ÄNTLIGEN tävling igen!

Sorry men nu blev det väldigt långt uppehåll här! Mina dagar har varit proppfulla med saker att göra, och varje dag har i princip sett likadan ut. Träna, jobba, träna, sova. Men nu har det varit helg och helt annorlunda! Jag har tävlat för första gången sedan november!!!

Det kändes jättebra! Jag smygstartade mitt tävlande med Bockstensdoppet där jag kört 50 frisim och 50 fjäril och jag är riktigt nöjd med mina prestationer. Jag var ordentligt nervös innan, jag menar tänk om jag tappat alla tävlingsrutiner helt eller om jag inte skulle tycka det var kul att tävla. Men trots ösregn och storm kände jag igen mig och det var jättekul att tävla igen. Vilkem lättnad haha. Det här med handbrottet har tagit hårt på mig. Att jag sen varit halvsjuk i två veckor nyligen har inte gjort tränandet så lätt. Men efter denna tävling känner jag att det finns hopp! Woop Woop! Tagga OW på tisdag, 5000. Haha inte alls hybris!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Host...

Hostar snart sönder lungorna! Blir inte bra det här!
I lördags var jag och firade Jill som fyllde år, kan inte komma ihåg senaste gången jag skrattade så mycket. Jag hängde mest med hennes kompisar, däribland Hanna, och vi hade så fruktansvärt roligt. En del av skrattandet kom sig av att mitt skratt tydligen låter som Halvdan i Hem till Midgård...
Igår var hela familjen hos kusinerna och firade Viktor som fyllde 18. Blev en trevlig eftermiddag där det bjöds på grillad hamburgare och mina favoritbullar. En annan som också fyllde år igår var min käre far, så honom ger jag också ett stort grattis!
Idag har det varit en lång dag. Gick upp vid sju och åkte och tränade, sedan åkte jag direkt till jobbet, därefter till vaccinationsservice för att fixa ett TBC-test, sedan vidare till nästa träning och slutligen hemma igen vid halv åtta. Jobbet idag gick inte bra. Folk var riktigt otrevliga! Hoppas på bättre lycka imorrn!

Midsommar

Visst ja, det är midsommar... Fy fan vad jag saknar Nyköping! Inser mer och mer att jag inte hade något socialt liv innan jag flyttade, jag ju typ inga kompisar här. Saknar alla vännerna nåt helt enormt! Men midsommar är det, så får väl äta lite jordgubbar och sedan sitta och tycka synd om mig själv med min förkylning!
Ha en trevlig midsommar gott folk!

Balen - i bilder!







Bästa dagen - i bilder!
















Sommarjobb

Första dagen på jobbet idag! 30 grader varmt, stekande sol och inte en chans att komma undan från den. Men jag är nöjd. Idag var vi vid Gustav Adolfs torg i Malmö. Under de fem timmar jag jobbade lyckades jag värva en till att bli månadsgivare för Röda korset. Inte lätt det hära! De flesta är rätt otrevliga, men jag tycker ändå att jobbet känns bra.
Efteråt åkte jag hem och simmade. Hade en brutal huvudvärk men det gick ändå att simma hyfsat. Nu ikväll har jag fått i ordning det mesta här hemma så nu är det i alla fall beboeligt :)

Tuff dag

Nu har jag städat, tömt och lämnat Ortvägen 3, Nyköping för alltid. Det var inte lätt, men nu är jag hemma i Skåne. Har hunnit packa upp en del, men lever i kaos. Men, men får jobba vidare på det imorgon kväll, för imorgon på dagen börjar jag mitt jobb. Är lite nervös men det ska bli kul!

Redo!

Två dagars utbildning i Stockholm avklarade, nu är jag redo att jobba för Röda korset. Det var väldigt givande och informativ, så jag känner mig förberedd. Idag fick vi även testa värva ute på stan. Ni lär hitta mig i Malmö från och med torsdag!
Nu är pappa här och det har packats hela kvällen. Sista natten i mitt rum på Borgen... Godnatt!

Video från studentveckan!

Stor kärlek på detta och på mina tre år här! JAG VILL TA STUDENTEN IGEN! Haha! Se vilken lycka alla utstrålar!!! Jag är med vid 35 sekunder och efter 1:27! :) Nostalgi!

I was here


Det är med tårar i ögonen jag sakta tömmer mitt rum. Jag visste att det skulle bli tufft, men att det skulle kännas så här kunde jag inte ens föreställa mig. Jag vill inte lämna Nyköping. Ortvägen 3 har varit mitt hem i tre år, jag har mina rutiner här, jag vet hur många trappsteg det är upp till min lägenhet, koden till samlingsrummet sitter i ryggmärgen. Nyköping har varit mitt liv i tre år, jag har så många fina vänner, jag kan busstabellerna, jag hittar cykelvägen överallt, jag vet var det finns basketplaner, jag vet när jag måste låsa dörren för att hinna i tid till skolan. Allt detta ska jag lämna nu. Det kommer vara som att jag aldrig ens varit här. Tre år som varit som utklippta ur mitt normala liv, och nu bara blivit borttagna.
Idag var kanske sista gången jag gick upp för Stockholmsbacken. Jag har antagligen ätit min sista kebabrulle från Kebabhouse. Jag har låst skåpet på Hjortensbergsbadet för sista gången. Kvällspromenaderna till Ica är över. Jag kommer missa derbyt mellan Nyköpings hockey och Gnesta IK. Alla vänner jag träffat de senaste dagarna har jag kramat och konstaterat att vi kanske aldrig, aldrig, kommer ses igen.

Mina väggar är vita och tomma, någon annan kommer flytta in här nu. I mitt rum. Jag vet att livet inte är över, jag har mycket att se fram emot, men nu känns det tungt. Så jävla tungt. 

Saknar kudden

Helt plötsligt förstår jag folk som lär sig dricka kaffe. Jag ser typ fyrdubbelt för att jag är så trött. Efter fyra timmars sömn tog jag tåget till Stockholm och nu står jag och väntar på tunnelbanan och funderar på hur jag ska hålla mig vaken hela utbildningen. Bara att KRIGA.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...