Alice är här också förresten. Så himla kul att se henne igen!!! Får dock inte prata svenska med henne heller i närhetem av laget... Töntigt! Har träffat Filippa och Theo från Sverige också, de går på Catawba.
Alice presenterade mig för sin roomie också. Hon är distansare som jag och när vi snackat en stund insåg vi att vi nyss simmat the mile brevid varandra. Hon var tjejen jag simmade ifrån haha.
Nu är vi klara och äntligen på väg hem!
Träffade Alice!
The Mile
Då har man gjort det också. Simmade in 2300 vid halv tio i morse sedan simmade jag in 2000 till precis innan loppet. Tydligen ska det vara bra. Jag var rätt nervös kan jag tala om men, som Jens lärt mig, gjorde jag upp en plan som jag försökte hålla. Första 150 kontrollerat flyt. Därefter körde jag 1500 som jag brukar köra mina 1500ingar. Loppet var kontrollerat och jag klarade av att öka efterhand. Det gick inte så snabbt men jag är nöjd.
Första 1000 låg jag jämsides med tjejen på banan brevid men sedan bytte jag sida av banan och drog ifrån när jag försökte hänga på tjejen där istället. Det fick jag väldigt mycket beröm för av Kirk. Han vill att vi ska racea så mycket vi kan, för att få rätt mentalitet.
Känns som folk tycker synd om en haha
"Hey, you wanna sit?"
Me: No, it's fine
"Sure? What are you gonna swim?"
Me: The mile...
"Oh! here, sit"
*stands up*
Hahahaha
500 - done!
Mitt första lopp som collegesimmare avklarat. 500 och det gick bedrövligt haha. Eller nä, bedrövligt är att överdriva. Jag har egentligen inget att jämföra med, men det gick långsamt och var ojämnt. Det var förvirrande att simma i yards. Efter 200 kändes det som halvägs men nope, 300 kvar. Räkneplattorna var också annorlunda. Här räknar man uppåt, man räknar inte första och sista är röd istället för 19. Men plattorna var nerskjutna i vattnet så det var lätt att se dem i alla fall. Allt är verkligen annorlunda. Jag är van att simma 800 insim (ibland simmar jag inte in alls) och sen kör jag ordentlig landuppvärmning innan mitt lopp. Men nej, det räcker inte. 2500 insim och sen ska jag värma upp i bassängen istället för på land innan loppen. Det här kommer ta tid att vänja sig vid!
Efter tävlingen var alla brutalt hungriga. Men nu är vi äntligen på hotellet och har ätit. Vi fick mat från Olive Garden (massa pasta, köttbullar och kyckling, MUMS) och efrer det gick vi till våra rum. Jag delar med Anna, Alex och Eduarda och rummet är jättestort. Det är ett "handikapprum" så det är gott om plats och känns lyxit. Nu ska jag sova och ladda för the mile imorgon. Nervös jao!
Meet Day
Träningsvärkta, stela och i stort behov av massage taggar vi nu inför vår första tävling. Det var ingen normal morgonträning idag utan vi fick gå och simma lite när vi kände för det. Jag gick till bassängen vid halv åtta och simmade 1200 meter, sedan gick jag och Alex till Einstein för frukost. Det är en nyöppnad bagelshop i biblioteket. Jag åt en egg/bacon/cheese-bagel och en smoothie. Sååå gott!
Nu ska jag ha dubbla prov innan vi åker till Greensboro!
Äntligen syns vi
Oh by the way, roster-sidan är uppdaterad nu. Så gå in på www.wingatebulldogs.com klicka på sport, womens swiming, så hittar ni info om oss! Under roster finns bild och lite info om oss simmare. Freshmen har dock inte fått så mycket skrivet än haha.
Big Fish, Little Fish
Kommer förmodligen hamna i helvetet. Gick på ytterligare en gudstjänst idag, den ägnade jag åt att plugga historia.
Eftermiddagsträningen idag var fruktansvärt tung. Axlarna och armarna var så stela efter gymmet. Ingen av serierna vi simmade var speciellt hård, det var bara det att alla serier sammanlagt blev 8000. Sista halvtimmen kunde jag inte känna mina armar och mina ben var helt still. Jag vet att benen inte brukar göra så mycket väsen av sig men de brukar i alla fall röra sig. Nu är jag slut men taggad inför min första tävling som collegesimmare!
Mitt humör blev mycket bättre när jag hittade en present i mitt skåp från min big fish! Alla freshmen får en big fish (sophomore) som ska ta hand om en och ge en presenter. Vem det är är dock hemligt.
Ikväll firade några av oss Eduarda som fyllde år. Jag tycker verkligen om våra seniortjejer! Det var dem och så jag och Laura, och några av juniorerna. Eftersom det var helt omöjligt att få ut Eduarda från lägenheten, fick Julie underhålla henne medan vi i tystnad dekorerade vardagarummet. Sedan blev det massor med tårta haha!
Efter det gick jag till mitt första tutoring-möte, inför mitt prov i business. Det kändes faktiskt bra så jag är glad jag gick dit!
Lack
Imorse var jag inte glad på vår assistent coach. Hon och en av simmarna höll på att dryga med mig och Alex för de tyckte vi hade för lite vikter. Jag menar, självklart ska de pusha oss men någonstans går gränsen. Deras kommentarer var inte positivt drivande på något sätt alls. Det slutar med att jag lägger på mer vikter varpå Maria kommer tillbaka och klagar på att jag inte gör övningen rätt. MEN KONSTIGT, DET ÄR JU ALLDELES FÖR TUNGT.
Practicing
Man har ju avancerat. Numera sitter jag på min säng och pluggar istället för på golvet haha. Antar att det beror på att golvytan mindre och att det inte går att skriva när där är en fet matta under. Har fortfarande apmycket plugg.
Igår tog jag dock en kortare pluggpaus för att träna mina tapeskills på Vika. Hon fick tapening för stukning av ankeln, akilleshälen och för när musklerna lossnar från smalbenet (vet inte vad det heter haha). Nöjd!
Ny mössa
Gosh vilka träningar idag! Imorse var det gym, triceps och bröst. Ikväll var det totalt 20 400ingar varav tre var brutna. 15 av dem simmades så här: 5×400 st 4:55, 4×400 st 4:45, 3×400 st 4:35, 2×400 st 4:25, 400 all out. Som att inte de två näst sista var all out... Klarade inte startiderna på de sista men det kändes ändå bra. Mina armar är lite lätt slitna nu bara haha. Det är lite frustrerande när Kirk står på kanten och skriker och man hör hälften, och jag vet inte om han skäller eller försöker peppa. I vilket fall som helst försökte jag simma snabbare.
Tog en sväng till vår Bookstore idag och köpte lite Wingatekläder. Sånt har man tid med när psychologin är inställd. Hann till och med ta en nap i morse. Woop woop!
Något att se fram emot
Mentaliteten hos simmare (och andra idrottare antar jag) är intressant. Hur mycket vi än älskar att träna, kämpa och bli helt slut i varenda muskel så finns det inget bättre än tisdagkvällar när man vet att man inte har någon morgonträning dagen efter. Efterlängtade sovmorgon!
Sen kan man ju vända på det. Sovmorgon innebär även att jag kan ägna ytterligare två timmar åt plugg ikväll...
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...