Pannkakssöndag

Jag har haft en riktig mysdag. Sovmorgon var behövlig som aldrig förr och en tur till Brusters för glass gjorde förmiddagen ännu bättre. Efter det var jag lämnade ensam i lägenheten, så efter att ha tittat på både AristoCats och Micke och Molle satte jag igång en nostalgispellista på hög volym och hade min egna dans och karaokeshow. Om nån skulle se mig när jag varit själv för länge, skulle jag förmodligen bli inspärrad någonstans...
När Vika tillsist kom tillbaka gjorde vi supersmarriga pannkakor till middag. Kvällen avslutades med första halvan av The Lego Movie.

When Queens kicked our butts

Så kan det gå ibland. Vi förlorade, men det blev många bra simningar ändå. Jag simmade som vanligt 500 och 1000, och det gick lite bättre än förra helgen. Det var en kul men tröttsam tävling.
Otursamt nog är jag on duty den här helgen så det blev en lång natt och idag har jag varit helt slut. Vi hade en lugn träning i morse följt av en snabb tur till footballens tailgate där jag fick en tid dyed tröja. Nu ikväll har tjejlaget haft team dinner. Juniors stod för sallad och bröd medan resten ordnade pasta, sås, kyckling och kalkon. Supergott! Förutom det så har dagen varit tämligen händelselös.

Sol, vind och vatten

Efter flera veckor av regn och moln har solen äntligen bestämt sig för att titta ut. Oj vad jag behövt lite D-vitamin! Har de senaste dagarna spenderat mina luncher ute i solen och bara njutit! Har till och med suttit och pluggat utomhus.
Det sköna vädret kombinerat med lugn träningsvecka har känns rätt bra. Ikväll åker vi och tävlar mot Queens, och eftersom Kirk är så otroligt rädd för att förlora mot dem, gav han oss extra sovmorgon igår, och korta lugna träningar i princip hela veckan. Så nu får vi se hur det går!

Present till min little fish! 

Godaste chipsen?!

Har ni sett videon om Starbucks kaffeexperiment? Vi har fått till uppgift att hålla i en presentation i en av mina marketingkurser om valfritt ämne som vi pratat om under terminen. Jag, Ana och en tjej som heter Nicole bestämde oss för att prata om perception,och köra vårt egna "kaffetest". Istället för kaffe köpte vi chips, en påse av Food Lions egna märke som skulle antas vara "sämre" och en påse Lays, som är "bättre" och dyrare (det motsvarar en påse ica-chips vs OLW).
Vi använde oss av vår lärares andra två klasser och lät eleverna prova chipsen. Första gruppen fick en av varje och var tillfrågade att förklara vilken som var vilken och varför de trodde så.. Nästa grupp fick bara Lays, men var tillsagd att de fick en av varje. Vi bad dessa att säga vilken som var godast och vilken som var vilken. Tredje gruppen fick en av varje, men kungen information om vad det var för chips. De var bara tillfrågade vilken som var godast.
De som visste vilka alternativ de hade gissade alltid på att den som de tyckte var godast var Lays, medan de flesta av dem som inte hade några alternativ tyckte bättre om Food Lions. Vi hade väldigt kul och det var ett väldigt intressant experiment!


Satan's Sipper





Här är ett litet tillägg till gårdagens inlägg. Ellen Degeneres är fantastisk i sin humor!

Julen är förstörd

Starbucks lanserade nyligen årets julmugg, och nu är julen förstörd. Christ is taken out of Christmas. Kristna över hela landet bojkottar kaffejätten sedan det bestämdes att årets muggar ska vara röda. That's it. Helt röda, utan krusiduller. Tydligen är det ett anti-religiöst åtagande att ta bort tidigare års renar och snöflingor från muggarna, för alla vet ju hur dyrkade renarna är i den kristna tron... Starbucks försvarar sig med att säga att nu kan man leverera sitt eget juliga budskap, istället för att ha det färdigprintat på sin mugg.

Quad meet

Då var vi färdigtävlade. Det var en fruktansvärt jobbig helg och inte gick det snabbt, men så kan det vara ibland. Vi kom iväg alldeles för sent igår på grund av strul med bilarna, sedan kom vi hem supersent och var tvungna att gå och simma 6:30 imorse. Sedan åkte vi till Gaffney för dag två av tävlande. Jag fick i alla fall träffat svenskarna från Limestone så det var kul!
Ett annat plus var maten den här helgen. Normalt sett är den ingen höjdare, men igår fick vi riktigt god pasta och idag fick vi INTE Subway, utan Firehouse subs. Der sju resor godare än Subways. Dessutom fick vi ett överflöd av frukt.
Väl hemma igen blev det en lugn kväll till Good Will Hunting. Bra film enligt mig!

Tävling!

Då var det tävlingsdags igen! Imorgon åker vi till Hickory för att simma och för min del blir det 500. På lördag blir det lite tuffare med både 1000, 200 och 4x100 frisim. Ska bli rätt kul!

Äkta distanssimning

1000 arm + 10x100 1:25
800 arm + 8x100 1:20
600 arm + 6x100 1:15
400 arm + 4x100 1:10
200 arm + 2x100 1:05

Äntligen ett riktigt distanspass. Jag har saknat den här typen av gnetande. Det var egentligen inte ett jättehårt pass, men det var långt. Armsimmet var en mix av frisim och ryggsim och 100ingarna blev rätt tuffa mot slutet. Det var bara jag,  Laura och Eric som simmade detta, alla andra körde nåt annat och var klara ungefär en halvtimme innan oss.
Ovanstående plus insim blev 7500, vilket i sig är rätt långt och tröttsamt för armarna, så de 8x100 pace som kom efteråt var extremt jobbiga. Men jag höll en bra mile-pace och jag var väldigt nöjd med migsjälv efter träningen. Dock kändes det ordentligt i kroppen imorse på träningen...

Halloween for REAL

Vilken lyckad Halloween! Jag har haft min outfit planerad i över ett halvår, ungefär sedan jag började till på Game of Thrones. Jag vet inte om det är endast hårfärgen som gör det, men under de senaste åren har så många kommit fram till mig (folk jag knappt känner) och sagt att jag ser ut precis som Khaleese. Vad kunde då passa bättre än att klä ut Mehdi till Dorgo? Hans utklädnad blev fantastisk! Vi fick en massa beröm!
Alla hade lagt mer massor med energi på sina utklädnader. Där var Shrek och Fiona, Frodo och Sam, Legolas och Gandalf, tvillingarna från the Shining, Grinchen, Mimmi Pig och en massa andra! Jätteroligt att se :)

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...