Vårtecken

Nu när man sitter här mitt i aprils SNÖOVÄDER kan man ju tänka tillbaka till hur härligt det var i mars när man faktiskt lät sig tro att våren var här för att stanna. Men icke! Vi får väl dock uppskatta hur härligt det ändå har varit på sistone och att vi faktiskt kunnat se lite vårtecken här och var. Förra året köpte jag påskliljor som jag hade i krukor utanför dörren och när deras säsong var över planterade jag ut dem vid vår lilla syren på framsidan. De har nu tittat fram och blommar så välkomnande och fint. I deras krukor har jag i år satt penséer och pärlhyacint istället som nu lyser upp entrén litegrann. Även vår syren och våra hallonplantor börjar vakna till liv så det är kul att se! Hoppas på att få lite syrenblommor i år :)




Något annat vårigt är ju våffeldagen och smart som man är planerade jag (helt omedvetet) in heldag i Kungshult just den dagen. Jag har nämligen gått en kurs online inom ”Mammamage”, ett koncept som fokuserar mycket på träning och rehabilitering för gravida och nyförlösta, så jag hyrde in mig på mammas hemma-kontor, eftersom Mehdi behövde sitt, och sedan fick Isaac hänga med sin mormor och morfar hela dagen. När det var dags för lunchpaus slog den fantastiska lukten av nygräddade våfflor emot mig så fort jag öppnade dörren. Alltså hur lyxigt kan ens liv bli?! ”Ja, det är ju trots allt våffeldagen” sa pappa när han såg min överraskade min. Även icke-magsjuka Isaac verkade nöjd!



Och på tal om Isaacs mormor och morfar så har vi passat på att fira mina mor- och farfäders födelsedagar nu i mars. Jag och Isaac spenderade en eftermiddag hos (min (det börjar bli jobbigt att hålla rätt på allas titlar nu)) mormor och morfar i Höllviken, där det bjöds på kycklingsallad och prinsesstårta. Vi passade även på att promenera ner och titta på havet och en alldeles kanonbra lekplats precis intill. Isaac fick testa gunga lite för första gången och han verkade allt tycka det var roligt!





Vi samlades även hela familjen för att fira (min) farfars födelsedag med kinamat och tårta. Det var också supertrevligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...