Team pictures

Precis som tidigare år, måste vi ta bilder för vår hemsida även i år. Så hela laget spenderade eftermiddagen uppklädda i 30 graders värme. Inte jättekul, men fina bilder blev det! Nu är jag redo att se junior year's roster pictures på hemsidan!

Junior girls! 
Boy's team picture... 
Our little Scandinavian crew! 

Morgonträning!

Då var vi igång med det igen! Vaknade 05:23 för två timmars simning. Det var dock ett jättebra pass! Vi började med insim 11-10-9...2-1 längder, med armhävningar, squats och abs emellan. Därefter delades vi in i grupper och körde olika stationer, till exempel arm med en hink släpande efter sig, sprintar med pull-ups emellan, och gång på botten med vikter. Det var hur köttigt som helst, men kul! Vi avslutade med en massa vattentramp, både med och utan medicinbollar, och ett teamcheer.

Sunset Yoga

Som CA måste jag hålla i vissa program för att få poäng. Idag hade jag ett samarbete med vårt gym och vi var ansvariga för sunset yoga. Efter all denna hårda träning kändes det superskönt. Flera av invånarna i South Village kom!

Superfräsch träning

Äntligen en armserie! Idag var det ett riktigt bra pass. Dessutom har vi fått all ny utrustning för vårt egna lilla gym, superfräscht! Mitt under gympasset (med vår superfräscha utrustning) öppnade sig himmeln och det började ösregna. Så skönt och svalkande!
Efter middagen gick jag, Mehdi, Lenni och Lauren och kollade på soccer. Resten av kvällen har jag sprungit efter mina residents i kraftfull åska för att få klart pappersarbeten, almost there!!!

Med hård träning krävs högt näringsintag! 

Motiverad...

Det finns både för- och nackdelar med att ha uppdelad träning. Ibland är det väldigt motiverande att se vad den andra gruppen gör medan man själv håller på med sitt, och ibland är det raka motsatsen. Igår var det raka motsatsen. Medan vi tjejer simmade kunde vi se killarnas landträning. En efter en fick de kramp eller andningssvårigheter. Tillsist fick till och med ambulansen komma och plocka upp en av killarna som svimmat (förmodligen på grund av vattenbrist och dåligt näringsintag). Då känner man sig taggad på att avsluta simpasset och övergå till landträning...
Men annars är det bra, livet rullar på som det ska. Känner verkligen att jag lär mig saker den här terminen, så det är ju kul!

Sketch Mex

Riktigt sketchigt. Det är alla Wingateelevers favorittrestaurang, men eftersom jag hatar mexikansk mat har jag undvikit det i två år. Fick dock för mig att någon gång måste man ju prova, så jag hängde med ett gäng simmare dit för middag. Det var första och sista gången jag åt där. Inte gott alls och nu har jag superont i magen. Kul kväll.
Innan middagen pysslade jag lite med bloggen. Som ni kan se har jag gjort om lite. Den är dock inte färdig än!

Bröllopsdags

Jag har aldrig varit på bröllop tidigare, och jag måste säga att Victoria satte ribban högt. Så fort vi var färdigtränade (inte ens om hela laget ska på bröllop ställs träningen in. Körde två timmar av "practice Olympics" innehållande diverse sim- och landträningsevent) gav vi oss av på en fyra timmar lång färd mot en militärbas där bröllopet skulle hållas. Strax innan vi anlände stammade vi på McDonald's för att byta om och fixa håret.
Själva vigseln var ute på en pir, och det var det perfekta vädret! Ingen brännande sol, lite vind och avlägsen åska och blixtar. Flera av simmarna var brudtärnor och allihopa var så himla fina! Victoria själv såg helt fantastisk ut.
Efter ceremonin fick vi lite snacks och drinkar (öppen bar är inte helt fel!) innan det blev dags för middag. Jag hade valt lax och det var den godaste laxen jag ätit på länge!
Det följdes av tal, dans, bukettkast och strumpebandkast. Olga blev den lyckliga bukettfångaren haha.
Enligt mig var det en helt fantastisk tillställning, men nu är vi på väg till ett beach house som laget hyrt för ikväll, så får vi se hur kvällen går!





Getting involved

Så var ytterligare en vecka till enda. Fredagar är bra dagar. Med ett långt hål mellan mina två lektioner passade jag och Jade på att gå på ett möte med en av de som jobbar inom Student Involvement.  Hon ska hjälpa oss att arrangera ett lyceum om ett par veckor. Livet som CA är så himla lärorikt och givande!
Något annat som är himla spännande är min GPS-klass. Det är en litteraturkurs och nu läser vi Gilgamesh som har en massa likheter med Bibeln. Därför uppstår det hela tiden religiösa diskussioner och djupa frågor, vilket jag älskar. Som enda icke-troende i klassen får jag en del märkliga blickar. Typ som när jag jämförde guds översvämning av jorden med hur vi blir av med råttor...
Annars så tränar vi på ordentligt nu. Tre timmar varje eftermiddag i stekande sol. Jag tycker faktiskt att det känns riktigt bra! Imorgon ska jag på mitt livs första riktiga bröllop. Det kommer bli ett hejdundrandes firande med runt 200 gäster.

Italien vs Wingate

Det är inte var dag det italienska ungdomslandslaget i volleyboll kommer till Wingate. Läktarna var proppfulla! Wingate fick (inte helt oväntat) storstryk. Men det var supercoolt att se!
Förutom det hade jag mitt första one on one meeting med min RD. Vi pratade lite om förväntningar och hur jag allmänt hade det, kort och koncist.
Träningen var lång idag. Landträningsbiten var inte så jobbig, men det blev mycket simmande. Nu ikväll har jag varit on duty och haft min första "brott". Fick dokumentera och skicka in rapport. Lite spännande faktiskt!

Jag med italienarna i bakgrunden #unintentionalphotobomb 

Jurassic World

Jag har helt seriöst tackat nej till att se denna film under sommaren så vi skulle kunna se den tillsammans som en avslutning på vårt något utdragna maraton. Vi fick dock en extra, Lauren, med oss. Jag tyckte om filmen, men den var lite för olik de tidigare filmerna. Lite för lite dinosaurier och lite för mycket människodrama, men överlag gillade jag den! Det trevliga sällskapet gjorde det ju inte värre!

Då är vi igång igen!

Första officiella träningen avklarad! Vi började med en timmes gym ute i solen. Våra coacher har fått för sig att det ska göra om "terrassen" utanför poolen till ett gym. Så det lär bli svettigt och skönt.
Efter det simmade vi. Ärligt talat var jag lite rädd för att börja träna igen men det här var ingen fara. Riktigt skön start!
Förutom det har jag lifeguardat, haft ett quiz och haft några möten med mina residents. Det har varit en bra dag och nu ska Jurassic Park-gänget iväg och se Jurassic World!

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...