Man får se det positiva!

Jag kan: simma 10x200 ben, cykla i gymmet, träna biceps med 1-kilosvikter när handleden är ordentligt lindad, låsa dörren utifrån.

Jag kan inte: öppna bildörrar, få av mig en sportbh, bära en stor låda med new body-grejer, låsa dörren inneifrån.

Jag har lärt mig: Skriva med vänster, klä på mig med en hand, äta med gaffeln i rätt hand, tända tändstickor med hjälp av munnen, bre mina mackor.

Det här blir en intressant och utmanande period!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Sunkig dag...

Var och röntgade handen och som tur var är alla ben fortfarande hela. Det var en rejäl stukning dock. Jag kan inte röra handen alls, så det blev ingen träning för min del i eftermiddags. Så jäkla onödigt, blir så arg på mig själv! Jill var verkligen jättegullig och skjutsade mig till sjukhuset och höll mig sällskap. Sedan åkte vi Nyköping runt för att hitta en skena till mig.

Inte nog med att jag har en oduglig högerarm jag  har dessutom världens skoskavs-blåsa som täcker hela lilltån. Jag kan alltså inte gå normalt heller. Invalid.

Men som plåster på såren har jag världens gulligaste sambo. Hon har enligt tyska traditioner alltid firat st Nikolaus vilket innebär lite speciellt firande den sjätte december. Så i morse hittade jag i mina skor en present, en clementin och en påse torkad frukt. Jättemysigt! Sedan vet hon om min inställning till läkemedel och antog att jag inte har något smärtstillande. Därför ringer hon och talar om att hon lägger in panodil på mitt rum. Tur att någon tar hand om mig!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Klantarsle!

Jag är är så stört klumpig! Var ute och sprang i morse och det visade sig vara rätt halt. I en sväng välte jag och landade på min hand. Ont. Så i stället för att gå hem och få några välbehövliga timmars sömn sitter jag i skolan och väntar på skolläkaren... Yeeey vilken underbar dag.
Gårdagen däremot var BÄST! Förfestade med Alice och Jills klass och det var hur härliga människor som helst. Jag hade jättekul verkligen. Jag börjar bli duktig på att festa nykter, jag lyckas ha väldigt roligt i alla fall. Sedan blev det då utgång och studentfest på Mike´s. Alla hade verkligen gått in för temat. Det var färger, jeansjackor, träningskläder och fluffigt hår överallt. Bilder kommer senare! Det var en bra kväll och jag träffade massor med trevligt folk :)
Efter två och en halv timmes sömn var det träning. Styrka och simning gick bra och löpningen gick lite mindre bra... Min bästa vän är för tillfället en flaska blåbärssoppa, något måste man ju ha för att hålla sig vaken!

Vinter!

Det var hur kul som helst att cykla idag. Jag brukar ta mig till skolan på 12 minuter, idag tog det 30. Sinnessjukt mycket snö, och blåser gör det också. Alla jag mötte hejade och log lite medlidsamt. Det var till och med en som sa att om jag klarade det här borde jag köpa en trisslott! Riktigt spännande att pulsa fram i all snö med livet som insats :D

Nu taggar vi 80-tal och studentfest! :D


Published with Blogger-droid v2.0.4

Snööööö! :D

Helt sinnes vad det har snöat! Det ska bli spännande att ta sig till skolan idag... Jag tror jag är lite halvstörd för jag gillar det här vädret. Det är på nåt sätt så spännande och mysigt att försöka ta sig fram. Dock lär jag få blunda hela vägen till skola, för det snöar rätt mycket just nu.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Fryspåsar! :D

Träningen idag var två av de värsta timmar jag varit med om. Jag har aldrig haft så grov träningsvärk. Innan passet kunde jag knappt lyfta armarna över huvudet. Men jag tog mig genom passet, och bra dessutom! Efteråt konstaterade Jens med hjälp av ett par övningar att det ända stället jag inte har ont på är framsida-lår. Resten av kroppen gör ont. Haha, det ska kännas att man lever! ;D


En helt annan sak, nu säljer jag plastpåsar! Alltså vanliga (fast lite bättre) fryspåsar. Perfekta nu till julbaket! En förpackning innehåller 100 två-literspåsar och 50 tre-literspåsar. Pengarna kommer gå till min och historia B-klassens resa till Polen och Auschwitz i vår. Hör av er till mig om ni vill vara med och stödja vår utbildning och dessutom få kanonbra fryspåsar! Leverans till Skåne kommer ske nästa helg. Tack :D


Published with Blogger-droid v2.0.4

Löprunda i kylan!

Nedräkningen är i full gång!

Klockan ringde tio över sju och, mycket riktigt, jag hade brutalt ont överallt. Släpade med mig täcket ut till soffan för att se tredje avsnittet av julkalendern. Den levererar måste jag säga! När den var slut var det bara till att byta om för att ge sig ut och springa. 14 minus och snö, det tog emot att släppa täcket! Helena var helt förfärad och sa att om vi inte var tillbaka inom en timme larmar hon räddningstjänst och hela köret. Lite gulligt haha! Men det gick bra, det var friskt ute :) Helena-frukost satt fint efter det!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Älskar jul haha!

Glad första advent! Mys hos Anna efter hoppandet med glögg och saffranskrans, därefter cykla hem i snö och tio minus för att tända vår egen adventsljusstake. Jag älskar december! All höstdepression är som bortblåst haha. Nu är det ljus och fint överallt! :D


Published with Blogger-droid v2.0.4

Hoppat trampolin!


Man kan ju inte bo med en trampolinhoppare utan att testa hoppa. Så jag, Anna och Roma drog till Rosvalla och lärde oss hoppa ikväll. Det var mycket svårare än det såg ut haha... Men det blev nån volt och så i alla fall :D
Känner att jag kommer ha lagom ont imorgon efter dagens två timmar simning, en timme gym och en timme hopp!

Godnatt!

Vaknade vid åtta idag, en halvtimme innan klockan skulle ringa. Jag var konstigt nog jättepigg! Jag väckte alla andra, inklusive det gänget som sov över här från igår, så att vi kunde se på julkalendern och äta pepparkakor. Tror nog julkalendern kan bli bra i år. Jag är nöjd förutom att pappan inte snackar skånska haha. När den var slut drog jag till Scandic och åt frukost med en kompis som jobbar där. Gött!

Annars har jag städat vandrarhemmet med de andra och sedan tränat i ungefär tre timmar. Är rätt sliten och trött nu, så det är dags att sova!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Festfredag!

Fin fredag igår! Alla andra var på SACO-mässa så jag var ledig från skolan. Dessutom var det ingen träning. Istället storstädade jag hela lägenheten och julpyntade. Här är så himla fint nu! :D På kvällen skulle vi ha julfest så när lägenheten var färdigfixad drog jag och Hanna (Jills kompis) till vandrarhemmet vid badet, där vi skulle ha festen, och började fixa i ordning. Sedan blev det middag på pizza/pasta house innan festen drog igång. Det blev en riktigt lyckad kväll! Vi hade hur kul som helst. Det kom massor med trevligt folk och vi dansade och hade det skoj. Sedan drog nästan hela gänget ner till krogen. Riktigt bra kväll!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...