Hemma från träningen

Hemma från träningen nu. Först tre timmars simning och sedan styrka. Man blir lite förvirrad av hur passen skrivs; olika farter skrivs med olika färger. Det jobbiga är att här är grönt fart två och blått fart tre medan det i Nyköping är tvärtom. Så innan man hinner tänka efter blir man lite orolig över att behöva ha puls på 180 under insimmet ;)
Nu blir det myskväll med familjen, tvn och datorn!

Nova Lund!

Grattis kompis!
Åkte till Nova i förmiddags med mamma och Emma. Alltid trevligt med lite shopping. Hittade bland annat skor och en halsduk. Nu sitter jag hemma och väntar på middag, sedan ska jag iväg och träna. Det blir första Eslövs-träningen på jättelänge, men det ska bli kul :)
Idag fyller Alice, som är den yngsta av oss, 17! Så jättegrattis på henne! :D

PARDEEEEY!




Kvällen/natten igår kunde inte blivit mycket bättre! Jag drog till Filippa vid halv sju, och så drog vi vidare till Henny vid åtta. Maskerader är så himla kul, framförallt när folk anstränger sig med utklädnaden. Där var en Lady Gaga, en boxare, en indian och en massa annat.
”Andra säger nu kan vi sova en timme extra, vi säger nu kan vi festa en timme extra!” citat av Henny, när vi kom fram till att vi skulle ställa tillbaka klockan en timme i natt. Som sagt, en toppenkväll!
Tror jag var hemma vid halv tre i morse, sen ringde klockan halv tio så var det dags att gå upp och packa för hemfärd till Skåne. Efter en helt okej tågresa är jag nu hemma :)

Tagga halloween!

Fick träna helt mol allena imorse. Alla andra är och simmar DM och Jens är med dem. Men det gick finemang, jag är ju inte direkt ovan vi att ligga och köra pass själv... Efter träningen lagade jag mat. Det känns som första riktiga middagen på flera dagar, och ändå bestod den bara av pasta och köttbullar. Nu har jag börjat packa och tvätta så smått, och det är dötråkigt.
Jag måste dra ner till stan och fixa det sista till min utklädnad, sen är det feeeest! ;D

Äntligen lov! :)

Min simlektion gick jättebra! Jag tyckte klassen var riktigt duktig, och trötta blev de. Efterhand fick jag dock korta ner passet lite för att de skulle hinna klart. De fick simma både medley, ben och arm. Det var roligt att för en gångs skull inte själv vara i vattnet och hålla på att dö, utan få stå och titta på när andra kämpar, haha.
Det var sista lektionen för den här veckan, och för den här sidan höstlovet! Så nu är det lov! :D På söndag vid lunch åker jag hemm till Skåne.

Simträning med klassen!

Idag fyller Jens år (grattis till honom!) vilket innebar sång i gymmet och smörgåstårta till frukost. Helena var här innan vi gick och tränade i morse för att fixa till det sista med tårtan! Och den blev sååå god!
I eftermiddag ska jag ha simlektion för klassen. Är faktiskt nervös... Passet ska vara konditionsbaserat och ta ungefär 40 min. Det var jättesvårt att skriva ett pass för alla är på så olika nivåer, men jag hoppas det blir bra. Nu ska jag iväg till skolan!

Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram...

Chris McCandless, killen som "Into the Wild" handlar om
Nu är det bara en skoldag kvar till lov! Så himla skönt.
I skolan såg vi klart på "Into the Wild" på engelskan. Den var faktiskt rätt bra. Handlingen var riktigt bra men vissa scener var för dryga. Nu ska vi skriva en filmanalys vilket är mindre bra eftersom man inte tittat riktigt så uppmärksamt som man borde... På väg hem från skolan hämtade jag ett paket på Ica med maskerad-grejer som jag beställt. Jag ska på Halloweenfest på lördag och vara utklädd till pirat, haha. Grejerna blev jättebra, så det kommer bli kul! ;D
Min mage är lycklig! Vi får så god mat hela tiden. Till lunch fick vi hamburgare och till midag pannkakor (eller de var egentligen till efterrätt men det blev mest pannkakor...). Imorgon bitti får vi smörgåstårta, i skolan kommer vi få äppelpaj och imorgon kväll ska jag äta pannkakor igen! LYCKA! Känner mig dock lite fet... Men jaja, jag är alltid nyttig annars så ibland får man lyxa till det :)

SSSOVMORGON :D

Onsdag idag. Det är nog alltid veckans mest händelselösa dag. Det var riktigt tungt att gå upp i morse, men skolan har varit ganska chill. Vi håller på att lära oss derivera och lära oss om Napoleon och sånt nu. När jag kom hem städade jag lite, för det skulle vara städkontroll imorgon. MEN eftersom Sophie är så bäst lyckades hon övertala Helena att säga vår lägenhet redan var kollad, så vi behöver inte gå upp imorgon bitti! (ingen träning imorgon bitti=låååång sovmorgon! :D)

800 fjäril, check!

Idag simmade vi fyra 800ingar, en av varje simsätt. 800 bröstsim är verkligen inget att leka med! Men annars gick passet riktigt bra. 800 fjäril skulle egentligen vara med fenor, men jag fick simma utan för att spara på axlarna... ;)
Jag kom sent till träningen för vi hade vårt biologiprov sista lektionen och det drog ut på tiden. Provet gick inte alls bra, eller jag kan det egentligen men det var så märkliga frågor så allt blev bara konstigt. Men, men så blir det ibland...

'Cause this is what i'm made of!



Jag har kommit fram till att jag har ett stort behov av att låta hela tiden. Har jag inget att prata om (eller ingen att prata med) sjunger jag. Idag har jag irriterat min omgivning med ”Made of”, bortsett från en halvtimme på biologin då jag sjöng Barbra Streisand.. Men jag antar att båda dessa låtar är bättre än Biebers ”Never say Never” som jag verkligen inte kunde få ur huvudet för någon vecka sedan, efter att jag kollat på Karate Kid. Ser ni den filmen, stäng av innan eftertexten börjar!
Idag i skolan fick vi tillbaka våra historieprov, och det gick finfint! Riktigt nöjd J Imorgon har jag mitt sista prov på typ fyra veckor, så himla skönt. Träningen gick bra, kändes skönt att ”bara” simma 7000 idag ;) Nu ska vi ha team möte, sedan ska jag plugga.

Mörkt...

Vi hade  ingen simning i morse, så jag tänkte jogga en runda. Jag tänker dock aldrig på att det går mot vinter och blir mörkare och mörkare. Halv sju var det fortfarande mörkt och det var dimmigt som bara den. Men jag sprang i alla fall. Det var hur läskigt som helst! Jag trodde seriöst att varenda människa jag mötte var en ond typ. Hela vägen sprang jag med nyckelknippan i handen och nycklarna mellan fingrarna som ett knogjärn haha ;) Men allt gick finfint, fast nästa gång springer jag nog när det är ljust...

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...