Erika vs Jens, arm vs fenben!

Anna och Roma: 400 femben, Erika, Jill, Alice: 6*50 fenben.
Jag: Får jag simma 400 arm istället?
Jens: Nej.
Jag: Varför inte? jag vill inte simma mindre :@
Jens: Simmar du arm får dina ben simma 300 meter mindre.
Jag: Ja, men JAG får simma längre.
Jens: Vem är jag i det här fallet?
Jag: Mitt psyke.
Jens: Och vilket tror du tar mest skada av att simma lite, ben eller psyke?
Jag: Psyket...
Jens: När hade du tänkt träna ben istället då?
Jag: När psyket är på bättre humör...

Jag vann argumentationen ;) Var hur tjurig som helst första halvan av passet. Jag är så in i hoppsansa trött på att simma ryggsim och ben hela tiden med de andra (vilket jag är sämst på så jag kommer efter eller får simma kortare) medan de andra nästan aldrig simmar fjäril och arm med mig... Andra halvan av passet blev jag dock gladare. Vi simmade en massa sprintar, 10 och 25 meters. Jag blev överlycklig när jag upptäckte att jag kan simma 10-meterssprintar lika snabbt som de andra som är bra mycket snabbare på korta sträckor än jag! De tog mig dock på 25orna ;)

Bah...

Blää. Det är rena arbetarlägret i mina muskler för tillfället. Musklerna jobbar, bygger och renoverar som bara den. All styrketräning från förra veckan plus gårdagens köttapass börjar ta ut sin rätt nu känner jag. Träningen gick alltså inte så värst bra...

Annars har dagen varit bra. Vi hade den mest gripande historielektionen hittills idag. Vår lärare berättade om rättegången för de "högsta" nazisterna efter andra världskriget (till exempel Göring och Speers). Han berättade med sådan inlevelse och entusiasm så det kändes som man var där! Så när han sedan bad oss bedömma om det var rätt att avrätta elva av krigsförbrytarna kändes det som om deras liv faktiskt hängde på ens beslut... Hehe, det var en märklig upplevelse!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Det ska va gött å leva annars kan det kvitta... ;)

Jag har varit med om mycket jobbigt. Klättra upp för Table Moutain var extremt jobbigt. Att simma 30 300ingar på ett två-timmarspass var ingen dans på rosor. Men dessa övningar var ingenting jämfört med dagens pass. Huvudgrejen var 4*5 minuter. Första fem minutrarna bestod av 10 sit ups med en käpp som skulle förbi knäna, sedan rulla över på mage och köra 20 "klappar" med raka armar framför huvudet och över rumpan, därefter skulle man upp och köra 20 hopprepshopp. Detta skulle man varva i fem minuter. Jag hann nästan nio varv.
Andra fem minutrarna gick ut på att hinna så många vändningar som möjligt i en 8 meter lång bassäng. Efter tio trodde jag att jag skulle spy och började då köra varannan volt åt vänster. Jag hann 58, och har nog aldrig någonsin haft så ont i huvudet som efter det.
Tredje femman var så många femtior som möjligt. 25 fjäril utan andning och 25 frisim. Inga problem tänkte jag, jo tjena... Första femtian kändes lätt och jag gjorde voltvändning och körde femtia nummer två på en gång. Dålig idé. Det var rena mordet! Jag fick halvt bita sönder min läpp för att ha annat att tänka på än mina sprängande lungor. Betygsnivåerna för detta var: 7 stycken "hjärnskadad", 6 "Michal Phelps", 5 "okrossbar" och så vidare. Jag klarade 6!
Sista femman var 400 max, så nära pers som möjligt. Den gick på typ 4.50 så det var inte så bra, men då var jag trött som bara den. Detta var helt klart något av det jobbigaste jag gjort, men så himla roligt! Jag kan ju tillägga att jag innan passet kört maxstyrka... ;D

Oh yeah, oh yeah

It's a beautiful day!

Det är det verkligen! Jag vaknar och solen steker in genom fönstret. Hade jag inte gått ut på balkongen och upptäckt att det faktiskt var kallt ute och sedan insett att det bara är februari hade nog shortsen åkt på. Hela dagen har varit lugn och härlig. Jag har varit ute en bra stund och försökt hitta en resväska i lämplig storlek inför San Diego. Trippen slutade med att jag fått ännu mer ideer till fix av rummet :D Dock köpte jag ingenting...


Published with Blogger-droid v2.0.4

Hemma bra men hemma bäst, eller tvärtom?

Är tillbaka i Nyköping nu. Eller det var jag redan igår, men hann inte skriva något då. Jag var här redan vid halv tolv, och det var rätt skönt. Mindre skönt var det dock att gå  upp kvart i fem för att åka hit... Men alternativet hade varit att komma hit sent på kvällen och det ville jag inte.
Det blev en bra dag igår. Direkt när jag kom hem stack jag ut och sprang en runda och sedan åt jag av mina och mormors hemgjorda köttbullar! På eftermiddagen och kvällen hängde jag med lite kompisar som man inte sett på ett tag, och så klart tittade vi på melodifestivalen ;) Lite grand åtminstone, vi växlade till gladiatorerna då och då...

Bra start på dagen ;)

Kaos morgon. Det började med att hunden väckte mig strax efter nio. Han skällde som en galning. Så jag fick gå upp och gå ut med honom. Eftersom jag tänkte springa direkt efter det åt jag bara en banan och ett halvt glas yoghurt. Men gåendet och springandet tog längre tid än jag räknat med vilket resulterade i att jag var vrålhungrig när jag kom hem. Det var halv storm ute så vissa sträckor fick jag jobba mer med att inte springa i sidled än jag fick jobba med att springa framåt... Men nu är jag trött och glad i alla fall :)

Hur orkar man gå runt och vara avundsjuk?

Råkade nyss se ett debattprogram på tv och iiiiiihhhhhh vad jag blev irriterad! Den heliga svenska avundsjukan. Igen. Nu har en nästan helt vanlig flicka fötts in i en väldigt ovanlig roll och genast är alla jämställdhetsnissar på krigsstigen. Men hallå, varför bry sig? Det är väl bara kul att Sverige har en kungafamilj som kan representera Sverige! De föds ju faktiskt inte till nån makt, bara till kändisskap och en massa plikter och det kan de flesta nå upp till om man kämpar. Nej lägg ner tjafset om kungafamiljen och sköt ert eget. Fattiga och hemlösa (och alla andra de i programmet tog som exempel) skulle inte få det bättre för att de kungliga blev fråntagna sina titlar.

Testat äventyrsbad!

Då har man testat äventyrsbadet i Eslöv! Det var faktiskt roligare än jag väntat mig. Fyra rutschkanor, två bubbelpooler och strömmar och lite sånt. Skoj, skoj! Nu sitter jag hemma och hjälper pappa med bokföring, snäll som man är, och lyssnar på musik.
Emma har varit riktigt huslig idag och gjort både pannkakor och negerbollar. Mumsfillibaba! Så när hon kommer hem från träningen lär det bi fika :)

Glad semledag!

Har haft det supermysigt hos mormor och morfar. Det har blivit riktigt god mat och mycket har det också blivit. Idag lärde mormor mig att göra både köttbullar och brunsås, så nu kan jag ytterligare en maträtt!

Träningen gick inte riktigt lika bra idag som sist. Jag har nämligen tämligen svårt att röra mig då jag lider av den grövsta träningsvärk jag haft på länge. Men det är rätt kul att hänga i gymmet med alla biffarna ;)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Woop woop!

Skulle vara hjälpsam och hänga upp tvätten. Det gick ju inte så bra... Tvätten hade trasslat ihop sig mer än vad mina hörlurar brukar göra.

Jag var ute och sprang riktigt långt i morse. Hela vägen till Skarhult och tillbaka och det kändes skönt. Än så länge har min simfria vecka gått bra. Igår maxade jag på gymmet och det gick hur bra som helst. Jag "persade" på chins, numera klarar jag fem och en halv stycken! ;D Nu ska vi iväg till mormor och morfar och äta fondue!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...