Äventyr i Skåne ;D



Idag har varit en helt underbar dag. Det är första dagen på mitt och Annas träningsläger i Båstad. I morse var det träning och därefter lunch. Sedan började äventyret. Vi åkte till en golfbana för att Jens skulle lära oss spela golf. Jag har aldrig spelat annat än minigolf (vilket jag är rätt kass på) så detta var spännande. Jag har alltid tyckt att golf verkar ganska tråkigt och löjligt, men det var så himla kul! Jag var riktigt duktig till och med ;D
Efter att gjort slut på ungefär 40 bollar var åkte vi till Ladonien. Ett alldeles eget land, strax utanför Höganäs. Landet har egen drottning och egen valuta, dock inga bofasta människor. Detta var det mest imponerande jag någonsin sett! Det är ett stort konstverk av bräder och spik byggt av Lars Vilks. Han byggde detta utan bygglov så Höganäs kommun sa till honom att det måste rivas. Ja varsågod, sa Lars. Problemet är bara att det inte går att ta bort det, för det går knappt att ta sig dit. Det var jättejobbigt att ta sig dit, men så värt det! Där grillade vi och åt en riktigt god middag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...