Tror jag har nytt tallriksrekord i cafeterian nu med mitt berg på åtta tallrikar efter gårdagen middag. Förklaring? Köttbullar. Först fick jag 6 stycken, vilket var okej. Omgång nummer två, då gav han mig bara fyra. Tredje gången ville han bara ge mig en för hav var inte tillåten att ge mer. Men hallå, jag skulle bara ätit den på en gång och ställt mig i kö igen... Så (efter att han kollat sig över båda axlarna) gav han mig EN extra. Därefter blev det ett antal två-köttbullstallrikar.
Efter middagen åkte jag, Lenni, Mehdi och Leif till Walmart innan jag började plugga för min public speaking-exam. Klockan nio blev det dags för dagens refuel, så vi gick allihopa och åt Cinnabon! Det följdes av Ensam hemma 1.
Imorse hade jag min exam. Den tog fem minuter... Vilken skämt haha. Därefter åkte jag med Lenni och Mehdi för att fixa amerikanskt ID.
Köttbullar!!!
Lov behövs
Om fem dagar åker jag hem! Det ska bli så otroligt skönt att få en paus från allt här. Jag behöver komma här ifrån, och slippa ha folk inpå mig konstant. De senaste veckorna har varit kvävande, så jag längtar efter att få komma hem och andas igen.
Ytterligare en finals är klar, så fyra kvar!
Frukost!
Har nyss skypat med världsrekordhållaren Markus Deibler haha. Spenderade nästan en timme i cafeterian nu på kvällen och pratade med Leifs kompisar i Tyskland, däribland ovan nämnd.
Med finals week kommer dagliga refuel-måltider. Idag var det frukost som serverades. Så klockan 9 på kvällen gick vi och åt en dunderfrulle. Lyckades även få en gratis tröja! Bra kväll!
Final speech
Nu är reading day snart över och finals week börjar!
Bakery Byrum
Has done it again! Har haft massor med energi sedan i lördags, och det bara fortsatte igår. Under frukosten började jag och skandinavierna diskutera lucia och lussekatter, vilket fick mig väldigt hyperglad. Så vi begav oss till Food Lion och köpte bakgrejer. Dock blir det inga lussebullar förrän till helgen, men det blev bröd i massor!
Jag, Lennart, Lucas och Öystein åt middag på Tokyo, vilket gjorde dagen ännu bättre. Förutom det så blev det lite pluggande också. Nu är det ju snart dags för finals week...
AND I'M BACK
Fick i alla fall avslutat helgen med ett pers! Hade äntligen lyckates återinhämta tillräckligt med energi för att klämma till med en tiondels pers i finalen på 500, fem sekunder snabbare än i försöken. Förutom det blev det en 50ia fjäril i medlylagkappen. Igår simmade jag 200 i både försök och final, och slutade på en sekund över pers.
Vi har bott på ett Marriott - hotell och jag har delat rum med Victoria. Det har funkat utmärkt, och har nog aldrig sovit i en skönare säng! Men nu är vi på bussen på väg tillbaka till våra små sängar på Wingate.
Another mile
Var väldigt besviken över min mile igår. Ni vet känslan när man är medveten om att man inte är på topp, som i mitt fall på grund av magsjuka, men ändå intalat sig själv att det inte spelar någon roll. Sjukdom påverkar inte mig, jag kan simma lika snabbt i alla fall. När man sedan simmat och inser att det här gick inte, så blir man ändå bedrövligt besviken. Detta var sista milen innan conference, så nu har jag bara ett försök till för säsongen.
Kirks kommentar var "I think you're sicker than you think you are ", han menade att jag är inte typen som ger upp, jag kämpar alltid hårt, och igår var det tydligt att det inte fanns någon energi. Blä. Men, men nu kan jag äta i alla fall (åtminstone lite mer än de senaste dagarna) så hoppas att tävlingen kommer gå bättre efterhand. 200 fritt idag!
SCAD
Magvirus dagarna innan terminens viktigaste tävling. Just my luck. Kan inte äta något, så har nada energi och imorgon ska jag sitta fyra timmar i bil till Georgia. Skjut mig.
Milen, 500 och 200 står på schemat så jag hoppas verkligen jag mår bättre imorgon. Godnatt!
15 timmar..
.. och en dusch senare, är jag äntligen i min egna säng, och jag behöver inte dela den med någon! Med all thanksgivingtrafik blev resan bedrövligt lång. Men nu är jag hemma igen. Det blev ett välbehövligt stopp på Golden Corral (igen) tio timmar efter frukost så det var ingen glad Erika som tog sig ur bilen vid middagstid. När jag fått energiförrådet påfyllt blev resan bättre!
Glad första advent gott folk!
New York City BABY
Staden är överväldigande. Times Square, centrat park, Empire State Building, den än så länge otända julgranen, Rockafeller och Hooters var vad vi hann med under denna kalla novemberdag.
Efter ett simpass på morgonen tog vi tåget till Grand Central Station. Vi började med att gå till Times Square där det var fullt av folk utklädda till diverse figurer. Vi var inne på M&M World och Hershey innan vi gick till Hooters för lunch. Därefter vandrade vi runt och upptäckte platser hela dagen. Självklart åt jag en hotdog.
På tåget hem träffade jag Jacob, Cajsas bror. Vad är odsen att man träffar en skånsk kompis i New York?! Världen är så otroligt liten! Vi var hemma igen vid 9 och började packa. Nu är vi alla fem inklämda i en liten bil på väg tillbaka söderut. Det har varit en underbar thanksgiving, men den tog slut alldeles för fort.
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...