Hejhej bloggen!

Long time no see. Har inte hänt så mycket på sistone... Eat, swim, sleep, repeat. Det blev ett välbehövt besök hos frisören i onsdags, en efterlängtad kebab igår och idag har det städats och förberetts inför morgondagens släktkalas. Det är nämligen dags att fira min 20-årsdag nu! Fyller visserligen inte förrän på måndag, men att fira i förskott gör väl inget!
Måste slänga upp en bild på smörgåstårtan jag gjort idag. Så himla god!!!

Röstat!

Det är precis vad jag har gjort idag! För första gången i mitt liv. Big deal. Åkte med föräldrarna till Skarhult i eftermiddags och fick det avklarat. Förövrigt har dagen bestått av 13 km löpning (med pappa!!), Eslövs marknad och morsdagfirande med grillat och donuts (från marknaden). Det har varit en härlig dag!

Ikea

Sommarlovet fortsätter och därmed tränandet. Simningen går bättre och bättre även om det fortfarande känns förjävligt, men jag kommer tillbaka! Nu har jag fått Emma att skaffa gymkort så jag har någon att lyfta med.
I torsdags åkte jag till Malmö och åt lunch med Jill. Det var supermysigt och det var kul att ses igen! Idag drog jag, Emma och pappa iväg på utflykt till Ikea. Jag älskar att bara strosa runt där. Höjdpunkten blev köttbullslunchen!

Simma, simma

Första simträningen på veckor igår. "Välkommen tillbaka, idag är det maxpass". Såg mitt liv passera i revy... Det är kul att vara tillbaka i bassängen men jag överdriver inte när jag säger att jag i slutet av passet hade totalt avdomnade armar, som inte gjorde ett dugg nytta. Det blir ju inte bättre av att poolen är 2-3 meter längre än vad jag är van vid.
Idag kändes simningen bättre dock. Förhoppningsvis tar det inte alltför lång tid att komma tillbaka. Imorse tränade jag med pappa igen, körde backträning. Riktigt köttigt men det gick bra!

Sverige!

Äntligen hemma, flyget gick smidigt men jag sov knappt. Möttes på Lunds station av syster och pappa igår morse. När jag kom hem drog jag och pappa ut och sprang! Han har ju verkligen kommit iform! Halva pappa är ju borta. Därefter bjöd mamma på pannkakor (svenska!). Det är så skönt att vara hemma och träffa familjen igen.
På eftermiddagen packade jag upp, gymmade och åt grillat med familjen. Därefter däckade jag. 13 timmar senare vaknade jag och nu är jag som en ny människa igen!

Vi är ett lag

De senaste dagarna har folk packat, flyttat, bytt rum, bytt tillbaka och så vidare, kors och tvärs över hela campus. Jag tror det är först nu som jag insett vad det innebär att vara en del av ett lag. Vi har allihop hjälpt varandra, så fort någon hintat om att de behövt flytthjälp har ett helt gäng varit på plats. Utan klagomål eller protester. Alla har ställt upp. Är man åtta personer så går det rätt snabbt att tömma en lägenhet. Jag kommer sakna laget så mycket i sommar, men nu är jag redo att åka hem.

Packat och klart!

Äntligen dags för graduation. Det var en lång och väldigt tråkig process. Vi var ute redan halv nio för att få sittplatser och ceremonin började klockan nio. Det var brutalt mycket folk så jag kunde inte se något och som grädde på moset bajsade en fågel på programmet som jag lyckligtvis lagt i knäet. Vidrigt! Men alla fich sig ett gott skratt i alla fall. Efteråt togs det en massa bilder! Alla var så lyckliga och fina.
Det blev en sista lunch på Tokyo Bistro och därefter tömde jag rummet, städade det och checkade ut så nu är jag redo att flyga hem imorgon! Vi avslutade dagen med pizzakväll!

Tre dagar kvar!

Nu är grad week snart över. Som en freshman känner man sig lite vilse haha, alla dessa seniorer överallt. Det är tur jag har Laura, Leif och Mehdi! Alla mina saker åkte med Cait i tisdags så nu har jag inte mycket kvar här, trots det är rummet stökigare än någonsin.
Idag har jag och Laura tränat och hjälpt simmare att flytta runt saker medan seniorerna har haft rehearsal. Resten av dagen ska det packas!
Slänger in en snapchat från Emma på min stiliga (?) pappa...

Turning into a sophomore

Nu är betygen satta och jag är officiellt inte freshman längre. Kunde inte blivit mycket bättre betyg den här terminen så jag är nöjd.
Vaknade tidigt imorse för att kunna springa innan det blev för varmt. Denna gång fick jag sällskap av Laura! Vi sprang till sjön och skogen där var ju rena zooet. Vi såg fyra sköldpaddor och en orm och jag visste inte ens att de hade sköldpaddor här omkring.  Ormen var över en meter lång och svart! Cooooolt!!! Resten av dagen har jag legat ute och solat!

It's been real

Nu är mitt freshmanår officiellt över. För nio månader sedan fundreade, sorterade och packade jag allt jag kände att jag ville få med mig hit över Atlanten. Nu sitter jag i samma situation och försöker fundera ut vad jag ska ha med mig tillbaka. Om jag någonsin kände att jag hade två parallella liv när jag bodde i Nyköping, så är den känslan tio gånger förstärkt nu.
Det senaste året har varit spännande, utvecklande och fyllt med nya erfarenheter. Överlag har det varit riktigt bra, även om det har funnits vissa motgångar. Jag har alltid vetat vad jag vill och jag har haft mina mål, men det här året har jag varit lite vilsen. Jag har försökt fokusera på att hitta mig själv, och komma fram till vad jag vill. Jag är inte säker på att jag gjort framsteg i den processen, men jag vet så mycket som att jag trivs med mitt liv och vill tillbaka nästa år.
Träningen här har varit brutal men extremt givande och rolig. Mycket variation och ett underbart lag att träna med. Efter att ha deklarerat mitt major som marketing, har jag i alla fall en plan för de kommande åren. Men som i alla situationer så är det människorna som man omger sig med som avgör standarden, och i det fallet är jag definitivt lyckligt lottad. Även om många av mina vänner anting byter skola eller tar examen, så har jag många kvar att längta tillbaka till i höst!
Tack för ett grymt år, nu taggar vi sommarlov! Wingate, it's been real.

Roomie less

Happ, nu har Vika dragit. Rummet är så tomt!! Eller ja, hela skolan är rätt tom... Kan inte riktigt fatta att jag inte kommer träffa alla på över tre månader. Vad ska jag göra utan laget?? En vecka kvar, sedan är det min tur! Men först, sista finals.

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...