Sommarlov!

Så vida jag inte får omtenta så har jag nu klarat av min sista skriftliga tenta på fysioterapeutprogrammet! Sedan i fredags har jag officiellt bara ett år kvar, vilket till mestadels kommer bestå av kandidatuppsats, praktik och praktiska examinationer. Tentan som skrevs var på den kursen som inte hann avslutas i mitten av mars, precis då när universitetet stängde. Så det var minsann en nyttig utmaning att plocka fram alla den information man lärde sig då. Hur som helst, nu blir det inget skoltänk på över 2 månader och det ska bli så skönt. Det firade jag och två klasskompisar men hemmagjord pizza. 
Sedan jobbade jag hela helgen. Jag har nu börjat heltid på äldreboendet och jag har definitivt mina favoritavdelningar. Det är verkligen så stor skillnad! De absolut tyngsta (både fysiskt och psykiskt) har hamnat på samma avdelning medan de absolut piggaste bor på en annan. Det kommer nog bli en bra sommar med bra erfarenheter. Som tur är hoppar jag runt mellan avdelningarna så belastningsgraden blir varierande. Efter helgen fick jag ledigt både igår och idag och fint väder som det var passade vi på att cykla till Lomma och bada! 

Annars är det fullt upp med bröllopsplaner nu. Mehdis familj har bokat biljetter så nu kör vi!!! Jag har hämtat upp min klänning, Mehdi’s outfit är på gång, ringarna är klara, vi har möten och inköp planerade till höger och vänster, men på det hela har vi läget under kontroll! Vi var ute i Hurva häromdagen och to provbilder med fotografen, och vi har även hunnit få resultatet - så nöjda! 18 dagar kvar, sen smäller det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...