Grattis bästa syster!


Tänka sig att min lillasyster fyllde 22 igår! Självklart firades hon ordentligt, hemma hos sig i Halmstad. Hon hade bjudit hem familjen på en helmysig dag, som började med världens dunderbrunch. Jag hade varit nere och sprungit runt Kjällbydammar på morgonen så jag skulle vara riktigt hungrig. Och det var tur det, för det bjöds på äggröra, bacon, pannkakor á la Hannes, frallor med alla pålägg man kan tänka sig och färsk frukt. Alltså vilken lyx! Till frukosten blev det även presentutdelning, vilken verkade vara till belåtenhet. För att smälta maten åkte vi till Galgberget för att promenera. Jag skulle ju åkt dit med henne i höstas, men vädret var så trist då. Den här gången sken dock solen och det var en sådan där varm och skön, perfekt vårdag. Efter det tog vi även en tur på stranden, till hundarnas stora förtjusning.






När vi gått oss hungriga åkte vi hem till Emma och Hannes som hade förberett en laxgryta med purjolök och morötter. Den serverades med klyftpotatis och mammas hembakade chokladkaka till efterrätt. Vilken toppendag det var! Så välbehövd efter de senaste veckornas plugg- och flyttstress (mer om det i ett annat inlägg, jag lovar!). Jag hoppas Emma uppskattade dagen lika mycket, och att hon hade en fortsatt fantastisk födelsedagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...