Fotboll
Träningen gick trögt idag, men efter den gångna fredagen och lördagen är det inte så konstigt om jag är lite trött ;) I eftermiddags fick vi besök av mormor, morfar och Lyra. Vi grillade och åt en massa gott. Nu har jag precis (helt frivilligt) kollat lite på fotboll, MFF och Milan, och käkat popcorn.
Maffia-fest
Dubbla träningar i fredags och sedan filmkväll hos Fridhs. Det blev jättemysigt med hamburgare, spel och film. Även en del fotbollsspel ;) Jag sov över, och på lördagen åkte jag hem en runda för att sedan åka tillbaka till Ebba. Där blev det lite fix innan Åsas 18-årsfest, med maffiatema. Kvällen blev väldigt trevlig. Förhoppningsvis kommer det bilder på utklädnaden senare.
Ärlig som man är ;)
Jag körde hem från Eslöv idag! STOLT! :D
Det var det viktigaste som hände idag tror jag. Annars har dagen varit helt vanlig. Förutom att jag fick ett brev från polisen. Jag har en hittelön på 150 kronor att hämta ut, bara för att jag var så ärlig att jag lämnade in en plånbok jag hittade ;)
Det var det viktigaste som hände idag tror jag. Annars har dagen varit helt vanlig. Förutom att jag fick ett brev från polisen. Jag har en hittelön på 150 kronor att hämta ut, bara för att jag var så ärlig att jag lämnade in en plånbok jag hittade ;)
Shopping!
Mellan träningarna var jag och shoppade idag. Först var vi en runda i Malmö för att få användning av lite presentkort, därefter åkte vi till Nova Lund. Det blev lite allt möjligt trevligt, bland annat en hel del grejer inför fest med tema i helgen. Dagen blev allmänt trevlig :)
Min första körlektion!
Var på min första körlektion idag. De hade bilarna parkerade på Östra skolans fotbollsplan, så jag var tvungen att backa iväg. Jag förstår inte hur man vågar låta övningskörande ungdomar få börja på en skolgård... Men hur som helst, det gick finfint. Jag fick köra lite i rondeller, i stan, och på den större vägen ut mot Skarhult.
Jag har tränat två gånger idag också, och det gick helt okej. Skönt att vara tillbaka i bassängen :)
Jag har tränat två gånger idag också, och det gick helt okej. Skönt att vara tillbaka i bassängen :)
Dagen ros åt okänd gubbe!
Nu har träningen dragit igång igen. Första träningen efter ett uppehåll är alltid så otroligt härlig. Man känner inte igen sig alls i simningen då, sedan känner man hur man sakta hittar tillbaka till nåt som är bekant. Mellan träningerna lastade vi skräp (mina sönderslagna resterbland annat) på ett släp och körde till tippen. Jag kände mig rätt sorgsen över att vi skulle kasta min allra första cykel, jag har ju ingen användning för den så därför slängde jag den. Men strax efter att jag kastat den kom en gubbe fram och frågade om det var något fel på den, och om han kunde få ta den till sitt barnbarn. Jag blev överlycklig! Riktigt roligt att min kära cykel får leva vidare i ett nytt hem. Tack trevliga gubbe för att du förgyllde min dag!
VHS, dubbad till svenska :D
Idag har Emma en massa kompisar här, vilket innebär att jag får hålla mig undan. Inget fel med det, jag stack till Elvira. Vi hade jättemysigt och kollade på första Harry Potter filmen på VHS dubbad till svenska. Hur gammal man än blir är det alltid lika läskigt att cykla hem på plässevägen på natten. Inga gatlampor, fullt med sniglar och säkert en massa övernaturliga varelser.
Det värsta som finns är att gå och lägga sig, men precis innan man hunnit somna kommer man på att man glömt något. Om detta "något" är utomhus är det hundra gånger värre. Men det var bara att gå upp och hämta alla filmer jag lämnat i cykelkorgen där ute.
Det värsta som finns är att gå och lägga sig, men precis innan man hunnit somna kommer man på att man glömt något. Om detta "något" är utomhus är det hundra gånger värre. Men det var bara att gå upp och hämta alla filmer jag lämnat i cykelkorgen där ute.
Stark som man är ;)
Jag har tagit sönder en massa stolar och bord idag. Det var roligt, men inte så brutalt som det låter. Alla gamla trädgårdsmöblemang ska till tippen och jag fick skruva och slå sönder dem för att de ska få plats på släpet. Skönt att få jobba lite.
Skolan närmar sig nu. Det ska bli jättekul att komma tillbaka till Nyköping, men skolan känns lite njaa. Men det ska bli toppen att träffa alla kompisar igen. Man har ju saknat dem en hel del! :)
Skolan närmar sig nu. Det ska bli jättekul att komma tillbaka till Nyköping, men skolan känns lite njaa. Men det ska bli toppen att träffa alla kompisar igen. Man har ju saknat dem en hel del! :)
Värmen tillbaka :)
Idag har det varit varmt. Väldigt varmt. Har mest varit ute i solen idag, ett tappert försök att samla på sig lite färg. Jag har också flyttat en stor brädhög för att tömma i logen. Trevligt med lite fysiskt arbete ;) I morgon är det Höllviken som gäller!
Bara att tuta och köra! ;D
Dalby idag igen, men med ett annat gäng den här gången. Vi åkte tåg från Eslöv och sen buss från Lund. Jag hade ingen aning om att det var så pass bra förbindelse däremellan. När jag sen kom hem körde jag en runda. Nu har jag både backat och vänt, startat i backar och kört på en soptunna. Nästa vecka ska jag ta körlektioner på en trafikskola :)
Dalby stenbrott
Toppendag i Dalby stenbrott. Idag var det hyfsat fint väder och det var varmt, så jag och Elvira stack till stenbrottet och badade. Jag är väldigt stolt över mina hopp från vad jag tyckte var höga klippor. Nu ikväll grillade vi. Sommar är toppen!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...
