Team Kaspersson


Vissa traditioner kan inte ens en pandemi stå i vägen för. En sådan tradition är det årliga löp-loppet med Team Kaspersson som även den här gången fick genomföras på vårt egna vis. Så vi klädde upp oss i våra bästa löpartröjor och begav oss ut på en 5-kilometersrunda. Jag, Johanna och Isaac promenerade (eller ja, Isaac åkte väl mest med om jag ska vara helt ärlig) medan resten sprang på. Pappa och Mehdi satte full fart och sprang till och med riktigt fort. Som det sig bör följdes löpturen av en superbrunch och tårta för att fira Johannas födelsedag. På tal om födelsedag så har vi även firat Amine denna månad. Detta gjordes så klart också med tårta!






Samma vecka samlade vi ihop familjen och överraskade farfar med en lunch på Hurva Gästis. Det är ju inte varje dag man blir gammelfarfar (!!!) och eftersom han inte kunde komma på namngivningen fick vi fira det på annat sätt. Som alltid fick vi fantastisk service och riktigt god mat.







Nu när jag går hemma och spenderar större delen av min tid med en hund och en bebis, försöker jag hitta på saker så ofta det går för att få lite vuxen-umgänge också. Jag har till exempel gått med i en träningsgrupp för nyblivna mammor två gånger i veckan! Den leds av en fysioterapeut på Iklinik i Lund och kravet för att få vara med var en inledande fysioterapeutisk undersökning. Då hon tyckte magmusklerna dragit ihop sig fint och inte kunde provocera fram bäcken/höftsmärta, samt att jag hittar de djupa magmusklerna, så tyckte hon jag kunde få vara med även om det var rätt tidigt. Än så länge går det bra, men jag är lyhörd och tar det försiktigt. Det är i alla fall riktigt kul! Vi är fem kvinnor och alla våra bebisar får vara med.

Jag har även fått finbesök av både Fanny, som kom från Köpenhamn i helgen och hälsade på, och mormor, morfar, Eva och Affe som kom och bjöd på fika i veckan. Utöver det så passar jag på att promenera och fika med kompisar. Hela min föräldrapenning kommer ju gå åt pumpachai-te.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...