Hehe...

Kommentaren när jag simmade bröstben och glömde spänna rumpan "Du får sluta lyssna på Sir Mix a Lot om du fortsätter så där! DON'T shake that healthy but!". Klockren!
Anna och jag ska bli biff. Nu maxar vi chins och armhävningar efter varje träning. Jag har ont... Haha, det plus styrketräning plus löpning gör att jag känner att jag lever, om man säger så ;)

Lycka!

Helena är bäst!

Ett av mina bästa minnen av farmor är hennes risgrynspudding. Där satt jag som liten på pallen i hennes kök och åt puddingen med Bobs jordgubbssylt till. Det var det godaste jag visste. Sedan dog farmor och de senaste tio åren har jag inte hittat någon som kunnat göra risgrynspudding åt mig. Så helt plötsligt, förra veckan, nämnde Helena denna underbara maträtt! Nu har hon stått och gjort två formar bara för min skull, som tack för hjälpen med att fixa lite blider och mail.

Så det ska vi äta ikväll, och så ska jag tänka på dig farmor! :)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Litta kyligt!

Jag tycker inte om långkalsonger. Det är obekvämt och de vanliga byxorna sitter inte som de ska längre. Vad blir resultatet av detta? Jo att man får frysa häcken av sig. Jag ska banne mig skaffa ett par termobyxor eller något, för nu är det kallt. Det var så kallt ute att det blev så kallt i entrén i skolan att till och med klassrummen kändes varma. Det där blev en märklig mening, men poängen var att det är illa.
Det var väl i stort sett allt jag hade att säga om min dag!

En av de skönaste sakerna med att vara iväg, är att komma hem igen! :)

Här kommer lite bilder från helgens/veckans påhitt! :)



...och några till!

Published with Blogger-droid v2.0.4

GP-helgen över

Det här har varit en bra helg. Trots att jag lyckats missa både pall och final med tiondelar, så har den varit bra. Vi har bott i supermysiga stugor på campingen bredvid badet och vi har fått riktigt god mat. Tre av fyra lopp har varit snabbare än i somras, och det utan långbaneträning.

Idag har jag gjort mitt livs första omsimning. Komiskt nog stod jag igår och tyckte synd om de som fick simma om 200 bröstsim. Jag menar 200 är ju långt! Sen blev det som så att jag själv fick simma om en 400ing, haha. Tyvärr så slog den norska simmaren mig och jag hamnade på en niondeplats. Men kul som bara den var det! Det var nog ett av de roligaste lopp jag simmat. All psykning innan och sen efteråt när man verkligen hade gett allt och var helt slut... Så himla kul! Tiden blev bättre än första loppet :)

Nu sitter vi vid lunchen och väntar på att tiden ska gå. Om en dryg timme går tåget tillbaka till Nyköping :)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Blääää

Känslan efter att man har gjort ett av sitt livs bästa lopp men ändå är obeskrivligt besviken... Jag vet att det var pers, det var ett jämnt lopp och det kändes riktigt bra. Jag gick i vattnet med målet att ta pris, och jag såg ut att lyckas fram till 750 meter. Men icke. Jag känner mig så töntig som tjurar över en fjärdeplats, men jag hade behövt det där priset. Jag är så fruktansvärt trött på att bara vara en medelmåtta. Jag vill få framåt och börja synas. Jag vill att all träning och tid som jag lägger ner på simningen ger mer resultat än några tiondelars pers här och där... Men, men det är mycket man vill här i världen...

Jaja det är bara att bita ihop, ännu hårdare än tidigare, och fortsätta kämpa.


Published with Blogger-droid v2.0.4

On our way to Uppsala

...och GP! Ska bli skooooooj :D Imorgon simmar jag 100 fjäril, 200 frisim och 800 frisim. 800ingen går på finalpasset tror jag.

Idag har jag haft en lektion, idrott. Vi stressade som galningar för att hinna denna enda lektion, så kommer jag fram och får reda på att jag inte behövde vara med. Yeey... Men jag var med i alla fall. Nu har vi precis tränat och är på väg till Uppsala :)


Published with Blogger-droid v2.0.4

In the army now

Popcorn med smak...

Myskväll igår efter köttaträning. Tittade på ett program om Emma Igelström och hennes liv med de andra simmarna. Fy vad man tyckte synd om henne... Men det var väldigt intressant. Till programmet åt vi popcorn med äpple/kanelsmak. Det var inte gott.

Idag var det sovmorgon, men jag gick upp en halvtimme tidigare för att hinna läsa klart halva min engelskbok som skulle diskuteras idag. Hann inte men diskussionen gick bra ändå. Tidigare idag hade vi kemiprov, och det gick väl lite sådär ;) Nu precis fick jag mitt MVG i fysik A och det känns skönt!


Published with Blogger-droid v2.0.1

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...