Matkärlek

Äntligen sovmorgon! Redan där hade jag en bra start på dagen. Det följdes av filmjölk (yesss vi har hittat filmjölk i det här landet!) och en tur till poolen för att simma. Jag är fortfarande inte i nån vidare simform, men det känns bättre och bättre i alla fall. Efter en bra träning gick jag och Öystein  till caf för lunch, och jag skojar inte, det var årets bästa måltid där. Normalt sett blir maten sämre och sämre ju närmre terminsavslutet vi kommer, men det här året har det varit tvärtom. Gissa om jag är taggad för middag nu haha.

Trist att va sist

Fick en smärre chock när jag i eftermiddags gick in i lägenheten, efter att alla har flyttat ut (och sagt att de städat), och möttes av vad ni kan se på bilden nedan. Alla köksskåp var fyllda, grejer och skräp överallt, kolasås kletat i hela kylen. Fasen vad jag blev irriterad. Under hela året har jag inte använt köket en enda gång och jag befinner mig aldrig någonsin i vardagsrummet. De enda ägodelar jag har haft där är en spegel och min flagga på väggen, och nu ska jag behöva städa hela skiten. Inte okej.
Annars har det varit en bra dag. Jag jobbade med res life imorse och gick igenom alla freshmendorm. Därefter simmade jag. Det blev middag på Tokyo med Alex och Val, innan vi gick och kollade på Val när hon hade sin hooding ceremony vilket innebar att hon fick en hood för sin masters att ha utanpå sin svarta graduationdräkt. Det var nog allt för idag!

Smygstart inom reslife

Har då officiellt påbörjat mitt jobb för res life. Mellan 9 och 12 i förmiddags satt jag och tog emot elever som checkade ut för sommaren. Det var inte så värst händelserikt men det var skönt att ha något att göra. Resten av eftermiddagen låg jag vid poolen och solade med de andra simmarna. Alex kom hit idag och ska stanna hela grad week, så det ska bli jättekul.
Efter träning och middag umgicks jag med de få av killarna "downstairs" som är kvar, plus Lenni och Mehdis bror. Vi spelade volleyboll och frisbee innan vi påbörjade Forrest Gump. Det har varit en rätt lugn och skön dag, och imorgon blir det mer jobb!
För övrigt slutade alla knapparna i badrummet fungera igår. Inget ljus, ingen fläkt och ingen extra värme så jag skickade ett litet meddelande till Wingate Fixit...

Home alone

Nu lämnar de mig, one by one. Igår packade vi Vikas bil full och hon åkte iväg och lämnade vårt rum bedrövlig tomt. På kvällen kom Mehdi's mamma hit. Det var kul att få träffa henne och hon lagade supergod mat till flera av oss.
Mehdi åkte hem nu imorse, så nu är jag både rätt ensam och uttåkad. Men har i alla fall kvar en del andra simmare. Efter att han åkt iväg gick jag och simmade innan jag åt lunch. Spenderade mina sista bulldog bucks!

Sophomore year ✔

Nu är sophomoreåret officiellt över och jag har tagit min sista exam. Alla mina saker har skickats med Cait för sommarförvaring, och kvar är jag och min resväska. De flesta åker inom de närmsta dagarna och det börjar redan kännas tomt. Men solen är framme och Grad Week är på gång, så jag kommer nog ha det bra här ändå. Det är flera simmare som kommer stanna över sommaren.

Dröm-date!

Har allt lyckats hitta en rätt gullig kille ändå! Blev tillsagd att vara redo halv fem, iklädd bikini. Så han plockade upp mig och tog mig till sjön och bjöd på en superpicknick. Han hade lagat mat (med viss hjälp) och han hade med en filt så vi kunde sola och äta. Mehdi känner mig så bra haha, bästa daten jag kan tänka mig! Som om inte det var nog fick jag en tidig födelsedagspresent, eftersom vi inte kommer kunna ses över sommarn.

Lärorikt!

Igår kväll blev det mycket nytt för Erika. Efter två finals (som gick fint som snus) satt jag och Vika och åt middag tillsammans med två andra tjejer. Av någon anledning började vi diskutera tidagre skolgång, och får reda på att den ena tjejen är hemskolad. Finns det överhuvudtaget i Sverige? College är första gången hon någonsin har haft lektioner i klassrum, med en klass. Det var superfascinerande att höra hur hon pluggat hela livet.
Middagen följdes av ännu en ny upplevelse. Vuxendop. FCA, Fellowship of Christian Athletes, hade en ceremoni i utomhuspoolen, där bland annat Cheyanne och en av mina lägenhetskompisar blev döpta. Det är också fascinerande att se hur folk helt plötsligt är med om något som får dem att bli troende.

Finals week!

Då är vi igång! I tisdags var det reading day, men vi hade fullt upp med paperplate awards och physicals inför nästa år. Awardsen gick bra, det är en tradition som pågått i flera år, där sophomoreklassen ger ut awards för dumma/dramatiska/ogenomtänkta saker alla i laget har gjort, på ett humoristiskt vis. Vissa var kanske lite för elaka men de flesta var roliga. Förutom det så fick vi care packages med lite snacks och sånt inför pluggandet.
Jag har redan klarat av psykologin, engelskan och matten, och är på väg mot ekonomin nu och sen är det bara två kvar!

Wuspys

Vår årliga idrottsbanquet! Lika lång och tråkig som förra året, men det var roligt att klä upp sig! Den började klockan 5 med middag, som följdes av utdelning av awards. Simlaget gjorde riktigt bra ifrån sig med Olga och Armony som vinnare av diverse individuella priser. Tjejlaget vann Team of the Year.
Bästa delen av kvällen var en liten video kallad "Watch What You Tweet", där coacherna läste upp ett par av sina idrottares tweets. Jag hat varit extremt inaktiv på Twitter på sistone, men ändå lyckades Kirk hitta mig...

Fyra timmar senare var vi äntligen klara, och åkte tillbaka föt att färdigställa våra paperplates.

Och så börjas det...

Der har varit full rulle hela helgen. I lördags deltog jag, Vika, Griffin, Mehdi, Rita och Armony i Bulldog Olympics, en stafett bestående av olika övningar. Därefter åkte vi och åt glass. Det var nämligen riktigt soligt och varmt, så det var behövligt.
Igår började jag pluggandet inför finals. Satt från 11 på morgonen till halv elva på kvällen, med endast en 40-minuters paus för att simma och en annan 30-minuters paus för middag. Det var något av det mest brutala jag gjort. Dessutom vaknade jag klockan åtta imorse för att fortsätta plugga. Nu är det snart dags för final nummer 1: psychology.

Spring Gate

Igår hade vi den årliga Spring Gate! Jag tyckte det var betydligt bättre än förra året, även om jag inte hade en aning om vem artisterna var. I alla fall, Mike Stud, en rappare, öppnade upp. Vi var där lite sent, men vi lyckades kämpa oss fram till nästan första raden.
Efter honom kom en countrysångare, Craig Campbell. Även om jag aldrig hört hans sånger förr, bjöd de på en bra show. Mot slutet kastades tshirts ut i publiken så jag är numera stolt ägare av en XXL-tröja haha. Det bästa av allt var att det visade sig att jag "kände" artisterna!

Mike Stud
Bassist 1: aka min lifting partner. Imorse när jag var och gymmade mötes jag av den här killen. Han hälsade, gav mig ett creepy smile och när jag var färdigtränad frågade han hur det gick osv. Jag var väldigt brydd, då jag inte hade den blekaste aning om vem han var. Förstå chocken när han klampar ut på scenen... Han kände dock igen mig, pekade på mig och spände bicepsen haha.
Craig. Körde abs-träning brevid honom igår. Zero clue vem det var. 
Bassist 2 (ej på bild): delade bänk och skivstång med honom. Lika chockad när dessa två visar sig vara inhyrda artister. 

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...