Till er som undrar...

...var alla blogginlägg tar vägen. För många kockar i köket? För många fötter på tangentbordet? Vissa dagar är jag nöjd bara jag får lov att gå på toaletten ifred. Borde kanske ta med laptopen dit nästa gång hehe. 


Hur som helst, välkommen 2022! Jag avslutade 2021 med ett traditionellt simpass tillsammans med Linnea innan vår lilla familj åkte ut till mamma och pappa för att fira in det nya året. Mehdi jobbade en bra bit in på kvällen men kunde ändå vara med en hel del. Vi var lite oroliga för hur Lisle och Isaac skulle klara allt smällande men det berörde ingen av dem det allra minsta som tur var. 

Mamma gjorde fantastiskt goda små grejer med räk- och svampstuvning till förrätt. Det följdes av oxkött med rösti och avslutades med banana-split. Supergott och superlyxigt! När det började närma sig midnatt hade Isaac somnat så vi la honom i sängen och gick ut för att titta på fyrverkerierna. Minuten innan tolvslaget vaknade han dock gråtandes så det var bara för mig att gå tillbaka och hämta honom. Så jag missade tolvslaget och Mehdi var upptagen med att underhålla Lisle, som visserligen inte var rädd - bara väldigt uttråkad av att stå stilla på samma plats. Vi hade inte ens tillräckligt med händer för att kunna skåla in det nya året, men vad gör det när man har varandra hehe...






För varje dag som går så inser vi mer och mer att livet "aldrig kommer bli sig likt" igen. Efter ytterligare ett, för oss, händelserikt pandemiår med både hund och bebistillökning, ser vi nu fram emot ett år utan större planerade förändringar - där vi bara kan landa i oss själva och det vi åstadkommit de senaste åren. Håller tummarna för ett fint 2022! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...