Typisk regn-när-jag-cyklade-färg på byxorna!

Nu känns det på riktigt att jag är tillbaka på två hjul. Vädergudarna lyckades passa in en rejäl regnskur under den kvarten det tog för mig att cykla hem från skolan. Det blev blött. Nu mullrar det dessutom ordentligt där ute. Men det är mysigt med lite oväder.
Det var en kort skoldag idag, så det var rätt lugnt. På svenskan kollade vi på Macbeth, eller "Pjäsen" som den tydligen kallas i teaterkretsar. Det var lite svårt att hålla sig vaken, men den verkade okej.

Saknar min anka!

Jag saknar min tandborstsanka! Jag blir förvirrad varje gång jag borstat tänderna och inte har en aning om var jag ska göra av tandborsten. Se så ensam och tom den ser ut brevid Emmas!
Idag har det varit en lång dag. Dubbla pass plus väldigt mycket skola. Nu är jag nog i en sån där period där man har ont överallt, för jag känner mig verkligen handikappad för tillfället (och det är inte träningsvärk). Jag hade planeringsmöte med Jens nu ikväll. Det känns bra att ha hela säsongen planerad.

Made by tre naturare och två teknikare!

I fredags hade vi "samvarodag" i skolan, bland annat för att lära känna teknikarna som numera går i vår byggnad. Vi tvåor blev indelade i mixade grupper och fick i uppdrag att göra något nytt av gamla saker, så kallat redesign. Det vi skapade säljs nu på blocket, till högstbjudande. Pengarna går till välgörenhet, och den grupp som får sin produkt såld för högst pris vinner något. Jag tycker alla ska ta sig en titt på min grupps coola projekt! http://www.blocket.se/sodermanland/Redesign__Keyboard_for_Blondes___vaggprydnad_35757200.htm?ca=12&w=1

Häääärligt att träna!

Det var så himla rolig träning idag! Äntligen fick jag ta i som bara den, och känslan av att kunna simma så fort igen... Aah vad glad jag är! Dock hostar jag fortfarande varje träning, vilket jag gjort i evigheter nu. Dessutom har jag ont vid ena skulderbladet. Jag skulle tro att det beror på att jag förra veckan försökte nudda baksidan av huvudet med foten, för då var det nåt som knakade till. Men, men det går väl över. Skolan var lång och seg idag och jag kände mig tröttare än jag gjort på länge, men jag tog mig igenom det. Nu är det bara 284 dagar kvar till sommarlovet ;)

Söndag = vilodag!

Vaknade sent idag. Det är det härliga med söndagar, man kan sova hur länge som helst. Efter frukosten/lunchen drog jag, Alice, Lisen och Jill ner till stan. När vi kom tillbaka käkade vi middag och nu kollar vi på Pirates of the Caribbean :) En rätt härlig dag idag.

Löpning på Ekensberg

Tacokväll på borgen igår. Det blev riktigt trevligt med folk från både 1an och 3an (trappuppgångar). Vi åt tacos och sen spelade vi kubb, precis när det börjat bli mörkt. Efteråt sov Anna över eftersom hon inte längre bor kvar här. Imorse skulle vi köra någon form av konditionsträning (ej i vatten) så jag sprang en runda. Jag är så otroligt stolt över mig själv! Jag har nog inte sprungit seriöst på över ett år, men det gick ändå hur bra som helst. Eftersom jag blev så tjurig för att jag inte fick simma något, lät Jens mig simma av lite efter löpningen. Så nu är jag redo för helg!

Allt går finfint :)

Dubbla pass idag, både styrka och simning i morse. Träningen går bra tycker jag. Skolan rullar på, fast vi hade ett gigantiskt hål idag. Det härliga med att gå idrottsgymnasium är att jag kan säga till lärarna att jag måste iväg till träningen, så jag kunde börja lektionen tidigar så hålet blev mindre. Dessutom fick jag ju sluta tidigare också.
Nu ikväll var vi och handlade inför morgondagens tacokväll med alla här på internatet, det är spännande att gå i mataffärer ; ) Tillsammans med Alice har jag äntligen lyckats betala min första faktura som kassör, stolt!

Vinterhare

En finfin dag idag, skolan gick helt okej och träningen var rolig. Vi simmade inne idag för första gången. Imorgon ska vi ha vår första morgonträning. Dagens ungdom är tydligen inte tillräckligt allmänbildad fick jag höra idag, efter att ha frågat vem Bruno Liljefors är. Men jag kände åtminstone igen hans målningar.
Hela middagen ägnade vi åt att gemensamt lösa ett mattetal, vi har så trevligt här ;)

290 dagar kvar till sommarlovet!

Första skoldagen och vi gick till halv fyra. Inte okej! Har redan haft tre lektioner, vad är detta?? Schemat är väl hyfsat, inte någon dröm precis men jag kommer överleva. Dock kommer jag missa hälften av alla svenska lektioner vilket gör allt väldigt besvärligt. Det var roligt att komma tillbaka och träffa alla kompisar i alla fall. I år har alla teknik-elever flyttat in i vår byggnad, så där är hur mycket folk som helst. Det kändes rätt ovant men vi lär väl vänja oss. Träningen idag var lika jobbig som tidigare. Inte så mycket simning men desto mer på land. Bland annat sprang vi runt och lyfte bord... Mycket tuffare än det låter kan jag tala om!

Träning

Är tillbaka från träningen nu. Trots att vi bara kör upptrappning (de flesta hade inte hunnit träna så mycket innan vi började här) är jag totalt död. Vi kör mördande uppvärmning och sen kör vi "styrketräningssimning" i bassängen. Jag hoppas vi får börja simma vanligt snart. Efter träningen hade vi team-möte där vi fick träningsplanering, det kommer bli väldigt mycket styrka.

Helena-frukost! :D

Jag var så himla trött igår. Att vakna igår morse och se all disk efter kräftskivan var nästan mer än man klarade av, men den försvann efter ett (lååångt) tag. Resten av söndagen gick åt till att slappa och kolla på film.
Idag blir en toppendag för den började med Helena-frukost! Den har man verkligen saknat. Efter frukosten fick vi hjälpa till att bära en massa för stora soffor mellan olika lägenheter. Det är tungt arbete vet ni! ;) Nu tänkte jag dra ner till stan en stund.

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...