Lektioner hela dagen förutom en timme lunch. Av den timmen spenderade jag större delen med en matteläxa, vilket gav mig ungefär 15 minuters lunch. Sedan fick jag träna med killarna för att hinna till min lab. Labben var rätt kul idag, vi fick isolera DNA. Vår grupp jobbade med banan-DNA.
Efter labben gick jag direkt till kvällens basketmatch. Shiii vad spännande! Tyvärr förlorade vi... Detta är en sportig vecka här på Wingate och imorgon är det vår tur! Första hemmatävlingen!
Hets-torsdag
Ovikingar
Describes this week pretty well!
Fast idag var åtminståne vi som bor på skolan tvungna att gå till lektionerna.
Inställda lektioner
Ett par cemntimeter snö och skolan var inställd. Vad är det här?? Jag menar, jag klagar inte, men det är rätt töntigt. Visserligen var det isigt också, och amerikaner är bedrövliga bilförare, men ändå. Jag har cyklat till skolan i minus 20, flera decimeter snö och is överallt. Ingen ställer in skolan för det! Men vi fick en dag ledigt och det är ju alltid kul. Hann med sovmorgon, två träningar och en lång promenad med Cait. Skön dag.
Do you wanna build a snooow maaan?
Hela dagen har varit all about snow. Matställen stängde tidigare, lektioner stäldes in, gångarna saltades, och allt detta för att det skulle komme att par inches snö. Amerikaner... Vi fick dock vänta ända till klockan 6 innan vi fick nån snö, innan det var det bara kallt och ruggigt. Men åh vad glad jag blev när jag såg snön! Har saknat den! Spenderade nyss nästan en timme ute i snön. Vi hade krig och byggde en snögubbe. Lycka! Bara att vara ute och leka gör att jag känner mig friskare! Nu ska jag gp och lägga mig och försöka tina!
Disaster
Mitt hår var döende. Jag var i desperat behov av en klippning. Lite för desperat tog jag första jag kunde hitta. Mycket, MYCKET dålig idé... Klippningen tog cirka fem mituter, inget vattensprayande och ingen uppsättning av lager. Bedrövligt är det rätta ordet. Kort och ojämnt. Mitt liv är över.
Bortsätt från denna lilla förändring hostar jag på som vanligt. Ska tillbaka till sjuksköterskorna imorgon. Jag ser mer ut som ett lik än nånting annat för tillfället. Dessutom går simningen dåligt. Men det var iaf varmt idag!
Donkey Farm
Det blev en chill kväll med Vika och golfarna igår hos brasilianarna. Sedan sov jag ända till nio i morse! Efter frukosten och en stunds pluggande följde jag med en kompis till hans farm. Av någon anledning ville han visa mig den. Det var faktiskt över förväntan! Träffade hundar, getter, kaniner och helt underbara åsnor haha. Dessutom fick jag köra (flyga...) gator över de extremt guppiga fälten. Hade jättekul!
Done with USC
Det gick inge bättre idag. Mina tider var till och med långsammare än i Greensboro i höstas. Trots att jag vet vad det beror på är det ett rent mentalt helvete att ta sig genom lopp som går så här. Men nu är det över och nu ska jag bli frisk, och sedan ska jag simma som aldrig förr på conference om två och en halv vecka.
Erika-dagen!
Dag ett avklarad. Började passet med 50 fritt i 200-laget. Det var jättekul men inte riktigt min grej haha. Det följdes av en 500 som var tämligen orkeslös. Simhallen är fruktansvärt kall så jag stod i princip och skakade innan min 500. Efter loppet stod jag och hostade i all evighet innan jag lyckades ta mig till avsimsbassängen.
Efteråt blev det middag på Jason's Deli. Pasta och köttbullar för min del! Nu chillar vi på hotellet och kollar på Harry Potter. Jag delar rum med Amanda och Ana.
Förövrigt är det min namnsdag idag, och som alltid kan jag lita på att Farfar och Ethel kommer ihåg det! Jag tackar så mycket för kortet!
Dags för tävling igen!
Fy vilken dag jag hade igår. Började skolan klockan åtta, sedan hade jag lektioner ända till tre, då hade jag två timmars träning som jag fick köra med killarna eftersom jag hade ytterligare en lektion efteråt (min första lab). Den lektionen slutade strax efter åtta... Dessutom mådde jag mycket sämre igår, hostan var värre och kroppen helt slut. Däckade vid nio och sov nästan tolv timmar...
Känner mig lite bättre idag, och tur det för nu drar vi strax mot South Carolina för en tvådagars-tävling!
Lång dag idag!
Produktiv dag idag. Började skolan klockan åtta med matte. Fick min miniräknare, som jag beställt, häromdagen så nu har jag i alla fall en ärlig chans att vara med i svängarna. Därefter hade jag biologi. Det läraren nu har gått igenom under tre lektioner är ungefär samma mängd vi gick igenom under en halv termin på gymnasiet. Känner fortfarande igen allt!
Efter det ägnade jag min lunch åt att lämna in min dator på vårt computer center och sedan gick jag till vårt health center. Bailey skickade dit mig för han har tröttnat på att höra mig hosta varenda träning... Tydligen vill sköterskan behandla för bihåleinflammation. Jag har haft förkylningar way worse än det här, och de har gått över av sig själv... Behöver diskutera detta med mamma.
Dagen fortsatte med mer lektioner och sedan träning. Simpasset var underbart! Bara en massa frisim och en massa arm. Jag och Laura var de enda som körde distanspass så vi fick en egen bana. Dessutom var vi klara långt före spritersarna. Woop woop!
Efter ytterligare en evighetsmåltid i cafeterian, denna gång med seniorerna, gick jag till biblioteket. Eftersom jag är utan dator får jag göra mina läxor där... Blä.
Just because I love this picture, and because I actually know now:
Ledig
Ingen skola idag eftersom det var Marthin Luther King-dagen. Men träning hade vi som vanligt! Eller nej, inte riktigt som vanligt... Vi har påbörjat vår toppning nu så morgonträningarna är som ett skämt. Eftermiddagsträningen idag var kortare men fortfarande hård. Vi simmade en massa 50or max med fenor, sedan körde vi en benserie och refter 50or max utan fenor. Sorgligt nog simmade jag snabbare utan fenor än vad jag gjorde på delar av de med fenor. Hopplöst!
Ikväll har jag gjort läxor för första gången på evigeheter. Kändes rätt märkligt haha.
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...