Mr & Mrs - dag ett

Frukost på Grand Hotel känns som ett rätt perfekt sätt att påbörja livet som gifta. Hotellet är fantastiskt mysigt och maten kan man inte klaga på, men har man en convertible så vill man ju hinna utnyttja den så mycket som möjligt också. Det hade äntligen slutat regna så vi lämnade Grand och gav oss ut på den skånska landsbygden. Vi tog en sväng till Hurva för att se om där fanns något kvar, men gästgiveriet och våra fantastiska familjer hade redan tagit hand om allt. Jag tycker verkligen att Hurva Gästis förtjänar ett shout out, de har varit helt fantastiska under hela bröllopsplaneringen. De har haft ett enormt tålamod och fixat allt precis som vi velat ha det. 
På vår rundtur i mercedesen stannade vi till hos både Emma och Hannes och mamma och pappa så de också fick åka en runda. Jag är inte mycket för bilar och jag tyckte väl från början kanske att detta var lite överflödigt, men Mehdi hade rätt – det var helt fantastiskt. 
Eftersom många rest långt, och för att vi inte ville att vår bröllopshelg skulle ta slut, hade vi bjudit in de övernattande gästerna till pizza, presentöppning och tårtrester på söndagseftermiddagen. Dominos är mitt absoluta favoritpizzaställe och det verkade uppskattas av de flesta. Jag är fortfarande i chock över alla fina presenter vi fick! Stort tack till alla!!! Det mesta står i Kungshult nu och väntar på att vi ska hitta någonstans att flytta då det känns rätt att spara på allt detta fina tills vi har ”vårt egna” ställe. Dock är vår SodaStream och damsugare invigda. 
Det blev en riktigt trevlig eftermiddag som abrupt fick avslutas då Gästis ringde och sa att vårt vigseltält blåst iväg. Allt jag kunde tänka på var hur lättad jag var över att det var söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...