misslyckade vändningar) på 1.10 och 400 fr på 4,41 (inte nöjd). Det blev medalj på alla sträckor utom 100 fj, där jag kom 4a. Lördagen flöt på bra och var en trevlig dag, men söndagen var katastrof. Efter ungefär 2 h tekniska pauser avbröts tävlingen för en tidigare lunch, medan Västerås fixade en ny tidtagaranläggning åt Örebro. När tävlingen väl kom igång igen så fick vi som "ersättning" gratis fika! :D
Det absolut bästa var att lilla Eslövs ss, slog storklubben Helsingborg i tävlingen mellan klubbarna. Elsöv kom på en stark 21 plats med 42 poäng :) Den totala vinnaren var MASS.

Coolingar ;)

Är bara tvingen att lägga ut dessa bilder på mig och Filippa i världens mest bekväma och praktiska byxor :)

Maxpulstest :)

Onsdag idag, och onsdagar är härliga dagar :)
Idag på musiken fick vi spela. Gitarr. Jag tycker det är jättedåligt att vi inte kan välja drama för jag är inte duktig på varken musik eller bild. Men nej det fick vi inte välja och då använde jag uteslutningsmetoden och kom fram till att jag får ha musik. Det är i alla fall roligt även om jag inte kan spela eller sjunga :)

Idag på träningen hade vi maxpulstest, som jag simmade fjäril på. Det var fruktansvärt jobbigt och jag kunde knappt andas, dessutom fick jag ont i huvudet, men jag fick upp pulsen till 198 i alla fall :) Det bästa med att simma riktigt jobbiga serier är (förutom att man förhoppningsvis blir bättre) att man får en så härlig känsla efteråt, när man klarat det.

Expedition "rädda musslor"

Har ni någon gång sett så snygga byxor?
Dagens goda gärning får man väl påstå är den nytta vi gjort för djurlivet i Kilaån. Jag blev ganska orolig när jag vaknade imorse och det regnade, men som tur var blev det ändå uppehåll större delen av dagen. Planen var att vi skulle ner i ån och plocka upp musslor så att bottnen kunde grusas, men eftersom vattennivån var för hög där vi skulle vara fick vi i stället avsluta det arbete parallellklassen påbörjat igår i en annan del av ån. Där fick lägga tillbaka musslorna i stället för att plocka upp dem.
Det var en väldigt skojig dag, och det absolut roligaste måste ha varit att gå omkring i vattnet iklädd vadarbyxor. Det riktigt sögs ihop om benen. Vi var ute vid ån hela dagen, och när jag kom hem var jag lerig från topp till tå. Vi gjorde även lite undersökningar av vattnet som vi ska skriva labbrapport på senare.
Östnytt var med oss en stund och filmade, jag lyckades tyvärr missa detta men flera från klassen är med( http://svtplay.se/v/2157175/svt_sormland ).

På kvällsträningen idag var det fjärilspass, och hjälp vilket pass! Det var riktigt jobbigt, men de sista 25 minuterna fick vi "leka" lite som belöning :D Det blev en välförtjänt stund i bubbelpoolen. Den här veckan är ju lite återhämtningsvecka inför sässongens första tävling, nu till helgen. Om två veckor kommer vi ha vår första "animal week" och det ska bli spännande!

Favorit i repris

Idag välte jag med cykeln när jag skulle cykla upp för en trottoarkant :)

Nu känns det som dessa fyra veckors träning till sist har fått kroppen att inse att det är dags att bli trött. Idag var det riktigt tungt att simma, och för tillfället känns det som jag kan sitta upp och somna. Inte nog med det, jag måste dessutom ta den tidiga morgonträningen (05.35 istället för 06.45) för att jag ska iväg på en hjälte-expedition med klassen. Men jag kämpar på, det kan ju inte gå bra varje pass! :)

En helt annan sak, som jag lagt märke till, är att här uppe äts det bara kokt potatis! Inte kul alls. Får inte ofta pasta och nästan aldrig ris, eller potatis i annan form än kokt. Som tur var hade jag lite potatissallad över sen i helgen som jag kunde äta nu ikväll ;)

Här bor jag :D


Mitt sovrum

Vardagsrummet

Köket
Här kommer äntligen lite efterfrågade bilder av lägenheten! :)

Fredag :D

Fredag och idol nu, efter en supermiddag som mamma lagat :) Både hon, Emma, mormor och morfar är här nu och vi har det jättemysigt :)
Den här veckan har jag varit trött, och de senaste träningarna har gått segt men jag fick en ganska bra förklaringar till varför träningen går upp och ner ibland. Det förekommer ett renoveringsarbete i mina mitokondrier nu, fick jag bland annat veta...
Idag fick vi vårt schema ändrat lite och definitivt till det bättre :D
Till sist vill jag tacka Inger jättemycket för den otroligt fina mattan, den passade perfekt på mitt rum! :D

Tummen upp för ben!

Jag gick från att (för tre veckor sedan) simma 800 benspark på 18.17 till att igår simma samma sträcka på 15.40!!! Helt otroligt. Inte för att det är speciellt svårt att förbättra en så dålig tid som den första, men i alla fall :) Idag hade vi fjärilspass och det var skoj, men jobbigt.

Långdistans på riktigt

Nu är jag tillbaka i Nyköping efter ett "inofficiellt långdistans-SM" i Jönköping. Den längsta sträcka jag simmat tidigare var 3 000, men är nu mera 5 000. Jag blev rätt nöjd med tiden, 1.07.08.60, och min placering som 3a. Det var en spännande utmaning att simma så långt i en bassäng, men jag måste erkänna att det nästan blev lite långtråkigt. Nästa gång får det bli i öppet vatten, så jag får lite omväxling av utsikt.

Nu har jag och pappa fixat till mitt rum. Jag har fått upp lampor, gardiner, tavlor och lite sådant, så nu känns här mycket hemtrevligare :)

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...