Bananbröd!

Är ensam den här helgen. Fanny är och firar kompisar och simmarna är på GP och tävlar. Varför är inte jag med där då? Nä just det, gipshelvetet är ju kvar... Så jag är hemma. Jag har verkligen blivit husmorlig sedan lägret, matlagning är rätt kul ändå! Igår kväll bakade jag bröd, det blev huuur gott som helst. Istället för att söta det med sirap eller liknande, sötade jag det med banan. Mums! Idag har jag tränat och övningskört. Och ätit av mitt bröd så klart.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Lever farligt




Det blev den bästa studentfesten hittills igår. Temat var bokstaven "S" så jag gick som skadad. Jag var hemma och fixade mig med Alice och Anna, sedan åkte jag till Arnö för att förfesta med spidarna. Haha, det är ett härligt gäng! Vi tog oss därifrån till Mike's och det blev en galet rolig kväll. Hur mycket folk som helst, 1000 ballonger, självlysande pinnar och tröjkastning. Ajemen, vid ett par tillfällen kastades t-shirts ut på dansgolvet. Sponsrat av någon affär jag inte kommer ihåg vad den heter. Sista omgången fick jag i alla fall en t-shirt! :D
De vanligaste utklädnaderna var sopsäck, snickare, soldat och stekare. Men några stack ut som till exempel Shrek, Santa Lucia och Super Mario.

Studentfest

Jag är en hemsk människa, men jag har haft en jäkligt kul kväll! 100 dagar kvar till studenten!!!!! Godnatt!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Skolan är liiite mycket

Dagarna rullar på, jag drunknar i plugg. Idag blev det ett styck svenskaprov skrivet med vänstern. Gick inte bra. Det är omöjligt att plugga till Olas prov om man inte varit med på lektionerna. Annars så har jag tränat en massa, är rätt sliten i benen nu hehe. Nu är det läggdags så jag orkar med nästa Ola-prov imorgon!

Blåbärspannkakor!

Jag har inte pluggat så mycket under hela trean som jag har gjort den här helgen! Jag är grymt imponerad över mig själv. Idag vaknade jag klockan åtta, och efter frukosten satte jag igång. Sen höll jag på till på eftermiddagen, då gick jag och snackade iväg Jills stalker. Allvarligt, det börjar bli obehagligt. En kille som vägrar släppa taget och vi blir inte av med honom! I alla fall, efter det drog jag ner på stan en stund. Det var verkligen jätteskönt ute idag!
Kvällen blev kunglig. Som jag sagt tidigare jobbar jag och Fanny oss genom en massa pannkaksrecept. Idag blev det amerikanska blåbärspannkakor. Eftersom jag tidigare råkat säga "baka pannkakor" fick vi ju göra det till bakverk. Värsta team worket! Jag stekte, och en annan opererade ut dem ur sina formar. Sedan fick Fanny, stackarn, diska. Blev fruktansvärt gott med glass till!
Efter ett tag dök Albin upp! Jättelänge sedan sist. Vi började kolla på The Walking Dead, någon zombieserie. Äcklig haha! Så nu kommer jag drömma om läskiga döingar...




Yeees!

Måste bara meddela att det gick att göra pinnbröd i ugn! Kungligt gott blev det :D Både Fanny och Didde som inte hade ätit det innan kan intyga att det lyckades haha! Godnatt!

Pinnbröd!

Extremt rastlös tjej här! Senaste timmen har jag ägnat åt att kolla olika recept för jag vill hitta på något att laga/baka. Grejen är bara den att jag är mätt. Känns ganska ovärt att laga mat om man är mätt. Var väldigt inne på att göra crêpes, men det hade nog blivit lite mycket. Hade en massa andra planer också, men de sket sig för att Ica har stängt. I alla fall, nu ligger det pinnbröd i ugnen. Vet inte ens om man kan göra pinnbröd i ugn. Men jag har fått en stunds underhållning!


Lever livet :)

Fast i gips, igen...

Nytt gips idag! Denna gång blev det rött. Det är enda färgen jag inte testat, haha. Det var så fullt på ortopeden att jag inte blev gipsad förrän 40 minuter efter den tid jag skulle. Det innebar att jag hann ha 15 minuters lektion på hela dagen. MEN det var värt att åka till skolan, för jag har hämtat ut min STUDENTMÖSSA!!!! Den är jättefin och passade perfekt. Guuud vad jag är taggad inför studenten!
Hela eftermiddagen ägnade jag åt plugg. Sedan blev det simträning, jag körde även ett bålpass i morse. Nu ikväll har här varit en massa kul folk. Lite kanotister och några från Alice och Jills klass, så det har varit trevligt :)

Alla knep tillåtna!

Något får man ju göra för att motivera sig till trista saker, som typ städning. I mitt fall är det som så att.om jag inte packar upp mina väskor på en gång, blir det inte av. Igår satt både jag och Jill och var extremt opepp på att ta tag i undanplockande och och städning. Efter ett tag sa jag till henne att vi tävlar. Alice blev domare och sedan satte vi full fart för att bli klar först och få det godkänt av domaren haha. Då gick det undan kan jag lova! Så nu är det finfint på mitt rum. För övrigt så vann jag, och priset blev detta coola armband :D 


Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...