Min cykel och jag...

Halv ett i natt: minusgrader ute, uppförsbacke hem och man är trött. Självklart väljer kedjan på cykeln att hoppa. Ibland älskar man verkligen livet... Mem cool som man är så lyckades man ju fixa kedjan, så jag slapp i alla fall gå hem. Bortsett från detta blev det en trevlig kväll, med popcorn, monopol och skratt.

Idag står mycket på schemat. Jag måste städa, åka ner till stan och jag ska ut och springa. Dessutom har jag världens plan för middagen, men det får vi väl se hur det går... Nu börjar simmarna komma tillbaka hit och det är ju trevligt :)


Published with Blogger-droid v2.0.1

Felplacerad..

Skulle mitt hår och min hud få bästämma över mitt liv skulle jag bo i ett varmt land med hög luftfuktighet långt ifrån klorvatten. Men nu får det ju inte bestämma, så här sitter jag i kalla Sverige med ödleskinn och hår som verkar trivas bättre separerat från huvudet. Man skulle kanske fylla ett badkar med hudkräm och hoppa ner i?

Annars är allt bra. Jag har tränat ett pass idag och sedan chillat. Jag har bland annat kollat på världens töntfilmer. Sophie gjorde för mycket mat, det räckte till mig också så jag slapp laga mat. Nu ska jag iväg till en kompis! Ha det bra :)


Published with Blogger-droid v2.0.1

Bra jobbat Sverige ;)

Vill man veta hur till exempel en VM-finalmatch i hockey gick (eftersom man verkligen inte orkade sitta uppe och kolla på matchen) då är facebook den säkraste källan. Ungefär 100 statusar talade om att Sverige vann, så grattis Sverige! Det är egentligen illa, man bor i en stad full av hockeyspelare men ändå har man aldrig sett en match i hela sitt liv. Får väl se om man kan ta och ändra på det. Någon gång. Nu ska jag iväg till veckans sista simpass :)


Published with Blogger-droid v2.0.1

Nya linor!

Vi har fått nya linor! Åtminstone tre stycken. De är så fina, hela och färgglada så man blir helt lycklig. Dessutom har Jens tvättat våra mattor som vi värmer upp på så nu är de inte äckliga längre :) Annars har det varit en väldigt händelselös dag. Har bara varit hemma och chillat. Sådana dagar är rätt sköna att ha ibland. Nu ska jag snart gå och lägga mig i min stora sköna säng! :D

Published with Blogger-droid v2.0.1

Det blir inte bättre...

Ytterligare ett bevis på att jag borde hålla mig så.långt ifrån kök och matlagning som det bara går... Det fastnde nog en joedgubbe i hålet på syltkorven när jag skulle klämma ut sylten, och jag tog i. Resultat: hela korven gick sönder och jag fick sylt i hela köket. Myyyysigt!

Igår efter träningen cyklade jag hem till Anna. Vi käkade och hade allmänt trevligt. Jag sov över där och sedan cyklade vi till träningen tillsammans på morgonen. Så nu har jag gjort stockholmsbacken by morning också.


Published with Blogger-droid v2.0.1

Idag har det blivit mycket gjort :)

Händelserik dag idag. Som vanligt upp och träna. Jag börjar bli rätt sliten nu, har ont i både axlar, armar, rygg och ben. Men det är ett härligt ont. Efter träningen åt jag lunch och sedan dess har jag tvättat, handlat, plockat undan lite och städat ugnen. Jag har till och med pluggat lite...

Nu ligger jag i min extremt sköna säng och funderar på vad jag ska hitta på nu. Ikväll ska jag hem till Anna och chilla :)


Published with Blogger-droid v2.0.1

Ny säng! :D

Det här har varit en intressant dag. Fick reda på att min säng skulle komma mellan klockan tre och nio. Jag hade träning mella fyra och sex, så jag ringde ikea och undrade om de kunde ge en lite mer exakt tid. Det kunde de inte, men jag skulle bli meddelad en halvtimme innan de kom hit. Så jag gick till träningen och gav Jens min telefon och sa till honom att skicka upp mig när de ringde. Jag hann 8,5 av 10 800ingar. Jag kom hem samtidigt som lastbilen kom hit och så fick jag min säng.

Innan träningen hade jag snackat med Jhonel om att gå och bowla på kvällen med honom och två till, fast jag visste ju inte hur det skulle bli med sängen. Men den kom hit samtidigt som de skulle börja bowla, så jag drog dit lite senare bara. Jag hann spela en liten stund och jag var grymt duktig, hehe. Sedan slogs vi mot en maskin och jag slåss bättre än Viktor visade det sig ;D

När vi var klara på Rosvalla släpade jag hit alla tre så fick de hjälpa mig att montera sängen :D Tydligen måste bäddmadrassen ligga och svälla i 72 timmar så jag får ha min gamla så länge.


Published with Blogger-droid v2.0.1

Krabbsmakämnen...?

Då har man varit och tränat. Gick lite sådär, men det var ett roligt pass. Nu är jag hemma och käkar lunch. Idag blev det havregrynsgröt och mackor med skagenröra. Den här skagenröran innehåller äkta majonäs, räkor och krabbextrakt. Krabbextrakt?!?! Men hallå... Man mår bättre av att inte läsa innehållsförteckningar.


Published with Blogger-droid v2.0.1

Nu fläkt :D

Vi har fått en ny spisfläkt! Den är jättefin och den fungerar :D Hur avancerad som helst om man jämför med vår gamla. Nu är det bara att vänta på att spisen ger upp så vi får en ny sådan också.

Träningen gick helt okej. Jag simmade ensam och jag simmade en riktigt jobbig benserie nu igen. Det känns helt seriöst som att mina ben ska gå av. Efter träningen åt jag en köttgryta som jag hittade i frysen. Den smakade mycket bätte än jag kom ihåg, så jag blev faktiskt lite imponerad över mig själv ;) Nu ska jag iväg till Filippa och kolla på Johan Glans.


Published with Blogger-droid v2.0.1

Slut på toapapper...




"Hej, ursäkta, kan du hjälpa mig? Jag når inte toapappret..." Det vare en mening jag inte räknat med att få använda. Gubben på Ica såg lite fundersam ut innan han kom på vad jag menade. Av någon anledning låg just det toapappret jag ville ha på den översta hyllan längst in, och jag  var helt enkelt för kort för att nå det. Det var tydligen han också, för han gick och hämtade en stege... Jaja, nu kan vi gå på toa igen i alla fall.
Jag fruktar att Jens har hittat en ny favoritserie, 75or varav 50 sammansatt och 25 ben på alldeles för kort starttid. Vi skulle göra 16 stycken men Jens tyckte det var så kul så vi fick simma fyra till. Jobbigt som bara den var det.

Jahapp då var det 2012!

Det blev ett underbart slut på 2011 och en fantastisk början på 2012. Festen var rolig och det blev så härlig gemenskap när alla stod och räknade ner inför tolvslaget. Vi stod ute i massor med minusgrader och kollade på fyrverkerier och önskade varandra gott nytt år. De flesta av oss som var där är 94or, och helt plötsligt slog det oss att vi blir ju faktiskt 18 i år. Det här kommer bli ett grymt bra år.

Sedan blev det söndag morgon och dags för träning. Att träna klockan elva på nyårsdagen (till Britney Spears!) är brutalt. Det tog emot kan jag säga, men nu är 6800 meter simmade, efter en natt med ungefär tre timmars sömn :)


Published with Blogger-droid v2.0.1

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...