Midsommarfirande


Alltså titta på min älskade midsommarunge! Tänka sig vilken fin och perfekt första midsommar han fick. Solen sken och det var hur varmt som helst. Lillkillen var klädd i shorts och skjorta, med väldigt korta perioder av krans på huvudet.







Hela lilla familjen åkte ut till Kungshult och umgicks med fler Kasperssons. Självklart bjöds det på midsommarmat och mängder av jordgubbar, både på tårta och i grädde. Som om inte det var nog så bjöds det på lussekatter till tårtan. Utöver detta så hade jag planerat lite lekar som verkade uppskattas, även om det försöktes fuskas hejvilt!





Vi sov över hos mamma och pappa och hängde där hela midsommardagen. Det är väldigt sällan Mehdi och jag har möjlighet att träna tillsammans nuförtiden då någon måste passa Isaac. Så vi släpade med våra racercyklar och passade på att cykla en långrunda tillsammans lördag morgon. Det var så härligt! Isaac passade på att plaska i vattenbalja. Både vi och mina föräldrar har skaffat en liten pool åt honom, men av någon anledning är han livrädd för själva poolen. Baljor går dock bra.


På kvällen åkte vi hem till Mehdis kompis Arnold och hans familj där det bjöds på grillat, vilket blev en perfekt avslutning på en perfekt midsommarhelg.


Junipusslet



Vilket pussel den här månaden har varit alltså. På grund av många olika anledningar så har både jag och Mehdi jobbat och vi har fått lösa dagarna med Isaac på andra sätt. Först kom Mehdis syster Kenza i 12 dagar och bodde hos oss och hjälpte till med Isaac på dagarna. Under tiden hon var här passade vi på att åka och plocka bär, göra sylt, gå ut och äta, och bara ta det lugnt. Det fungerade faktiskt riktigt bra!






Utsikten från Skybaren i Brunnshög! 

Efter att hon åkte hem igen så tog mina föräldrar över. Mehdi har åkt till Kugshult och jobbat därifrån för det mesta och så har Isaac kunnat hänga med sin mormor och morfar. Även Lisle lever ju livet där, med en stor trädgård att spendera hela dagarna i. Tror nog hon har varit tröttast av oss alla på kvällarna här.



Som om inte det var tufft nog som det är så bestämde sig Isaac för att skaffa lite nya tänder i början av månaden (båda övre framtänderna) vilket resulterade i ingen sömn alls i ca 2v. Nu sover han igenom nätterna igen i alla fall, men han vägrar somna innan ca kl 21. Hans favoritaktiviteter är förtillfället att starta robotdammsugaren och låta den köra på honom, krypa in i diskmaskinen och gärna försöka tömma den på smutsig disk medan mamma håller på att fylla den, simma i Lisles vattenskål, äta upp varenda fjärrkontroll han hittar, klättra upp för trappan, klättra på Lisle, med mera.







Över lag har det ändå fungerar väldigt bra och jag är så tacksam och glad över att vi har familj som ställer upp som de gör. It takes a village som man säger, och jag måste nog säga att vi minsann inte kunde haft en bättre village. Nu ser jag fram emot juli och att Mehdi går tillbaka till sin föräldraledighet så att livet kan bli lite enklare för alla inblandade.

Isaac inviger sin nya resevagn på Ikea! 





Massor med firanden!


Månadsskiftet maj-juni var en trevlig vecka för mig! Först så fick jag firat min allra första morsdag!!! Och min fina bebis hade varit och valt ut lite Rituals-produkter åt mig som blev helt perfekta. Dagen firades ute i Kungshult med min mamma och med hennes mamma, samt en massa icke-mammor som fick passa upp på oss. Det blev grillat till middag och sedan tårtor som morfar köpt till efterrätt. Det var jättemysigt och trevligt!





Följande torsdag var det min 28e födelsedag och den började firas redan klockan 5 på morgonen med present från Mehdi. Jag fick en Haglöfs regnjacka vilket är något jag velat ha ett bra tag. Efter jobb träffade jag Emma och Johanna på en födelsedagsfika i stan och därefter tog Mehdi med mig till en turkisk restaurang i Malmö för att fortsätta firandet, medan mamma och pappa passade Isaac. Det blev en riktigt fin dag.



Dagen efter hade vi årets iKlinik-dag i tillsammans med Malmökliniken. Den var både kul och lärorik, och avslutades med AW på Boule Bar. Jag är visst rätt kass på Boule, vilket egentligen kanske inte är förvånande, men vi hade trevligt ändå.

På lördagen firade jag med familjen och bjöd på brunch. Av dem fick jag kläder samt mikrofoner och Let’s Sing till PS4 så nu får hela grannskapet lida av min tondövhet. Men oj så kul jag tycker det är! Isaac verkar minsann också tycka det är kul. Allt som allt, jag blev så himla firad och hade en så himla bra vecka så jag kunde minsann inte vara mer nöjd.




Lundakarnevalen

Strax efter att Mehdis mamma åkt hem kom Francesko och hans fru Fjori och hälsade på. Vi har försökt planera det sååå länge så det var jättekul att det äntligen blev av. De kom dessutom samma helg som Lundakarnevalen pågick och då min studietiming inträffade mellan två karnevaler så var jag väldigt taggad på att få uppleva det hela. För er som inte vet så är detta en urgammal tradition som inträffar vart fjärde år. Det är organiserat helt av studenter och pågår i tre dagar nere i Lundagård. Området fylls med scener, tältnöjen, mat och dryck. Och människor. Jag har nog aldrig sett så många människor på samma plats förr.



Solskyddsfaktor är bra!

Vi var där på fredagen och hann med några olika tält, bland annat escape room och en hela havet stormar-tävling. Vi hade dessutom tänkt se Måns Zelmerlöw uppträda men det var så fullpackat att vi inte ens kunde se skärmen som visade scenen… Dessutom var det lite för högljutt för Isaac så vi gick och åt popcorn istället. Till dagen efter hade Isaacs omtänksamma morfar skaffat ett par snygga hörselkåpor, så Isaac kunde lugnt sova sig igenom hela paraden som tog sig genom hela stan…


Så här kan man också titta på paraden. Bäst man skyddar osten.






Förutom karnivalfirande så spenderade vi en dag i Malmö och när jag sedan jobbade på måndagen åkte resten till Helsingborg. Vi passade såklart även på att äta sushi! Det blev verkligen en toppenhelg!

Ett annat trevligt maj-äventyr vi varit på i år, var en utflykt till Bosjökloster. Det är minsann ett väldigt trevligt ställe. Jag har tidigare varit där på julmarknad och jakt- och fiskemässa, och nu i år bestämde vi oss för att åka dit under de Skånska Lantlivsdagarna. Vi tittade på hästuppvisning, agility, dans och en massa djur. Vi träffade även Linnea och Yngve där så det blev lite bebishäng för de små. Går man runt lite så hamnar man helt plötsligt omringad av lamor och alpackor. Jag tyckte det var jättefräckt, och det hade nog Isaac också gjort om han inte sovit hela tiden.










En trevlig nyhet är att vi numera kan bjuda våra gäster på kaffe. Mehdis mamma tröttnade på vårt snabbkaffe och skaffade en Nespresso till oss. Vi köpte även en massa olika kaffesorter så nu bör vi ha något som passar alla! 


Årets Eurovision Song Contest-snacks

Glömde nämna tidigare att Isaac fick jättefina presenter av Amine häromveckan, bland annat en tärning på ett stativ som han gjort på nåt ingenjöriskt sätt!  


Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...