Några av sommarens höjdpunkter


Mitt sommarvikariat tog slut för 3 veckor sedan och sedan dess har jag haft semester. Mehdi var också ledig de första 2 veckorna så vi har kunnat hitta på lite grejer i alla fall. Jag började ledigheten med att överraska Mehdi med en övernattning på Scandic Kramer i Malmö. Jag hade bett honom att möta mig efter jobb varpå jag tog med honom till hotellet. Den här graviditeten har varit väldigt tröttsamt för honom också så jag tyckte vi förtjänade en helg utan hund, ansvar eller planer. Fördelen med att semestra på hemmaplan är att man känner tvånget att turista, så vi checkade in och sen lämnade vi bara hotellrummet för att gå och köpa snacks. Vi till och med beställde upp indisk mat till middag, som vi åt i sängen medan vi tittade på Netflix. Kramer är ett mysigt hotell med lite slottskänsla över sig och vi trivdes jättebra. Höjdpunkten är - som alltid med hotell – frukostbuffén, och den var minsann inte till besvikelse!





Veckan efter fick vi några sådana varma, fina augustidagar så vi åkte till Tvedöra och badade med Lisle en dag och till Dalby stenbrott nästa dag. Lisle har minsann äntligen lärt sig simma och verkar till och med tycka det är kul!!! Vi började bli lite oroliga då man åtminstone måste ha en viss uppskattning för vattensport i den här familjen… Men allt är frid och fröjd å den fronten nu!





Vi passade även på att åka till Eriksgården för att plocka bär. Det är en gård utanför Sjöbo som har självplockning av diverse godsaker och det som stod högst på listan var björnbär. Utöver det blev det även lite jordgubbar. Detta användes sedan till att göra några burkar sylt. Då mamma och pappa haft ofantligt mycket plommon i sin trädgård i år har vi även gjort en rejäl mängd plommonsylt. Det känns så mycket mer speciellt att äta när det är hemlagat! Så nu ska vi förhoppningsvis klara oss genom vintern.




Utöver detta så har Mehdis lillebror Amine flyttat hit. Han ska läsa sin masters på LTH i höst och flyttade in till oss i 2 veckor innan han i sista minuten fick en lägenhet via LU Ackommodations. Så detta gav oss anledning att ta en sväng till Ikea vilket så klart alltid är kul! Jag har även sett till att träffa kompisar, klippa håret, fixa naglarna, baka bullar och en massa annat sånt nu innan bebisen kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...